gizzmo-kvakk Skrevet 20. juni 2002 Skrevet 20. juni 2002 jeg har nettopp begynt med PHP/mySQL. Jeg har satt opp min egen webserver (apache @ Redhat 7.3) og PHP har fungert fra første stund. Nå har jeg instalert mySQL også, og det ser ut til å fungere. men jeg har et problem. PHP scriptsene mine får ikke kontakt med mysql basene. (en kamerat av meg har akkurat samme problemet..) noen som har noen glupe svar ?
christt Skrevet 20. juni 2002 Skrevet 20. juni 2002 Kanskje du skal slenge med noen linjer fra scriptet ditt slik at vi kan se hva du prøver å gjøre...
maurbiff Skrevet 21. juni 2002 Skrevet 21. juni 2002 Er denne serveren online 24/7? kanskje kunne det være mulig å få en login? skal få god hjelp da..
gizzmo-kvakk Skrevet 22. juni 2002 Forfatter Skrevet 22. juni 2002 ja, den er det.. men login.. tja, kan jo tenkte på det litt.. ( det må bli ssh isåfall ) men nå er jeg for trøtt.. =) kan poste de scripta osv i morra.. så får vi sikkert ordna det på et vis =)
Abdullah Skrevet 24. juni 2002 Skrevet 24. juni 2002 <?php $db = @mysql_connect("localhost:/home/brukernavn/minhjemmeside.com/.database/mysql/mysql.sock", "root", "passord"); ?> ............. Vriker kanskje..... ikke til phpBB forum, men andre saker..
christt Skrevet 24. juni 2002 Skrevet 24. juni 2002 <?php $db = @mysql_connect("localhost:/home/brukernavn/minhjemmeside.com/.database/mysql/mysql.sock", "root", "passord"); ?> Fjern @ så får du se feilmeldinga... Skriv så inn denne her... Prøv også dette: <?php $db = @mysql_connect("localhost","root", "passord"); ?>
ilpostino Skrevet 9. juli 2002 Skrevet 9. juli 2002 skal bare holde å skrive inn navnet på database-serveren....og ikke hele stien... er iallefall med asp->t-sql og php->mySql
house Skrevet 1. august 2002 Skrevet 1. august 2002 Code: <?$db_conn = mysql_connect("localhost", "user", "pass");?> er ikke så vanskelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå