Gå til innhold

MSI K8N NEO Platinum Edition


howard_b

Anbefalte innlegg

Har tenkt å oppgradere pc min. Har surfet litt rundt og funnet noen deler som jeg kunne tenke meg å kjøpe, men er litt usikker på hvor godt delene passer sammen. (har hatt litt problemer med dette før)

Dette er dele jeg har tenkt å kjøpe:

 

*MSI K8N NEO Platinum Edition 250GB

*TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512mb x2 (cl2,5)

*AMD Athlon 64 3400+ 2,4GHz 512 Kb

*Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128 Mb AGP

 

Det jeg er mest spent på er hvordan HK og minnet fungere sammen. Har hørt noen rykter om at MSI og TwinMOS ikke passer veldig godt sammen.

 

Hvis noen har noen andre komponenter eller annet å anbefale tas dette mot med stor glede :)

MVH

Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TwinMos skal jo normalt sett funke, men personlig hadde jeg gått for for eksempel Corsair Value Select. Koster kanskje 1-200,- mer, men jeg har til gode å se et AMD64-system av nyere chipsett (nForce3 250 og nyere) som ikke liker Corsair Value.

 

Selv har jeg brukt Geil Ultra, Kingston HyperX og Kingston HyperX LL til mine to AMD64-maskiner (Socket 754; MSI K8N Neo Platinum, og Socket 939; Shuttle SN95G5) uten noe problemer.

Lenke til kommentar

Kjører saamme minne og hovedkort på en av pc'ene i nettet mitt, funker helt fint. Hadde tidligere en Corsair Value S PC3200 512 brikke, men hadde da problemer med ustabilitet. Har fungert 100% etter bytte til TwinMos brikken.

 

Edit: Bare legge til at det var feil på Corsair brikken (fikk ny, som fungere fint i annen maskin på garanti), det var ikke det at kortet ikke likte den.

Endret av Galeris
Lenke til kommentar
*MSI K8N NEO Platinum Edition 250GB

*TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512mb x2 (cl2,5)

*AMD Athlon 64 3400+ 2,4GHz 512 Kb

*Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128 Mb AGP

Jeg har akkurat det samme som det, untatt cpuen som er 3500+ winchester, og det har fungert 100% stabilt i over en uke nå. Nå sitter jeg på et lan og pc'en har stått på snart 2 døgn sammenhengende med spill, dc++ og filmtitting. Uten en eneste restart, så det fungerer for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...