Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

lage Moped TURBO!


franclin

Anbefalte innlegg

DET ER JO LOV Å PRØVE ER DET IKKE DET A???? jeg vet at det ikke kommer til å gå som jeg har tenkt, men faen da! folk driver da med alt mulig kødd i en pc, så hvorfor ikke på en moped. eller bil eller all slags kjøretøy??!!! :cry:

Hvorfor gidder du å prøve på noe som du vet gir et dårlig resultat eller ikke fungerer i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som har prøvd før.

Jeg har alltid ledd av dem både før og etter.

 

Dette er da som oftest personer som egentlig ikke aner hva en turbo er, gjør og er godt for.

Turbo på 50cc forgassermotor er da ikke noe man kan være positiv ovenfor?

Det kan du umulig si deg uenig i -¤Zen¤-...

Lenke til kommentar
Prøver bare å få deg til å innse at det er umulig å få noe "turbolyd" fra en moped mm. du har en høyttaler og "turbolyd" på kassett...

du vet det finnes turbo til moped.. iallefall honda! soppen.. :w00t:

jeg er ikke helt dum da.. det er lyden jeg er ute etter ja. har du noe problem med det kanskje? glem hele dritten du goophy!!! :p

Det som er tingen er at du ikke får turbo til moped, fordi det faen ikke fins 4 takts mopeder, nærmeste du kommer turbo er vel vakumboks. En motor må ha ventiler for å kunne ha turbo, det er det ikke på 2 taktere. Du er så sta og dum at det gjør meg sint.

Lenke til kommentar
Prøver bare å få deg til å innse at det er umulig å få noe "turbolyd" fra en moped mm. du har en høyttaler og "turbolyd" på kassett...

du vet det finnes turbo til moped.. iallefall honda! soppen.. :w00t:

jeg er ikke helt dum da.. det er lyden jeg er ute etter ja. har du noe problem med det kanskje? glem hele dritten du goophy!!! :p

Det som er tingen er at du ikke får turbo til moped, fordi det faen ikke fins 4 takts mopeder, nærmeste du kommer turbo er vel vakumboks. En motor må ha ventiler for å kunne ha turbo, det er det ikke på 2 taktere. Du er så sta og dum at det gjør meg sint.

Riktig det du sier, men det finnes faktisk 4t mopeder...

Jincheng monkeybike og Sachs madass 50 er to av dem.

Lenke til kommentar

Hørte av i klasse for en stund sia, som har en gsx 1000.. type gammal.

At han skulle kjøpe en form for blader, i ca samme form som de i pc'en, som man kunne plassere i røret mellom luftfilter og forgasser. Da vil lufta gå over til spiralform (fant ikke på en annen måte å forklare det på) som komprimerte lufta. Så man får mer oksygen. Dette skulle vist gi alt fra 10 til 30hk mer (merk: På hans sykkel)

 

Her har vi en som fiksa en form for vifta på sin Derbi

Lenke til kommentar

Du er ikke den første 16 åringen uten teknisk innsikt som fabler om turbo på moped.

 

For det første er det ikke nok energi i avgassene til å drive turbinen.

 

For det andre er det ikke lett å overlade en totaktsmotor uten videre.. innsugs og eksosporter er åpen samtidig og du vil blåse bensin rett ut i potten. Turboladde totakerere ( de med 10-20 ganger større slagvolum enn en moped) er spesialtrimmet med tanke på porting og eksospotte.

 

For det tredje vil din løsning med aksialvifte helle gjøre at mopeden din går sakere. Den vil ikke gi noe effektøkning pga neglisjerbart trykkøkning, snarere tvert imot da du belaster dynamoe hardere.

 

For det fjerde må du bruke en forgasser som er konstruert for å tåle trykk på sugesiden. Det er ikke lett å finne til moped. Evt. måtte du plassert en ordinær forgasser foran turboen.

 

For det femte vil ikke vifteoppsettet ditt ligne det spor på et ekte turbo oppsett.

 

For det sjette så er det ulovlig å trimme moped. Du kjører med ugylding forsikring og hastigheter du ikke er opplært/lite erfaringsmessig er i stand til å kjøre.

 

:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...