Gå til innhold

Hvilken kjøler anbefales for 6600gt


godspeed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg skal kjøpe meg et Gainward 6600GT (AGP) i dag, å lurer akkurat på det samme. :) Jeg har heller ikke gjort dette før, og vil det bli stor forandring fra orginalkjøleren?

Lenke til kommentar

har selv et msi 6600gt kort, og vurderer å kjøpe en slik eller en slik...

700Cu er litt tyngre, men har bedre kjøle evne (ikke veldig mye, men litt).

personlig syntes jeg 700CuAl ser bedre ut, og er litt lettere noe som ikke påfører så mye stress til skjermkort.

denne kjøleren stikker også litt utenfor skjermkortet. (1-3cm over..? hvertfall noe sånt).

er ikke sikker på om denne passer Gainward, men tror den passer alle de andre produsentene.

Lenke til kommentar

Heisan.

 

Jeg har nettopp satt i en zalman vf 700-alcu på mitt xfx6600gt AGP, og den passer helt utmerket. Det var ingen vansklelig affære, selv for en fersking som meg. Den eneste ulempen er at man må file ned de medfølgende minnekjølerene, dersom man skal bruke dem. Men de er, så vidt jeg har skjønt, ikke nødvendige. Selv har jeg latt være å bruke de, og jeg idler "heter det det?" på 43 grader ved 5 volt. Og da er den så godt som lydløs.

 

mvh tommy

 

Ups...glemte å nevne at den sitkker 2-3 cm utenfor kortet, så hvis man skal ha agp-varianten, så bør man sjekke om det er plass først.

Endret av tommy40
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...