Muda Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Det er deilig å sitte her og ikke ha spillet(enda). Syntes synd på de som har skulket og som venter på registreringa, men det var vel litt dårlig planlagt av Blizzard, en release et par dager før server-start kunne kanskje virket (men da hadde sikkert spill-serverne klikka uansett ).
Knutsi Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Skrevet 11. februar 2005 Poenget er kort og godt at dette kunne vært avviklet med tilstrekkelig dekkning, eller på en måte som var kø-bassert e.l. for å forhindre at ting bare går ned. Blizzard var veldig klar over at dette kom til å bli stort, og hadde nok erfaring til å finne en måte å unngå problemene. Siden det er så stort har Blizzard på en måte et ansvar i å sørge for at det fungerer så godt som de klarer, enten ved å leie inn ekstra kapasitet e.l. Jeg ser ingen god forettnings-etikk i å kalkulere med at ting går ned, eller se på det som akseptabelt. Hvis dette er et rent teknisk problem er det jo såklart synd på de.
smetho Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Slik vil det alltid være når spill er så hypet opp (ikke uten grunn kanskje, men allikevel). Slik var det med HL2 også, og slik vil det bli i fremtiden. Å si at Blizzard har driti på leggen på grunn av dette blir rett og slett dumt. Ha litt tålmodighet da! Ta deg en bolle i mellomtiden.. Hva har dette med "hype" og gjøre om jeg tør spørre? Liker ikke boller. Hva det har med hype å gjøre? Jo, mengden av spillere! Det har jo etterhvert blitt et veldig etterlengtet og populært spill, også blandt folk uten noen særlig tidligere interesse for slik spill. Dermed blir pågangen større enn vanlig. Ikke verre...
Ol'H Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 Slik vil det alltid være når spill er så hypet opp (ikke uten grunn kanskje, men allikevel). Slik var det med HL2 også, og slik vil det bli i fremtiden. Å si at Blizzard har driti på leggen på grunn av dette blir rett og slett dumt. Ha litt tålmodighet da! Ta deg en bolle i mellomtiden.. Hva har dette med "hype" og gjøre om jeg tør spørre? Liker ikke boller. Hva det har med hype å gjøre? Jo, mengden av spillere! Det har jo etterhvert blitt et veldig etterlengtet og populært spill, også blandt folk uten noen særlig tidligere interesse for slik spill. Dermed blir pågangen større enn vanlig. Ikke verre... Ok kanskje indirekte, men det er ikke "hypens" skyld at serverne til blizzard bryter sammen. Det er en latterlig vurdering fra blizzards side sin skyld.
Tåkefyrste Skrevet 11. februar 2005 Skrevet 11. februar 2005 (endret) Blizzard var veldig klar over at dette kom til å bli stort, og hadde nok erfaring til å finne en måte å unngå problemene. Regner med de var klar over det, men hva om det ikke går an å fikse dette uten å investere i en masse ekstra account creation servere, som kommer til å bli overflødig etter den første uka er over. Skjønner dere litt, men synes det er unødvendig mye klaging over dette, da de fleste sikkert får spilt i løpet av noen dager. Hva er vel 1 dag ekstra venting på et spill man har ventet på i 4 år? Endret 11. februar 2005 av apollox
Cruento Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 (endret) Greit nok det, men jeg synes litt synd på lillebroren min som begynte å grine . Så blizzard har værsågod å få account creation på lufta igjen! Hahaha Men som vi ser, WoW tar jo helt av. Det er f. eks ikke mulig å oppdrive spillet, hos Gamesmix står det at de ikke kan få flere kopier av spillet før om et par uker, fordi det nå er så mange som har det, at Blizzard ikke har kapasitet til å la så mange spille på serverne. Kjipt for meg, som ikke har fått tak i det enda Endret 12. februar 2005 av CheesyPoff
MrLee Skrevet 12. februar 2005 Skrevet 12. februar 2005 herregud...hvor mange tusen i europa tror dere det ikke er som sitter og hamrer serverene til blizzard atm? man kan planlegge alt man vil, man får simpelthen ikke bra nok båndbredde til noe slikt som åpningen av ett Usannsynlig populært MMORPG... Alle som sitter å prøver å få kontakt med signup serveren er vil jo tilsvare ett dDoS angrep omtrent...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå