Gå til innhold

Trenger hjelp til å style forms (login boks)


Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp til å få laget en login boks/felt på en side jeg lager, har pøvd å bruke css til å style den men jeg får ikke det helt til slik jeg hadde tenkt meg.

 

I FF så skjer det ihvertfall noen når jeg forandrer noe i css filen, men i IE så ser du ikke noen forandringer. Har også problemer med å få "OK" bildet ned på midten, hvis jeg bruker margin-top: 2px; på bildet så dytter den ned alt innholdet i login boksen/feltet. Eller hvis det er mulig så kunne tekst boksene vært like høye som "OK" bildet, men hvis de boksene blir for må slik at teksten forsvinner i bunnen så vil jeg heller at bildet kommer på midten av tekstboksene.

 

 

 

 

 

 

Photoshop skissen:

skisse.jpg

 

 

html

Css

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en dritt browser. Hvis det er noen andre som kan hjelpe meg med å få stylet boksen sånn ca likt som bildet av skissen jeg har laget, så er det bare å poste.

 

Edit:

 

Har fremdeles problemer i FF med å få en top-margin på "ok" bildet som ikke dytter ned tekst boksene også.

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Helt enig med drange_net, se på http://sickel.net/warning.html med IE og en annen browser for hva jeg mener burde være standard på websider... ;)

 

Problemet er bare antallet folk som bruker IE :nei:, så en sak som har hjulpet meg noen ganger, (men så lager jeg ikke svært avansert html / css, da) er http://dean.edwards.name/IE7/

 

M.

 

edit: leif på besøk

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Prøv dette:

 

I begynnelsen av CSS-fila skriver du:

*     {
    margin: 0;
    padding: 0; }

Dette fjerner margin og padding fra alle elementer. (Noe som er bra, siden nettleserne tolker dette forskjellig.)

 

Deretter legger du til margin/padding der du trenger det.

Ser siden ut på en måte i IE, og en annen i FF/Opera gjør du følgende på de elementene du sliter med:

#bilde     {
    margin-left: 10px !important;
    margin-left: 7px; }

 

Det som skjer her er at !important gjør at FF/Opera bruker det du har skrevet her uansett hva som kommer senere i arket, mens IE velger den beskjeden du gir sist. Dermed kan du iallefall differensiere mellom FF/Opera og IE...

 

Håper dette hjalp noe?

 

 

Mvh Primaxx

Lenke til kommentar

Om jeg ikke tar helt feil, kan du spesifisere størrelsen på input-boksene i piksler, og gjøre det samme med teksten inni. Slik vil du kunne fjerne border og annet i CSS, og legge inn bakgrunnsbilder med samme størrelse som størrelsen på boksene, med borders, bg-farge og annen grafikk, på en måte som en illusjon.

 

Dette vil jo kanskje bli veldig smått i høye oppløsninger, så IE7 er vel kanskje veien å gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...