Gå til innhold

PC problemer! RAM?


Anbefalte innlegg

hey!!

 

Etter format begynte problemene å komme. PCn ligger etter på en måte..f.eks under CS. jeg skifter våpen fort,kjøper fort,snur meg fort og når folk kommer. eller flere..så reagerer ikke PCn like kjapt ved våpen skifte, evt når jeg snur meg osv.! Kanskje litt merkelig forklart. Men det kommer også sprakelyder ut av høyttaler noenganger..er det RAM ellernoe som ikke får med seg alt?!

 

Dette skjer under Windows også. Annet merkelig problem er at noenganger slår NUM-lock seg på automatisk. N-tasten kommer noenganger opp nårjeg f.eks trykker på 8. hehe. Hva er kan være galt? Har forsåvidt hatt problemer siden jeg kjøpte PC i November`03.

 

Noenganger under installasjon av programmer også..så "låser" PCn seg..tar evigheter før den får innstallert..maskinen jobber og slikt.. men ting låser seg..når jeg prøver å gå ut i screen i windows så henger alt.. alt pga denne installasjonen.

 

Kan alt ha med minnet mitt å gjøre tro!? Håper på seriøse svar :)

 

Dette er raskt fortalt.. kan være noe uforståelig :)

 

 

 

PC specc.:

 

Amd Athlon 3000+

Epox 8rda3+ HK

1024 RAM (billig ram, kan dette ha noe å si?)

X800 Vivo

 

 

Hilsen

Odd-Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hey!!

 

Etter format begynte problemene å komme. PCn ligger etter på en måte..f.eks under CS. jeg skifter våpen fort,kjøper fort,snur meg fort og når folk kommer. eller flere..så reagerer ikke PCn like kjapt ved våpen skifte, evt når jeg snur meg osv.! Kanskje litt merkelig forklart. Men det kommer også sprakelyder ut av høyttaler noenganger..er det RAM ellernoe som ikke får med seg alt?!

 

Dette skjer under Windows også. Annet merkelig problem er at noenganger slår NUM-lock seg på automatisk. N-tasten kommer noenganger opp nårjeg f.eks trykker på 8. hehe. Hva er kan være galt? Har forsåvidt hatt problemer siden jeg kjøpte PC i November`03.

 

Noenganger under installasjon av programmer også..så "låser" PCn seg..tar evigheter før den får innstallert..maskinen jobber og slikt.. men ting låser seg..når jeg prøver å gå ut i screen i windows så henger alt.. alt pga denne installasjonen.

 

Kan alt ha med minnet mitt å gjøre tro!? Håper på seriøse svar :)

 

Dette er raskt fortalt.. kan være noe uforståelig :)

 

 

 

PC specc.:

 

Amd Athlon 3000+

Epox 8rda3+ HK

1024 RAM (billig ram, kan dette ha noe å si?)

X800 Vivo

 

 

Hilsen

Odd-Erik

hadde det vært rammen hadde du fått feilmelding(bluescreen) under installen av windows

Lenke til kommentar

har du sett i oppgavebehandling at ikke 1 eller 2

program bruker 30-50%cpu?

 

 

lagt inn alle drivere?

 

om du har formatert pc og ikke har anti-virus eller har kjørt windows update

med en gang

kommer det mye spywarez,virus osv!

kjør antivirus..høres ut som virus

 

prøv å avslutt alle prosesser under brukernavn utenom explorer.exe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...