Gå til innhold

Vise Dato/klokke på DV-film


Anbefalte innlegg

Håper noen har et godt tips til meg her.

Har Studio 9, som jeg bruker til redigering av DV-film.

Nå har jeg ca 45 minutter med film av minstemann, som jeg skal redigere. Det er veldig mange klipp på noen minutter. Det jeg ønsker nå, er at jeg skal ha med meg dato og klokkeslett for når filmen ble tatt. Så dette blir synlig på den ferdige filmen.

Har forsøkt meg på en plugin som skal ordne dette.

http://home.t-online.de/home/klaus.horst/d...VTimeDate11.zip

 

Men jeg får ikke dette til å funke. Noen som har tips eller vet om andre redigeringsprogrammer som har innebygd støtte for dette, f.eks Premiere eller Ulead Videostudio

 

Svar mottas med stor takk.

Arnstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smak og behag er utvilsomt forskjellig. Jeg ville uten tvil investert 60-70 kr. og tatt meg bryet med den ekstra operasjonen framfor å bruke flere tusen på et nytt redigeringsprogram bare for å få med datoen. (Forutsatt at noen av de nevnte redigeringsprogrammer har muligheten, da.) En ekstra operasjon blir det vel uansett.

Lenke til kommentar
Dette programmet skulle gjøre susen - koster ca. 60-70 kr.:

http://dts8888.com/index.htm

Hei, programmet du refererer til har begrensninger:

 

" DTS and vDTS work for DV AVI format files only, they do not work for MPEG-I/MPEG-II format files".

 

Sikkert greit nok for pc og bånd, men dette betyr vel at man ikke han brenne denne informasjonen til DVD? Det går vel ikke an å brenne .AVI format til å bli leselig for en standalone DVD-spiller?

 

Mvh

esbe

Lenke til kommentar

Tror ikke den begrensningen gir noe hinder for meg.

Siden jeg henter inn filen via Pinnacle, og lagrer den i AVI-format.

Kjører dette programmet som legger på Date stamp'en, for deretter begynne å redigere på filmen i Pinnacle. Da ligger dato og tid "synlig" på filmen.

Dette blir med over når jeg brenner DVD.

 

Arnstein

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med å kjøpe en Philips DVD-opptaker for å få til dette. De legger dato og tid som undertekst (subtitle), som kan velges bort ved avspilling. Alle filmene av "de søte små" skal likevel ikke redigeres, bare bevares på DVD, og det er befriende enkelt å bruke en DVD-opptaker i stedet for en PC.

Lenke til kommentar
Jeg endte opp med å kjøpe en Philips DVD-opptaker for å få til dette. De legger dato og tid som undertekst (subtitle), som kan velges bort ved avspilling. Alle filmene av "de søte små" skal likevel ikke redigeres, bare bevares på DVD, og det er befriende enkelt å bruke en DVD-opptaker i stedet for en PC.

Takk for den,ja! En som endelig har skjønt at det finnes enkle metoder! Dette er svært fornuftig. Dette har jeg også tenkt på lenge. Angrer nå på mine nylige kjøp, med både brennere og standalone-spillere. Synd jeg ikke var oppmerksom på dette før!

 

 

Tør jeg spørre hvilken Philips-recorder du kjøpte? Den billigste uten harddisk men med firewire koster vel rundt 3000,.?

 

Mvh.

esbe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...