Gå til innhold

Rome Total War: Hvordan blidgjøre senatet?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har nå kommet til det stykket hvor jeg har kapra 3X provinser. Har jobba meg fra sicilia/nedre del av middlehavet, jobbet meg bort over mot egypt og kapra mesteparten av Egypternes områder og dessuten store deler av Tyrkia.

Problemet nå er at senatet begynner å bli nervøse for den makta jeg sitter med og beordrer meg derfor til å ta livet av lederen.

Jeg har gjort det flere ganger allerede nå, jeg er ikke klar til å stå i mot angrep fra den romerske aksen.

Spørsmålet mitt er rett og slett hvordan jeg kan påvirke senatet til å bli mer godtroende til meg slik at jeg kan fortsette en del runder til og forhåpentligvis kapre mer land og utvikle meg ytterligere.

Når det gjelder folkestemningen angående meg så er den bare positiv, det virker som senatets holdning er omvendt proporsjonal med folkets holdning.

Endret av Gunderz
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Jo mer mektig og populer du er hos folket, desto mer upopuler blir du hos senatet. Det jeg pleier å gjøre, er bare å drite i dem, men ikke få borgerkrig, ogbare ta provinser du trenger, og når du er mektig nok, angriper du dem.

Skrevet

Bare slutt å ta byer... konsolider det du har, og bygg opp økonomien.

Burde kanskje gjørra som senatet sier også, sier de ta en by så gjør det, bare ikke ta noen andre byer.

Skrevet

Det er ingen vits i å blidgjøre senatet. Når du får rundt 30-40 byer blir du mer og mer upopulær. Når du har 30 byer følger du med på senate-menyen hver tur, så bygger du opp flere store hærer i italia, sånn at du kan angripe dem samme turen som de outlawer der. Det er ingen vits i å holde seg liten og pinglete bare for å gjøre senatet vil. Voks fra dem! Forresten kan man ikke angripe helt uten videre, de må faktisk ha kommet med minst en ordre som har "or we will outlaw you" med for at du kan angripe dem.

Herr Brun

Skrevet
Forresten kan man ikke angripe helt uten videre, de må faktisk ha kommet med minst en ordre som har "or we will outlaw you" med for at du kan angripe dem.

æh... du trenger bare å bli populær nok med plebs'ene da.. så kan du angripe hvem du vil, bare du har fått beskjeden som sier at du er populær nok tell å ta roma.

Jeg eier nå 36 byer i campen min, og etter at jeg tok dem så stoppa expanderinga helt... og da ble senatet glade igjen. Med engang jeg prøvde å expandere litt så ble de sure igjen.

Man må ikke værra liten og pinglete for at senatet skal værra glade, bare ikke spre deg så fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...