Gå til innhold

stille psu - mist 500w eller chill cp-510a?


gpa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm.. Men hvor stille er Mist da? Har et antec sonata kabinett nå, med den medfølgende 380W PSU. Den er jo stille den, men jeg skulle gjerne hatt ting litt mer stille. Derfor tenkte jeg at ved å øke styrken(watt) på PSUen vil ikke PSUen jobbe på overtid hele tiden. Tror den jobber relativt hardt nå i alle fall. I tillegg har jo både Mist og Chill en 12 cm vifte, mens den jeg har nå er vel 8cm. Selv om selve viften ikke bråker stort er det mye luft støy. Viften på PSU'en min nå kjører på 1600 rpm (idle), synes det er litt fort.

Lenke til kommentar

Ha ha jeg kjøpte Northq 4001 fordi mange som hadde kjøpt dem påsto at de var lydløse. Men da jeg fikk den i hus så skjønte jeg fort at de som anbefalte den som lydløs antakelig jobber som artillerisersjant i forsvaret eller som jetmotortestere.

 

Man må jo for guds skyld håpe at den mist'en har litt mindre jetmotorlyd i seg.

Lenke til kommentar
Lotus-Omega  Skrevet 14/02/2005 : 22:42

  Har kjøpt den nye Mist PSU på Microplex idag, og jeg kan si med hånden på hjertet at den er lydløs. Helt nydelig å sitte her med den fremfor Chieftec sin. For å ikke snakke om stabilitet.

 

hentet min i dag! den er stille som graven. hører riktignok en kakofoni av harddisker og kabinettvifter. hehe

Lenke til kommentar

Så Mist har en papst vifte på 26dB 1600rpm, men om den går på halv fartså blir dette ikke så mye.

Chieftec 340W skal gå fra 700 til 2800 rpm. Men den får jeg ikke under 1795rpm. Det tilsvarer ca 26dB i tabellen. da er temp i kabinett 26grader. Under dette får jeg den ikke. Hadde jeg kommet ned mot 1400-1200 rpm så hadde den vært grei. Vet ikke om denne kan forandre så eks 29 grader temp tilsvarer 1400rpm? Så enten kjøpe en en SilenX 14dB vifte til denne eller kjøpe Chill eller Mist. Noen forslag?

 

Hva menes med dette om Mist. Det at viften i tillegg er hengt opp i vibrasjonsisolerende oppheng gjør at vi tør påstå at denne strømforsyningen også går en del vifteløse strømforsyninger i næringen

Noen som har link til hvordan den ser ut inne?

 

Er det noen som har testet både Chill og Mist samtidig

Lenke til kommentar

Link til bilde fra innsiden

 

Fikk min MIST 500w i går og kan konstatere at jeg antageligvis

ikke har hørt en psu med vifte som har vært så stille og spenningene

er stabile som et fjell, den var merkelig lett også med det er pga

at den har aktiv PFC som veier en brøkdel av det en psu med passiv

PFC (Passiv pfc har en 1:1 trafo/skilletrafo som gjør at vekten øker 0,5kg)

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...