Gå til innhold

Styr unna b-one.net


DjNeo

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle informere dere om min dårlige erfaring med b-one.net.

 

Jeg fikk intrykke ev at de hadde et veldig bra tilbud som inkluderte fri trafikk og 500MB lagringsplass til en billig penge, for hvem har vel ikke 40kr til overs i måneden. Når jeg bestilte så var domene og webhotellet oppe i løpet av 2-3 timer, og jeg hadde da fått et veldig bra intrykk av deres virksomhet.

 

Så startet problmene... Etter keynoten til Steve i januar så la jeg ut hele keynoten på min side mens jeg var på jobb. Dagen etter så tok jeg tilfeldigvis innom websiden min for å fikse noe greier. Jeg kom da verken inn på websiden og jeg fikk heller ikke tilgang til webhotellet via FTP. Jeg logget da inn på mailen min via b-one sin side og ikke noe informasjon der heller på hvorfor det hele var nede.

 

Jeg tok kontakt med b-one supporten via mail, og etter rundt 1 time fikk jeg svar tilbake om at web og FTP tilgangen til siden min hadde blitt stengt på grunn av mye trafikk (det var blitt overført ca 23GB på ett døgn). Jeg sto på min sak og refererte til forsiden dems der det står at det er fri trafikk. Etter en liten tid fikk jeg beskjed tilbake der det sto at det ikke var lov å legge ut video klipp, programmer og musikk på webhotellet. Løsningen den gang var at jeg måtte slette alt relatert til dette fra mitt webhotell. Jeg gjorde da dette og de åpnet websiden min igjen.

 

For tre dager siden fikk jeg prutselig en mail der de nok en gang hadde stengt web og FTP tilgang. Denne gangen var det pga av jeg hadde lakt ut en del mac programmer som ikke var linket til fra noen webside og var kun ment som ett mellomlager mellom jobb og hjem. Jeg venter på min første Mac og har den anledning startet å laste ned alt av nyttige programmer.

 

Jeg sendte nok en gang en mail til support, men denne gangen fikk jeg ikke noe svar i løpet av en dag (noe det står man skal få). Jeg sendte inn mailen på nytt og fikk svar som dere kan lese på denne siden.

 

Noen andre som har noen synspunkter de vil dele angående b-on.net?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At det går ann!

Har du sjekket websiden din nå?

This site has been suspended.

 

Forbrukerrådet neste?

Tenkte først jeg skulle lodde stemningen her på forumet for så å legge til link til denne siden på den b-one support siden. Hvis de ikke får noe fornuftig ut av det så blir det forbrukerrådet.

Endret av DjNeo
Lenke til kommentar

Spa gjerne på med flere erfaringer fra b-one, jeg har nemlig tenkt til å bestille hos de selv. Dette fordi jeg har fått de anbefalt av en type som bruker siden sin blant annet til å publisere musikken sin. Dele musikk og bilder skulle vel være uproblematisk i følge betingelsene med mindre trafikken går over alle støvleskaft og/eller man deler tvislomme saker.

Endret av NuB
Lenke til kommentar

Har brukt b-one i litt over 3 år. Er veldig fornøyd. Har opplevd at serveren har vært nede en gang, og da fikk jeg 14 dagers varsel.

Synes supporten er OK, selv om trådstarter kanskje ikke er enig.

 

Det eneste som irriterer meg er at man må linke direkte til filer. Man kan ikke skrive f.eks www.domene.no/filer/ og så få listet opp filene som ligger der. Man må lage linker til hver enkel fil.

Spurte en gang om de skulle gjøre noe med dette, men det skulle de visst ikke.

 

Så jeg gir terningkast 5.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Det eneste som irriterer meg er at man må linke direkte til filer. Man kan ikke skrive f.eks www.domene.no/filer/ og så få listet opp filene som ligger der. Man må lage linker til hver enkel fil.

 

Dette skal du bare være glad for! Dem har nok gjort det slik pgr. sikkerhet :)

Og det finnes masse "filebrosere" i f.eks php der ute :thumbup:

Lenke til kommentar
Spa gjerne på med flere erfaringer fra b-one, jeg har nemlig tenkt til å bestille hos de selv. Dette fordi jeg har fått de anbefalt av en type som bruker siden sin blant annet til å publisere musikken sin. Dele musikk og bilder skulle vel være uproblematisk i følge betingelsene med mindre trafikken går over alle støvleskaft og/eller man deler tvislomme saker.

Etter det jeg har fått itrykk av etter en del hendvendelser til support er at det ikke er lov å dele filer via webotellet. Jeg har som sakt tidligere lakt ut noen gratis Mac programmer som kun ligger der til personelig bruk og de er ikke linket til fra noen webside.

 

Nå ser det ut som om de ikke vil svare meg på hvorfor de har stengt meg ute, jeg får prøve å åpne en ny support sak.

 

De har også stengt av mitt domene.

 

Jeg fraråder alle som har tenkt å dele musikk og andre lovelige filer til å kjøpe webhotell og domene gjennom b-one.net.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

De fleste webhoteller med "fri bruk" har som regel enten dårlig hastighet på forbindelsene sine, eller så har de egentlig en rekke skjulte regler angående denne bruken, som f.eks at man ikke kan ha det ene og det andre. De regner ikke med å få noen som faktisk får mye trafikk utenom store filmengder. Så snart man går over et par GB i en måned, finner de som regel en måte å stenge av bruk eller begrense tilgang. Derfor er det som regel bedre å skaffe seg webhotell som ikke har "fri bruk".

Lenke til kommentar

Jeg har utrolig dårlig erfaring med b-one. I dag var domenet mitt stengt. Jeg sendte mail til B-one og spurte hvorfor de hadde stengt det. De svarte at jeg hadde brukt for mye plass, og at de hadde åpnet FTP så jeg kunne slette noe. Det første jeg gjorde var å sjekke med "Calculate FTP-space used" i FlashFXP. Den sa 120.86 mb. Jeg sendte mail og gjorde dem oppmerksomme på dette.

 

Tilbake fikk jeg:

 

Hej,

Vores system tæller op en gang i døgnet,

så der kan være forsinkelse.

 

så jeg sendte mail igjen: "Greit, åpner dere nå?"

 

og fikk:

 

Hej,

 

Vi genåbner dit web-hotel, når du er nede

på det tilladte forbrug.

 

:no:

 

Videre:

 

Jeg: "Jeg sa jo at jeg har 120,85 mb brukt? Det

er da vitterlig mindre enn 125 mb?"

 

b-one: "Du bruger 203.00MB og skal slette."

 

Jeg sendte da screenshot av både FlashFXP, og lastet ned hele innholdet av "/". Så tok jeg egenskaper for mappen og tok screenshot der og, og til slutt la jeg ved:

"Transferred 212 files totaling 120,86 MB in 10 minutes 38 seconds (228,5 KB/s)"

 

:nei:

 

Hva får jeg fra B-one, de useriøse idiotene? Joda:

 

"Vil du venligst uddybe din henvendelse? Hvilket

domæne taler vi om?"

 

Etter TI mailer omtrent spør de hvilket domene de snakker om, og etter at de har påstått at jeg bruker 203 MB som jeg ikke gjør.

 

Jeg svarer hvilket domene det gjelder og da er svaret:

 

"Vi har svaret på dit spørgsmå, og du bedes

holde dig til de tråde, vi har besvaret dit

spørgsmål i."

 

:realmad:

 

Er så forbannet! De har ikke noe som LIGNER kundesupport en gang. Nå har de bare ignorert meg. Helt utrolig at de får drive på på det viset! Hadde forøvrig tenkt å si opp hele greia, så jeg sa opp 2 uker før det gikk ut, men fikk beskjed om at det var 3 måneders oppsigelsestid og at jeg måtte betale for et år til, hvis jeg ikke ville ha advokatene deres på nakken. Drittsekker.

 

Brenn! :realmad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...