Gå til innhold

Hjelp med kjøp av billig kontor-pc til pappa


Anbefalte innlegg

Pappa har endelig bestemt seg for å få seg pc, han har nå en PIII som han såvidt har windows (3.1) på ^^ Han har endelig bestemt seg for å få seg ny pc, og ber da meg om hjelp. Han har VIRKELIG små krav til en pc, men vil ha en som er stabil og god å jobbe med. Han kommer til å fortsette å jobbe med å skrive, regnskap o.l. Eneste han vil ha høy standard på er skjermen, der vil han ha en 19'' LCD flatskjerm. Jeg har tittet rundt, prøvd å finne bra priser, men er egentlig best på å sette sammen en mer "high-end" pc, så jeg er vant til å kjøpe prosessor for seg, hovedkort for seg osv. Det jeg fant ut var at det lønnet seg å kjøpe pakkeløsninger, hvertfall hvis man skulle sette sammen pcen selv. Jeg har funnet to tilbud, selv om jeg ville valgt det ene (komplett.no sammensatt) før den andre (dell) uansett.

 

Har dere noen forslag til pcer med disse kravene? De jeg fant var på 6.000 (komplett.no) og 7.000 (Dell). Disse pcene var inklusive 19" LCD skjerm, i toppklassen av hva hver leverandør hadde å tilby.

 

Har dere noen forslag til pc til en som bare kommer til å bruke den til det helt grunnleggende? Setter pris på alle forslag!

 

EDIT:

 

Kriterier:

 

- En pc som fungerer for de mest grunnleggende oppgaver

- Bra LCD 19" skjerm

- Helst 512MB RAM

- Noe som holder, han kommer nok ikke til å skifte ut denne pcen på en stund, så en som holder, dvs god kvalitet, lenge.

- Garanti på deler, service har han nok av i form av meg ;)

- Ca. 80 GB plass

- Type/Kraftighet på prosessor har ikke så mye å si, så lenge den er stabil og varer.

 

EDIT:

 

Hjemme nå, her er pcene jeg har sett på, hva syns dere?

 

KOMPLETT.NO PC:

 

PC i deler - Intel Celeron 2.4GHz, 256MB DDR, VGA, 40GB, CD-RW

Varenr.: 300609

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 4 stk 2005-02-08 2250 2250

 

LG 17" LCD L1715SS TCO-99 Silver 12ms, 550:1 og Light View

 

Komplett.no OfficeMedia Tastatur PS/2, Komplett Logo

Varenr.: 122553

Lagerstatus: 1000+ stk på lager

 

DDR-DIMM PC3200 256MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

Varenr.: 112665

Lagerstatus: 500+ stk på lager

 

Sapphire Radeon 7000 64MB DDR AGP,ATI7000,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

Varenr.: 114111

Lagerstatus: 100+ stk på lager

 

Samsung SpinPoint P80 120GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Varenr.: 122681

Lagerstatus: 100+ stk på lager

 

Totalt: ca 6000 (ink mva)

 

Avrundet til ca 6000 kr.

 

 

 

DELL PC:

 

http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...=nobsddimen&v=d

 

 

Takk for alle tips, hittils har nok jeg funnet det beste tilbudet ;)

Endret av LuggagE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De PC'ene du har sett på, har de vært inklusive 19" LCD skjerm?

Denne selvbygger pc'en på komplett ser jo ganske bra ut. Kjøper du denne skjermen ved siden av, så har du en meget brukbar kontor pc.

Du kan jo f.eks se på noen av de billige selvbygger pc'ene på psdata. De er meget billige, samt at de fungerer godt nok som kontor pc'er. Vet ikke om de har 512 ram, men det kan du jo bare kjøpe ekstra (+500kr).

 

Hva er pris nivået?

6000 for "kassa"?

xxxx for skjermen?

Lenke til kommentar
De PC'ene du har sett på, har de vært inklusive 19" LCD skjerm?

Denne selvbygger pc'en på komplett ser jo ganske bra ut. Kjøper du denne skjermen ved siden av, så har du en meget brukbar kontor pc.

Du kan jo f.eks se på noen av de billige selvbygger pc'ene på psdata. De er meget billige, samt at de fungerer godt nok som kontor pc'er. Vet ikke om de har 512 ram, men det kan du jo bare kjøpe ekstra (+500kr).

 

Hva er pris nivået?

6000 for "kassa"?

xxxx for skjermen?

Glemte å skrive ned det gitt ;)

 

 

De pcene jeg har sett på er inklusive 19" LCD skjerm, noe av det beste jeg fant. Skal poste linker til begge pcene med en gang jeg kommer hjem (på skolen nå).

 

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...