Gå til innhold

Tråden for selvlagde animasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
12 fps. sees best i firefox. blir treigere i opera.

 

*animasjon snipped*

Bra tegna med smooth bevegelser :) Hvor lang tid brukte du på den?

Animasjonen av hunden må også nevnes å være av god kvalitet!

 

Selv lagde jeg denne strekmann-loopen for en uke siden, samt en full-body animasjon, begge lagd med Adobe Flash CS3 i 12 FPS. Førstnevnte er jeg veldig fornøyd med, men sistnevnte kan utberedes mer. Mannen til høyre beveger seg kanskje ikke raskt nok...

 

Ideer?

Lenke til kommentar

hmm. egentlig når jeg så den fullbody der så minna det meg på en gang når jeg var på stickpage forumet for lenge sia. da hadde en bare lagt en video under i flash, tegna over frame by frame, og fjerna videoen etterpå. derav veldig gode bevegelser.

Sier ikke at du har gjort det, men bevegelsen som bygde opp i slaget var veldig bra, og virka litt kjent. :wee:

Lenke til kommentar

Du tok meg på fersken der, gitt. :innocent: Ja, jeg brukte en video og tegna animasjonen over fra den, nettopp fordi jeg likte armbevegelsen til mannen til høyre.

 

Et spørsmål: Jeg jobber nå med en frame-by-frame animasjon i Flash CS3, der tre baller spretter opp og ned (men de spretter ikke synkront. Eksempelvis spretter ballen til venstre fortere enn den i midten). Hver ball har eget layer, og dermed sin egen animasjon. Problemet er at det er tre forskjellige animasjoner med forskjellig antall bilder. Når jeg da looper animasjonen, blir minst to av ballenes bevegelser uferdig, og ballene hakker etter hver loop.

 

Det jeg da har tenkt å gjøre er å lage tre objekter/symboler med hver animasjon, uten at det blir frame-by-frame.

 

Hvordan gjør jeg slik at hver ball spretter opp og ned på sin egen måte uten at det blir frame-by-frame?

 

edit: La ved en stooor gif-fil av 377 bilder med animasjon - jeg dupliserte hver animasjon til de kom til et punkt der alle tre bevegelsene var relativt like (etter 31 sekunder dog). Men som sagt så ser jeg etter en bedre vei å gjøre dette på ;)

 

post-77163-1198374945_thumb.jpg

Endret av BorN
Lenke til kommentar

om du skal ha de til å f.eks sprette i en type "bølge" ville jeg bare hatt like mange frames på hver enkelt når den treffer bakken, og når den når topp punktet i lufta. så ville jeg hatt den i midten litt etter den minste, og likedann med den eldste.

 

ikke helt sikker på hva du egentlig mente ( nettopp stått opp :p )

Si ifra om jeg bomma helt.

Lenke til kommentar

Jeg prøver ikke å få til en bølge, men å vise tre individuelle baller som spretter opp og ned, slik at mønsteret mellom de tre alltid forandrer seg.

 

Nå har jeg altså en animasjon postet i min forrige post der 377 bilder med animasjon blir en komplett loop. Men jeg vil gjøre om animasjonen fra å være 377 bilder lang (som tar innmari med diskplass/internettplass) til å bli en flash-fil som inneholder tre objekter (altså tre baller) som spretter opp og ned - av seg selv, uten at den må følge tidslinja/timeline. Altså gjøre om animasjonen til flash der ballene fortsatt spretter opp og ned, men at de ikke gjør det ved å følge frames...

 

Den minste ballen har en sekvens på ca 15 bilder, den mellomste 16 bilder, mens den største ca 20 bilder. Jeg vil at disse tre animasjonene individuelt skal gå opp igjen og opp igjen, uten å følge frames, slik at at jeg slipper å ha 377 bilder/frames av sekvensen for at de tre ballenes animasjon skal "gå opp" med hverandre. Med "gå opp", mener jeg at ballene har en smooth overgang i bevegelsene fra slutten av animasjonen, til starten igjen. At de ikke hopper fra en posisjon til en annen når animasjonen starter på nytt.

 

Etter 377 bilder har sekvensen på 15 bilder gått ca 25 ganger, den på 16 bilder har gått 23 og en halv gang, mens sekvensen på 20 bilder har gått ca 19 ganger.

 

Vet ikke om jeg forklarer godt nok slik at folk forstår dette, men vi får se :)

 

Legger ved et eksempel på slik animasjonen blir hvis jeg ikke har mange nok bilder. Dermed blir sekvensen uferdig, og ballene hakker når animasjonen starter på nytt:

 

sprett4demonstrasjonavuyw4.gif

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...