Gå til innhold

hvordan koble pcen til tven?


royale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skal legges til at SVHS er en kasset og ikke en ledning, eller det er hvertfall det som er det mest riktige teminologien.

 

S-Video ( Super Video ) er vel det denne type tilkobling mest blir omtalt som, men jeg vet at jeg selv har kalt det SVHS, men mener nå at det ikke er helt riktig.

 

Dersom du har scart inngang på TV så har selger de det du trenger på ClasOhlosn eller i andre TV forretninger som nevnt. Det du kan gjør er å kjøpe en nesten identisk tilkobling til den du bruker til PS2 bare at det er S-Video tilkobling på den i tillegg til compositt (den gule som du kobler til fra PS2) huska at du også må koble til lyd, enten til stereo eller tv, da må du koble til i line out utgangen på pc. Dersom du ikke har tenkt å spille lyden fra pc

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Det skal legges til at SVHS er en kasset og ikke en ledning, eller det er hvertfall det som er det mest riktige teminologien.

 

S-Video ( Super Video ) er vel det denne type tilkobling mest blir omtalt som, men jeg vet at jeg selv har kalt det SVHS, men mener nå at det ikke er helt riktig.

 

Dersom du har scart inngang på TV så har selger de det du trenger på ClasOhlosn eller i andre TV forretninger som nevnt. Det du kan gjør er å kjøpe en nesten identisk tilkobling til den du bruker til PS2 bare at det er S-Video tilkobling på den i tillegg til compositt (den gule som du kobler til fra PS2) huska at du også må koble til lyd, enten til stereo eller tv, da må du koble til i line out utgangen på pc. Dersom du ikke har tenkt å spille lyden fra pc

Yikes, det har du selvfølgelig helt rett i. Hm, skal skjerpe meg :)

Lenke til kommentar

Det er lettere en du tror, dersom du klarer å stikke en stikkontakt i veggen , så skal dette ikke være noe større porblem egentlig :)

 

Det er snakk om 2 ledninger, en til lyd og en til bilde.

 

De fleste elbutikker selger "starter kit" med de ledningene du trenger, bare se til at du får riktigt lengde, er heller ikke å anbefale med 10 meter for lange ledninger så det er sakt...

Lenke til kommentar
Det er lettere en du tror, dersom du klarer å stikke en stikkontakt i veggen , så skal dette ikke være noe større porblem egentlig :)

 

Det er snakk om 2 ledninger, en til lyd og en til bilde.

 

De fleste elbutikker selger "starter kit" med de ledningene du trenger, bare se til at du får riktigt lengde, er heller ikke å anbefale med 10 meter for lange ledninger så det er sakt...

var på ekpert og de hadde et starter kit på 10 meter, til 250 kr.

Kan ikke bare noen lage en liten guide? pliz?

Lenke til kommentar

Biltema selger billige greier som fungerer utmerket til akkurat dette.

Du kan f.eks bruke:

S-video adapter -- art.nr. 24-147 --> kr. 32,90

Scart -- art.nr. 24-155 --> kr. 24,90

DivX pakke -- art.nr. 24-142 --> kr. 39,90

 

Så er du sikker på å få farger også..

post-23-1109013183_thumb.jpg

Endret av sjokolademelka
Lenke til kommentar
Biltema selger billige greier som fungerer utmerket til akkurat dette.

Du kan f.eks bruke:

S-video adapter -- art.nr. 24-147  --> kr. 32,90

Scart                -- art.nr. 24-155  --> kr. 24,90

DivX pakke        -- art.nr. 24-142  --> kr. 39,90

 

Så er du sikker på å få farger også..

jeg har alle de tingenen der, men hvordan skal jeg koble dem?

Endret av ewok
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...