Gå til innhold

Blir skjermkortet for varmt i SN45G?


bjorn432

Anbefalte innlegg

Har 2 stk. Shuttle SN45G(V1).

Vanligvis kjører jeg disse uten deksel.

Jeg har tenkt til å ha dem med på lan og da er det ingen god ide å kjøre uten deksel, eller?

Problemet er at AGP-porten sitter ytterst, maksimum 1cm fra kanten.

Dermed tipper jeg at det blir ca. 5mm klaring for vifta å kjøle ned skjermkortet med. Dette virker for meg altfor lite.

Skjermkortet er Gainward GF4 Ti4800SE.

Noen som vet om skjermkoret vil greie å kjøle seg ned eller om det er trygt å bruke pcen uten deksel på lan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å bygge en gamer PC av en SN45GV2, men det ble for hett. Siden den står på bordet med kjølevifter og harddisker durende rett inn i ørene så blir det fort mye støy.

 

Skal du bygge SFF PC så bygg smart... Kraftig 3D-kort med best mulig kjøling (Her er det plass begrensninger også, PCI sporet blir fort utilgjengelig) 1stk Stor, rask og STILLE HD, DVD brenner. Har du noe mer enn dette i så blir det fort både varmt og støyende.

 

Du kan jo modde veggen på kassen med et stort fint utskåret hull sånn at du får montert en vifte til men som du sier, det er trangt mellom kort og vegg.

Endret av Launch
Lenke til kommentar

Har selv v.2 nå og den har omtrent helt samme oppsett som v1, eneste store forskjellen er PSU som er en "SilentX" som ikke er direkte stille, noe heller ikke mine 2 WD harddisker er eller mitt Radeon 9700, menne maskina funker den både med og uten deksel uten noen store varmeproblemer, funka like fint med samme spec's og V1 når jeg hadde det, menne har alltid dekselet av omtrent, også på lan.

Lenke til kommentar

Jeg har også V2 og den fungerer helt uten problemer. Har et 9600 XT Ultimate Ed (den uten vifte med fete kjøleribber) så jeg har VELDIG liten plass, men det går...

 

Jeg har sensor på GPU, men så den ikke før jeg lastet ned beta utgavene ev Everest fra www.lavalys.com (forum/beta).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...