Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hvordan finne SMTP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er en kar som reiser veldig mye (sandvolleyballspiller). I den forbindelse trenger jeg en utgående mail-server eller et program som gjør at jeg kan bruke outlook når jeg skriver mail. Så mye mail som jeg skriver går det ikke an å bruke webmail.

1 Finnes det en alltid-fungerende smtp-server?

2 Finnes det en måte å finne den lokale smtp-serveren på?

3 Ev. finnes det et program som kan finne den lokale smtp-serveren?

4 andre forslag til hvordan jeg kan løse dette?

mvh TArjei

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det høres jo veldig interressant ut. Hvordan kan man gjøre noe sånn?? Jeg trenger nok en detaljert forklaring på hvordan å sette opp en egen smtp - server på maskinen min. Kan noen hjelpe meg her. jeg bruker samme maskin hele tiden

tarjei

Skrevet

Skaff deg gmail eller noe, mener dem har smtp server, uansett så funker smtp min overalt hvor du er, vel og merke om du har ordentlig email konto. og har du mulighet for webmail på emailen din så kan du jo sende derfra og

Skrevet

Hei,

Jeg drar rundt på min maskin ganske mye, og bruker e-mailen like mye. Hjemme har vi ADSL fra Online, På skole hvor maskinen også blir brukt har de Hesbynett, og hos en del av familen, LOS. Jeg bruker bare det standard-SMTP'en som Telenor har (smtp.online.no) Fungere veldig greit overalt, hjemme, skolen, hos familie.

Har du prøvd om det fungere for deg??

ChrisEge

Skrevet

Det skal ikke fungere, Online.no tilater ikke relay og da må disse ISP-ene ha IP-er som ligger innenfor de som har lov til og bruke smtp.online.no

Skrevet

Noen SMTP-servere tillater tilgang mot at du bruker brukernavn og passordet til e-postkontoen din, vet ikke om Online gjør dette. Er jo mulighet for å prøve.

Skrevet

som Mez nevnte så kan du finne en smtp-server som har mulighet for pålogging først.. Dvs at du skriver inn brukernavn og passord for smtp-serveren også (som oftest det samme som for pop3).

Da vil smtp server "se" at du ikke er en spammer osv som misbruker smtp-server og tillate deg å sende epost selv om du sitter på linjer fra en annen leverandør.

Jeg har for eksempel en slik server (egen mailserver til mitt firma)

Et råd kan jo være at om du har tilgang til bredbånd med fast IP så setter du opp en egen smtp server hjemme. Denne bruker du som utgående smtp-server (med brukernavn/passord). Denne sender direkte selv, eller relayer videre til linjeleverandør's mailserver. Med egen smtp-server på PC (laptop) så vil nok en del mailer bli blokkert fra en del mottakere da det nå er mye "reverse lookup" osv som blir kjørt på mailservere for å blokke spam osv..

Skrevet

Det skal ikke fungere, Online.no tilater ikke relay og da må disse ISP-ene ha IP-er som ligger innenfor de som har lov til og bruke smtp.online.no

Hei igjen.

Når jeg tenker etter, så er det ikke Online-emailen jeg bruker, men e-mailen som jeg har opprettet til mitt dommene, der bruker jeg bare mail.dommene-mitt.org som SMTP.

Så har du mulighet til dette, er jo det en løsning. Jeg bruker Get-One som Webhotel-leveradør.

Skrevet

dersom du har bredbånd hjemme så kan du sette opp en maskin der som du bruker som smtp-server. mange større firma (++) nekter å ta imot e-post sendt fra "private" smtp-servere (som f.eks. en lokal smtp-server på din laptop). det sikreste vil derfor være å sette opp en smtp-server på din boks hjemme, og konfigurere den slik at den igjen bruker smtp-serveren til din isp.

Skrevet

Jeg er forholdsvis blank når det gjelder dette her, men jeg trenger en løsning som fungerer. i tillegg så trenger jeg nok en liten forklaring på hvordan jeg gjør det. Jeg bruker gjerne mitt domene som mailserver, men skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det. noen som kan hjelpe?

t

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...