sablabra Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 Er det mulig å endre hvor cachen i Firefox skal lagres? Jeg vil nemlig ha cachen på en annen partisjon
aadnk Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 (endret) Jeg skulle tro følgende er en fungerende metode: Skriv about:config i adressefeltet Let deretter etter Browser.cache.disk.parent_directory og dobbelklipp på dette elementet. Tast så inn banen til mappen hvor du vil at cachen skal lagres, og velg OK. Dette fungerte i hvert fall utmerket på Mozilla Suite 1.7. Endret 12. februar 2005 av aadnk
sablabra Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Skrevet 12. februar 2005 dessverre fungerte ikke det . Det var en hel del andre innstillinger om cachen der, men ingen var til å endre på hvor cachen skal lagres. Jeg er fortsatt åpen til tips på hvordan jeg skal få til dette
Legion Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 det aadnk sier er riktig, men du må huske å bruke to _2_ backslasher når du skal gi filstien f.eks r:\\tempinternetfiles
sablabra Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Skrevet 12. februar 2005 Problemet er at det ikke er noe som heter Browser.cache.disk.parent_directory Når jeg skriver inn about:config så ligger ikke den der
Legion Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 ah.. da lager du en ny string (høyreklikk ->new->string) den skal hete browser.cache.disk.parent_directory og verdien blir da filstien
sablabra Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Skrevet 12. februar 2005 Greit, da har jeg gjort det. Nå har jeg surfet rundt litt, men det har ikke kommet noe inn på mappen. Heller ikke på den standard Temporary Internet Files mappa. Pleier det å ta lang tid før det kommer noe? Og hvor lagres cachen i Firefox standard?
Legion Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 for cacheinfo så skriv about:cache i addressfield hvor stor cache har du avsatt? 'browser.cache.disk.capacity' er cache satt til true? 'browser.cache.memory.enable' skal være true samme med 'browser.cache.disk.enable' antar ff må restartes for at det skal kicke inn.
sablabra Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Skrevet 12. februar 2005 Nå har jeg surfet en god stund og nå funker det ! Cachen lagrer seg der jeg vil! Genialt
sablabra Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Skrevet 13. februar 2005 Et annet spørsmål også: Når jeg skal laste ned ting, men klikker på "open", kan jeg velge hvor dette skal lagres også? Altså, ikke "save to disk", men den "open" knappen
Dahl Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 (endret) Nei, det tror jeg ikke. Hvorfor ikke bruke "Save to disk"? Endret 13. februar 2005 av @kd
sablabra Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Skrevet 13. februar 2005 Nei, det tror jeg ikke. Hvorfor ikke bruke "Save to disk"? Jeg orker ikke å bla meg rundt og sånn. Men uansett, noen som vet om det går ann? Ikke noen som tror at det ikke er mulig, men noen som aner hvordan jeg kan fikse det (Hvis det er mulig) Takker for alle svar
Legion Skrevet 13. februar 2005 Skrevet 13. februar 2005 nå er jeg ikke helt med...du ønsker å åpne nedlastet fil - for så å lagre ..? hvis ja, så er blir det jo lagringsfunksjonen på den aktuelle applikasjonen det er opp til. men...er ikke dette å gjøre det litt baklengs da? kan du ikke lagre først - så åpne? f.eks å lagre alt automatisk til en egen downloadkatalog...slippe alle dialogene
sablabra Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Skrevet 13. februar 2005 Etter jeg har lastet ned programmene ved å klikke på open, slettes de med en gang etter det da? Jeg regner med at filene lagres et sted selv om jeg klikker på "open"?? Eller er jeg helt på bærtur nå?
Shonah Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Tools->Options->Dowloads->Save all files to this folder->Velg folder ( f.eks E:\temp) Shonah
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Det er jo bare hvor alle filene du laster ned fra nettet skal lagres, ikke hvor cahen skal lagres.
Shonah Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Det er jo bare hvor alle filene du laster ned fra nettet skal lagres, ikke hvor cahen skal lagres. Riktig det. Resten står over. Shonah
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå