Gå til innhold

Trenger jeg ny strømforsyning?


Anbefalte innlegg

Jeg har akkuratt kjøp et Gainward 6800 GT kort. Spesifikasjonene sier at kortet trenger minimum 300W strøm, men jeg har bare 250W. Bør jeg oppgradere eller fungerer det like fint med det jeg allerede har? Hvis dere trenger mer info så bare spør.

 

Jeg søkte rundt i forumet men fikk ikke noe ordentelig svar, håper jeg kan få et nå

 

I forkant så takker jeg for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke bare det som avgjør..Jeg kjøpte ikke en stor strømforsyning fordi jeg trengte det..Altså, har man en 250W og bruker 98% av den..Eller en 500W og bruker 48% av den vil det utvikle mindre varme..Med andre ord halvparten i teorien..Det spørs veldig vilken HW du har i tillegg og hvor mye strøm denne trekker..Har en bil godt av å ligge på det røde i turtall? :p

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

Har reparert (eller forsøkt å reparere) en del eldre Dell-maskiner. Som regel er de så sære at om de ikke er laget av Dell selv så må de være laget spesielt for Dell. PSU-ene jeg har vært borti på de har vært av en ekstremt u-standard type. Har kassert noen av de bare pga. det.

 

Men dette var litt eldre maskiner. Vet ikke om de nye fremdeles er slik.

Lenke til kommentar
er NorthQ 4001 Silent bra. prisen virket veldig billig, kan man sette en slik inn i en dellmaskin eller må jeg bestille en ny strømforsyning fra dell?

 

Håper noen flere kan svare.

Jeg har et slikt power i min maskin som er betydelig ombygd med tanke på støy.

Jeg kjøpte det fordi nesten alle skriver at det er så stillegående men det er en sannhet med betydelige modifikasjoner.

Det bråker faktisk mye mer en jeg trodde da det er en durelyd fra vifta som er veldig dominerende. Mulig at jeg har en sinnsykt stille maskin fra før men lyden er plagsom. Vifta går dessuten ganske fort og flytter store mengder luft slik at luftsuset blir forholdsvis høyt spesielt bak kabinettet. Nå er ikke det ensidig negativt iogmed at du jo får mye bedre kjøling.

Når det er sagt så vil jeg ikke fraråde noen å kjøpe det siden det faktisk er et bra power, men for de som er ute etter et stille power så bør de nok kikke etter andre alternativer som sannsynligvis ligger betydelig over dette i pris.

Jeg må ihvertfall ut å lese flere tester i jakten på stillheten.

Lenke til kommentar

NortQ 400W

Jeg har også denne, jeg hører at du sier den bråker veldig, det er altså slik som "viderekomne" brukere merker, viss jeg får kalle det det, jeg er ikke av de som tar på vei om jeg hører littegrann, lyden er knapt nok merkbar etter min mening, og ikke noe å ta på vei for, PSUen funker fett og er billig og god i forhold til prisen, du får trossalt med 2 S-ATA kontakter på kjøpet! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...