Gå til innhold

Stillegående AMD64 - PCIe, ca.9000,-


Anbefalte innlegg

Etter mye om og men, er jeg endelig klar til å kjøpe pc.

Hadde tenkt meg ei rask og stillegående maskin. Kommer til å bli brukt til alt fra spilling til videoredigering.

 

Har fra før av dvd-brenner, skjerm og en 200GB Wesern harddisk.

 

 

HK: MSI K8N NEO4 Platinum nforce4 Ultra 1295,-

 

CPU: AMD Athlon 64 3200 - Socket 939 "Winchester" 1695,-

 

CPU-VIFTE: Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC 215,-

 

RAM: OCZ 1024MB EL Dual Channel optimized - PC-3200 DDR 512 x 2 Kit (2-3-2-6) 400Mhz 1850,-

 

SKJERMKORT: POV GeFORCE 6600GT 128MB PCIe Retail 1750,-

 

HARDDISK: Western Digital Raptor 74GB S-ATA 1575,-

 

KABINETT: Arctic Cooling Silent Case Miditower 795,-

 

TOTALT: 9175,-

 

 

Ser dette bra ut, eller er det rom for forbedring innenfor prisrammen på 9000 - 9500,- ?

 

Hva med kjølepasta som skal smøres på cpu'n før man fester vifta,- er dette med, eller må dette kjøpes utenom? Hvis denne må kjøpes utenom,- forslag til type?

 

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du virkelig er opptatt av stillhet, hvorfor ikke isteden kjøpe et vannkjølingssett? F.eks. thermaktakes BigWater-system (CPU), med Aquarius-blokken i tillegg (GPU)?

http://www.psdata.no/ps.asp?it=108509&mlevel=011600

http://www.psdata.no/ps.asp?it=110777&mlevel=011600

Til sammen blir dette 970,-

Hvis du går ned til 3000-prosessoren og dropper den ekstra prosessorvifta har du spart inn 600,- av dem. Jeg tror det vil bli bedre på enhver måte (stillhet, overklokkingsmuligheter, etc.) Det er mange andre her på forumet, meg selv inkludert, som venter på dette systemet (en større bestilling på julaften som kommer hvert øyeblikk), så det blir gode muligheter med tilbakemelding etc.

Lenke til kommentar
bare ikke ta xfx det kortet støyer.. men han tenkte sikkert på ytelse han andre fyren..

 

-Alexander

Tror nok jeg går for POV-kortet da ja. Takker for infoen, r3dnax.

 

 

@ bureaucrator:

Har faktisk streifet innom tanken om vannkjøling, men synes det høres litt skummelt ut. Kikket litt på det settet som du nevnte, og kan ikke se at det er kompatibelt med socket 939..?

Må vel også gå for et annet kabinett (er vist liten plass i det kabinettet som jeg har valgt meg ut) hvis jeg skal bruke vannkjøling, eller..?

Prisen på settet var jo meget fin, men spørsmålet er om jeg ev. klarer å montere et slikt sett.

 

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar

La oss si at jeg går for thermaktakes BigWater-system (CPU), med Aquarius-blokken i tillegg (GPU).

Noen som har forslag til kabinett og strømforsyning?

Har ikke lest så mye om vannkjøling, men har forstått det slik at det krever litt plass i kabinettet.

Når det gjelder strømforsyningen bør den være "bra" og stillegående..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...