Gå til innhold

DDR3-prototype fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper de kommer tissnok til at AMD bare hopper over ddr2.

Det gjør de neppe siden Socket M2 og Socket S1 skal lanseres i løpet av 2006 og DDR3 neppe blir klar for masseproduksjon som systemminne før i 2007. (Det står 2006 i artikkelen, men det synes jeg høres vel optimistisk ut.)

 

Da vil jeg heller håpe at FB-DIMM blir moden for desktop-markedet så raskt at både AMD og Intel hopper over DDR3. FB-DIMM er jo i første omgang tiltenkt arbeidstasjon- og stormaskin-markedet men vil klart bli attraktiv for desktopmarkedet også når prisen på brikkene kommer ned til fornuftige nivåer.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så sikker på at FB-DIMM noen gang kommer til desktop markedet. Det blir som å introdusere en minnemodul som er dyrere enn DDR2, har høyere forsinkelse for desktop bruk og høyere effektforbruk. Ikke akkurat en vinn-vinn situasjon...

 

For servere er FB-DIMM derimot serdeles velegnet da en her lett kan bruke Multithreading til å gjemme forsinkelsen samt at FB-DIMM faktisk får lavere forsinkelse enn DDRx ved svært høye båndbredder. Mest fordi en får høyere båndbredder å rutte med og dermed har lavere ulitisation men også fordi FB-DIMM håndterer høy utilisation bedre enn DDRx.

Endret av Mr Anders
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...