Gå til innhold

Ny "skolebærbar" til en som ikke har peiling?


Mats1988

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første så er ikke "Strøm Adapter er bare en overgang til 20-30kr på clasolson" eller andre fikse løsninger .

 

For strømforsyningen til Apple den tar alle forskjellige voltstyrker så man kjøper bare ett sett med nye plugger hos Apple . Mener det kalles "world travel set" eller noe slik .

 

Og man kan vist bestille Mac`n levert med Norsk tastatur i USA så lenge man bestiller en visst tid før man skal ha den .

Lenke til kommentar

Rabatt:

Når det gjelder rabatt, er det minst to ordninger:

* Vanlig studentrabatt, på 5% eller 6%. Er ikke helt sikker.

* ADC, med engangsrabatt på 20%. Medlemskapet koster $100. Du får også nye versjoner av OS i et helt år, inkludert masse annet snaks (t-shirts osv). Det kan bli litt problematisk å kjøpe den i USA med ADC, så her må du finne ut hva som lønner seg- å kjøpe den i Norge med ADC eller i USA uten.

 

Lader:

Laderen tar fra 100-240 i voltstyrke hvis jeg ikke tar feil. Det vil si at du ikke trenger ny omformer. Du må kanskje kjøpe nye plugger for at den skal passe i Norge.

Lenke til kommentar
Jeg ville anbefalt en 12" iBook eller PowerBook..den er ultraportabel og stille som er en fordel hvis den skal brukes i skolesammenheng.

Ultraportabel er den ikke, men den er liten :)

Ultraportable ligger som regel langt under 2kg.

Det visste jeg ikke, trodde ultraportabelt bare betydde særs liten og lett av vekt. Beklager for feilinformasjon. Er det en størrelsesbegrensning for ultraportable?

Lenke til kommentar

Moren min går og vil kjøpe seg laptop. Hun har null teknisk innsikt og har ingen aning om noenting. Hun skal skrive, lese mail, og importere filmsnutter fra kameraet sitt og vise det fram. (Lite eller ingen redigering med i bildet). Er en 12" eller 14" iBook et bra kjøp til henne da? (Vil forøvrig også ha trådløst nettverkskort og en maskin som er lett å forstå seg på)

 

Og MS Office finnes for mac, sant?

Lenke til kommentar
Moren min går og vil kjøpe seg laptop. Hun har null teknisk innsikt og har ingen aning om noenting. Hun skal skrive, lese mail, og importere filmsnutter fra kameraet sitt og vise det fram. (Lite eller ingen redigering med i bildet). Er en 12" eller 14" iBook et bra kjøp til henne da? (Vil forøvrig også ha trådløst nettverkskort og en maskin som er lett å forstå seg på)

 

Og MS Office finnes for mac, sant?

Jepp.. MS Office 2004: Mac

 

12" er sikkert et flott valg til henne.. Har trådløst kort, og er enkel å forstå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...