Gå til innhold

HVilken telefon har best kamera?SE s700i/D500


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
S700i har det beste kameraet, fordi den bruker CCD-brikke noe som gir bedre kvalitet enn en CMOS-brikke. D500 bruker CMOS. S700i har også flere kamera-innstillinger.

Du og den derre S700i'en din! :p

Hva mener du med det?

Kanskje du burde lese hva Arehei skrev litt tidligere i denne tråden.

Det jeg skrev er fakta.

 

Legger til et enda et bilde jeg har tatt med S700i:

post-19-1108246980_thumb.jpg

Lenke til kommentar

*Dragon* holder på sitt ass, har lagt merke til det på alle innleggene hans :p

men det er bra, måske jeg er "den" eneste som støtter deg og bildekvaliteten til s700i (hehe skal få meg den selv snart da, så hehe... GO S700i!! Buuu D500...)

 

relax peepz, har ikke noe imot d500. har den nå selv men dealen er at de fleste av mine venner har også handlet inn den, så jeg vil bare være unik fra dem.

Lenke til kommentar

Tror vi bør nøye oss med å si at begge er så og si like, begge har noen bra og noen dårlige bilder.

Har vært flere poster om dette.

 

Det ender alltid med at det blir de som har S700i mot de som har D500 uansett. Ingen vil gi seg.

 

sir-alex: Regner med at du skal ha ny mobil/hjelper en venn med å kjøpe ny mobil, og da bør du se på hva du trenger i mobilen, ettersom S700i og D500 er relativt ulike, som skjerm, størrelse osv.

Lenke til kommentar

Må si jeg blir mektig imponert over de bildene Dragon har tatt med sin S700...

De er jo flotte, min triste k700 blir det ikke i nærheten så bra!

:thumbup:

spiller det noen rolle hvem som er best, de er de desidert beste kamera mobile på det norske markedet, og er flinkest i ulike forhold virker det som...

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Begge telefonene har meget bra bilder. Og begge telefonene har meget god lagringsplass, selv om D500 ikke har minnekort.

 

Spørsmålet er snarere hvordan det er å anskaffe og eie telefonene. S700i er klart større enn D500, og det er vel litt mer heft å åpne den. Dessuten er den klart dyrere enn D500.

 

Dersom pris eller størrelse ikke betyr noe, er sikkert S700i best. Dersom kontorfunksjoner er svært viktige, er Samsung og D500 ennå ikke helt på topp.

 

Bra billedkvalitet får man uansett hvilke av de to man velger.

Lenke til kommentar
D500 har større oppløsning på bildene sine enn s700i

Engentling har s700i 1,23 mp og d500 har 1,3

Tenkte akkuratt på det samme..

 

Derfor, som noen har sagt over i tråden, har D500 bedre bilder på pc-en, men S700i har bedre bilder på mobilen grunnet skjermen, og IKKE kamerat. Men for alle del, Det er to KNALL-gode mobil-kameraer vi snakker om her..

Lenke til kommentar
Derfor, som noen har sagt over i tråden, har D500 bedre bilder på pc-en, men S700i har bedre bilder på mobilen grunnet skjermen, og IKKE kamerat. Men for alle del, Det er to KNALL-gode mobil-kameraer vi snakker om her..

Det må være det dummeste jeg har hørt. D500 har ikke automatisk bedre kamera fordi den har noen hundredeler med piksler på bildene... :roll:

Lenke til kommentar
Derfor, som noen har sagt over i tråden, har D500 bedre bilder på pc-en, men S700i har bedre bilder på mobilen grunnet skjermen, og IKKE kamerat. Men for alle del, Det er to KNALL-gode mobil-kameraer vi snakker om her..

Det må være det dummeste jeg har hørt. D500 har ikke automatisk bedre kamera fordi den har noen hundredeler med piksler på bildene... :roll:

Har jeg sagt at det automatisk blit bedre kanskje..? Det tråd-starter vil ha er BEGRUNNELSER, og peronlig syns jeg D500 sitt kamera er bedre (derfor kjøpte jeg den telefonen og ikke S700i). Og en av grunnene kan kanskje være pikslene..

You see?

Lenke til kommentar

Slik jeg leste det også, forskjellen mellom 1.23 mpxl og 1.3 mpxl er latterlig liten, og ikke målbar for øyet.

Optikk og brikke og ikke minst fotograf utgjør en større forskjell!

Det som er helt sikkert er at kameramobiler har kommet en veldig lang vei siden de stakkarslige cif kameraene kom på de første mobilene... De bildene til Dragon er bare rå.

(mener ikke nødvendigvis med det at jeg synes S700 tar bedre bilder enn D500 ...)

S700 hadde vært handlet inn den, hadde det vært litt større forskjeller på K700 og S700, men UI'en er stort sett lik... så jeg venter!

;)

Lenke til kommentar
Litt off topic, men jeg tar det her fordi jeg kom på at jeg kunne spørre, og fordi det sikkert er noen med d500 som leser dette...

 

Hvilket format tar d500 bilder i?

Jeg kan sikkert finne ut dette et annet sted, men dette ble en lettvintløsning, beklager :)

 

Bare lurer fordi ei på jobben tok bilde med d500 og sendte til meg via ir, også kunne jeg ikke vise bildet. Hun fortalte at hun opplevde det samme når hun skulle sende til ei venninde med nokia... Mycket merkelig spør du meg...

D500 tar bilder i .jpg format. grunnen til at du ikke kunne vise det er sannsynligvis fordi det er alt for stort, nemlig 1.3 megapixler. De fleste mobiltelefoner kan max vise 0,3.

Hvis du hadde tatt deg tid til å se hvilken telefon jeg har, så kan jeg etterpå si:

"Prøver du å være morsom?"

 

Ikke for å være frekk altså, men jeg kan nok vise bilder i minst like høy oppløsning som d500 kan, om ikke høyere...

 

Lurer på om jeg kanskje har det bildet liggende på telefonen enda, kan prøve å finne det frem i morgen, og se om jeg får no info ut av det på pc'en...

Lenke til kommentar
Litt off topic, men jeg tar det her fordi jeg kom på at jeg kunne spørre, og fordi det sikkert er noen med d500 som leser dette...

 

Hvilket format tar d500 bilder i?

Jeg kan sikkert finne ut dette et annet sted, men dette ble en lettvintløsning, beklager :)

 

Bare lurer fordi ei på jobben tok bilde med d500 og sendte til meg via ir, også kunne jeg ikke vise bildet. Hun fortalte at hun opplevde det samme når hun skulle sende til ei venninde med nokia... Mycket merkelig spør du meg...

D500 tar bilder i .jpg format. grunnen til at du ikke kunne vise det er sannsynligvis fordi det er alt for stort, nemlig 1.3 megapixler. De fleste mobiltelefoner kan max vise 0,3.

Hvis du hadde tatt deg tid til å se hvilken telefon jeg har, så kan jeg etterpå si:

"Prøver du å være morsom?"

 

Ikke for å være frekk altså, men jeg kan nok vise bilder i minst like høy oppløsning som d500 kan, om ikke høyere...

 

Lurer på om jeg kanskje har det bildet liggende på telefonen enda, kan prøve å finne det frem i morgen, og se om jeg får no info ut av det på pc'en...

Hva du har og hva du ikke har......

 

 

Kan du ikke bare kontakte produsenten, så er jeg sikker på at de har et godt svar til deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes begge telefonene tar gode bilder til mobiler å være, duger fint til å fremkalle til standard format (10x13 el 10x15 om jeg ikke tar helt feil). Synes kanskje det later til at støynivået på samsung sin mobil blir noe høyere på innendørsbilder enn S700i, men jeg sier ikke med det at jeg synes S700i tar bedre bilder, begge har sine sterke sider og svake sider. Jeg ville uansett ikke kjøpt noen av dem, venter heller på k750i som jeg vet kommer til å ta skikelig bra bilder som til og med kan forstørres endel (imotsetning til d500/s700i)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...