Gå til innhold

Pentium-M 1,7GHz kjører bare på 600MHz..


vegge

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg har en bærbar PC, Notebook 1557GLS, fra NetShop. Det er en 1,7GHz Pentium-M-prosessor, men høyreklikker vi på Min Datamaskin --> Egenskaper så står det bare 600MHz.

 

Jeg la inn SpeedswitchXP for å tvinge maskinen til å kjøre på Max. Performance, men det hjalp ingenting. Var i bios og tenkte noe var stilt inn feil, men det finnes jo tilnærmet ingen slike justeringsalternativer på bærbare..

 

Fyrte opp WCPUID, så jeg er sikker på at maskinen bare kjører på 600MHz. Er det noen som vet hvordan det kan fikses? Normalt sett burde jo slikt fungere automatisk, men noe er tydeligvis feil..

Endret av vegge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører CPU'n på 600Mhz både med AC og DC? Min 1557GLS med Pentium M 1.8Ghz kjører på 600Mhz med AC og 1.8Ghz med DC. Hadde SpeedSwitch før, men det bøgger en god del, så jeg fjernet det.

 

Det er tydligvis SpeedStep som regulerer ned CPU hastigheten.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Dette er litt tricky, men prøv: Klikk på strømmledningen nede på toolbaren, dobbelklikk med venstre museknapp. Dere skal ikke få frem strømegenskapene, men en liste, hvor en kan velge mellom

 

Hjemme/kontorpult(denne gir max MHz og er den dere er på jakt etter)

bærbar

presentasjon

alltid på

 

osv....

 

Tingen er at denne rubrikken kan være litt vanskelig å få fram, og det er nok det som gjør at folk sliter med å finne ut av det.

 

Hjemme/kontorpult gir bare max MHz når støm er koblet til, så dere kan la den stå på det alltid, stepspeeden fungerer helt fint når den går på kun batteri.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Min Komplett 410 forandrer hastigheten dynamisk, og jeg regner med at det skal være sånn. Det er jo el-økonomisk.

 

Går jeg ikke på system egenskaper til vanlig så står det litt over 700MHz på min 1.8GHz. Setter jeg på en "avansert" oppgave så topper den.

Endret av voidar
Lenke til kommentar

Jeg tar selvsagt ikke noe ansvar hvis dere fucker opp PC-en grunnet feilflashing av bios. Egentlig synes jeg det er veldig merkelig. Noen som har sendt mail til webshopen dere kjøpte av? En bærbar skal gå gå på rett hastighet som ny..!

 

Ganske sikker på at det er denne:

http://download.aopen.com.tw/userdownload_...84&Model=1557-G

 

Men kanskje best å spørre [han som oppdaterte biosen]. Jeg er ikke 100% sikker.

Han som hadde ansvaret for å flashe biosen sa det var den nyeste inne på Aopen sine sider. Modell: Notebook 1557GLS.

Endret av vegge
Lenke til kommentar

Tok direkte kontakt med NetShop ang. problemene jeg har hatt. Poster nå dialogen mellom meg og kundebehandler. Dette er ikke for å henge ut NetShop eller kundebehandling derifra. Dette er bare for å videresende viktig informasjon for de som opplever samme problem som jeg har. Jeg har bare gode ord om NetShop og kundebehandlingen dems.

 

Heisann

 

Kjøpte en Netshop 1557GLS rundt August/September(?) i fjor. Har hatt en del problemer med bl.a. Dothan-funskjonen og sovemodus. Dette skulle løses med en BIOS oppdatering som dere skulle sende meg en direkte lenke til nedlastningen for å unngå bad flashing.

 

Har aldri fått noe lenke tilbake selv om jeg har hørt at mange har allerede oppgradert sin Netshop 1557GLS med den nyeste BIOS og løst disse problemene.

 

Kan dere sende meg lenke til BIOS oppgraderingen?

 

Mvh,

xxxxxxxxxxx

 

- fast og fornøyd kunde -

 

Hei

 

De som har oppdatert biosen til 128 mb versjonen har dessverre fått sort skjerm.

Den biosen som ligger ute til 64 mb versjonen virker på din også men da får du ikke kjørt skjermkortet som mer enn 64 mb.

Vil du fremdeles oppdatere biosen finner du den på aopen sine sider men ikke kjør inn 128 mb.

 

 

Med vennlig hilsen

xxxxxxxxxxx

 

Takk for svar.

 

Så, det du sier er at hvis jeg skal få fikse mine problemer på Netshop

1557GLS, så må jeg ofre en av hovedgrunnene til at kjøpte maskinen, nemlig

128mb skjermkort?

Siden dere har import en barebone fra Aopen og selger under deres merke, må

vel dere sørge for at de som har en Netshop 1557GLS med feil få rettet dette

opp da. Eller hur?

Jeg har kunne levd med de problemene jeg har med maskinen men det er litt

irriterende å vite at jeg har betalt såpass mye for noe som ikke helt

fungerer slik det skal. Jeg er ikke den eneste med NetShop 1557GLS med

defekt BIOS.

 

Håper dere kan ta direkte kontakt med Aopen og få rettet opp i deres 128mb

versjon slik at jeg kan få maskinen min fungerende.

 

Mvh,

xxxxxxxxxxxx

 

 

Hei

Vi har selvfølgelig tatt dett eopp med Aopen men det tar vist litt tid og få laget denne biosen.

Jeg er helt sikker på at det kommer en men jeg jobber ikke på Aopen så jeg vet faktisk ikke når denne kommer.

Jeg kan ikke annet enn å beklage at ikke Aopen har kommet med en bios som virker til denne.

Vi har nå purret en gang til på Aopen så jeg håper det kommer en som virker snart.

 

 

 

Med vennlig hilsen

xxxxxxxxxx

 

------------------------------------------------------------------------

 

 

Så, da får vi med 128mb skjermkort bare vente på Aopens BIOS fix eller nedgradere til 64mb skjermkort..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...