Gå til innhold

Ingen lyd i Totem- filmavspiller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er totalt noob og ny bruker av Linux, og har ingen lyd i Totem. Installerte gstreamer 8.0, og da kom bilde, men ingen lyd. Prøvde å installere gxine, men problemet var det samme der også. Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvilken distro bruker du? Eg har omtrent det samme problemet i Ubuntu!

I Xine spiller den av men uten lyd. I Totem starter ikkje avspillingen i det hele tatt..

Endret av Dizk
Skrevet

jeg bruker også ubuntu, men avskrev totem ganske fort. installer vlc (www.videolan.org). den spiller ALT utenom .rm. ALT!

Skrevet (endret)

Jeg bruker også ubuntu. Installerte gstreamer-mad, og da funka det plutselig! Tusen hjertelig for svaret CodeXP!

Endret av AndGus
Skrevet
Følg codec-guidene på Ubuntu-guiden:

http://ubuntuguide.org/#codecs

Det har eg allerede prøvd. Totem klarer fortsatt ikkje å spille av filer. Xine ga meg lyd på en fil i går, men når eg prøvde samme fil idag fikk eg ingen lyd. Får heller ingen lyd på mp3

er i Xine uansett om de funker i XMMS og Rythmbox. I VLC derimot funker alt.

Skrevet
Jeg bruker også ubuntu. Installerte gstreamer-mad, og da funka det plutselig! Tusen hjertelig for svaret CodeXP!

Hyggelig å kunne hjelpe :) Er veldig ny i Linux-verdenen selv, så jeg har nettop värt gjennom flere tilsvarende problemer ;)

Skrevet

Bare sånn apropos. Noen som vet om noen god wma- plugin for xmms og totem. Hadde vært fint å kunne spille av wma- filer også. Funker kanskje like greit å konvertere til mp3 eller mpeg?

Skrevet
Bare sånn apropos. Noen som vet om noen god wma- plugin for xmms og totem. Hadde vært fint å kunne spille av wma- filer også. Funker kanskje like greit å konvertere til mp3 eller mpeg?

Installer 'w32codecs' pakken. Den inneholder mer eller mindre alt du trenger at codecs :)

Og bare sånn til slutt; dropp XMMS og heller installer Beep Media Player.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...