Gå til innhold

Kloning av DVD funker ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Omy: Du har helt rett Dvdshrink er ikke det beste valget. Det beste valget er å bruke et program som reencoder i CCE. Dvdshrink og lignende program er enkle, men gir dårligere kvalitet.

Men er du enig og at Dvd Decrypter er det beste programmet til og reencode CCE. ? Sitter og lurer på om det er non vits i og instalere det... har DVD Shrink, men det funker ikke på nyere filmer.

Dvd Shrink klarer ikke og reencode CCE. filen (copy Protect filen) Har jeg rett?

DVDdecrypter bare ripper filmen, til å reencode trenger du tilleggsprogrammer som f. eks. DVDrebuilder.

 

Sjekk www.doom9.org for guider og slikt.

Lenke til kommentar
Det er inget problem i og fjerne alt ekstramatrialet hvis det er ønskelig, men det eneste som skjer er at når du tryklker på Ekstramatrial linken i menyen så skjer det ingen ting...

Menyene funker de blir bare "redusert funksjonalitet" hvis du er med meg?

Tenker du på DvdShrink nå? Man kan vel ikke fjerne ekstramaterialet helt. Men det man kan gjøre er og få DS til og sette inn et bilde (image) der sporet for ekstramaterialet er. Da forsvinner innholdet og blir byttet med et bilde som DvdShrink velger, eller du kan velge et selv. MEN, man vil allikevel bruke x antall MB på det.

 

Når det gjelder kopisperre har heller aldri jeg hatt noen problem. Bruker kombinasjonen AnyDvd og DvdShrink 3.2.

 

 

Dvd Decrypter er IKKE et encoding program. Det kopierer bare innholdet på dvden du skal kopiere, over på harddisk og fjerner som regel kopisperrer o.l. Dette er etter min mening en unødig prosess, siden det finnes programmer som AnyDvd. :)

 

Og når det gjelder kvalitet ETTER du har vært ei runde med DvdShrink. Kjører du de rette instillingene, og kjører maks kvalitet på selve filmen, skal det litt til for og se forskjell. Så lenge filmen holder seg under 120 minutt går det som regel greit. Men over det kan man nok fort merke forskjell ved noen anledninger. Og husk også at original dvder er komprimerte!

 

 

Et annet alternativ jeg har snust litt på (og brukt) i det siste er InterVideo Dvd Copy 3. dessverre koster dette penger, men kvalitetsmessig er det forskjeller i forhold til DvdShrink. Tro meg! :) Dvd Copy kan også komprimere direkte til SVCD og Divx. Tar heller ikke CSS-krypterte dvdplater, men det ordner som regel AnyDvd. :)

 

 

Alle som tar mye backup av dvder burde kikke litt på denne testen HER!!

 

-Jan Ivar-

Lenke til kommentar
bla, bla;)

Takk for et godt inelegg som klarnet opp i litt...

 

Jeg vil si at DVD Decrypter er ypperlig for brukere sopm skal komme seg unna copy protect error under backup :yes:

 

Dvd Shrink takler ikke og laste inn nyere dvd-er med Copy sperre, men det gjør Dvd Decrypter, men det har ingen brenne funksjon.. Noe Dvd Shrink har samt at man kan velge ut litt/alt som er unødvendig på platen som bare tar plass :love:

Endret av Omy
Lenke til kommentar
de filene man laster ned fra eks. dc++ er jo en mpeg fil eller avi eller divx på ca 700-800 mb, hvordan får de rippet de filene, jeg finner ingen program som funker!  :(  noen som kan hjelpe?

Prøv EasyDivx! Som også blir nevnt av flere over meg her..

 

Siden deres

 

Norsk Guide

 

 

Ellers er også Vidomi et alternativ.

 

Og for all del! Videohelp.com!! Her er det meste du trenger innen guider og programmer.

Endret av SinIC
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
DVD Shrink knekker også koden. Krymp den rett inn på disken med DVD Shrink sier nå jeg (som har 90 backuper) ;)

JA JA når jeg har startet dvd shrink 3.2 på filmen KanonBall så kommer det etter 4 minutter feil og avbryt pga. kopisperre............

Noen som kjenner til dette ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...