Gå til innhold

Håpløst å spille WOW i dag gigant ping


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om spill setter salgsrekorder har lite og si, det er aktive kontoer som teller,

Hvordan fungerer denne logikken? forklar meg det...

Det var de første dagene i USA og Europa hvor Blizzard hadde problemer, og det var den første dagen i USA hvor de hadde salgsrekorden for PC spill noensinne.

"lurer" du deg unna? :p

Lenke til kommentar
Online spill som er populær borti østen hadde sikkert falt i sinnsykt dårlig smak her i denne delen av verden.

 

Dem har en helt annen smak både når det gjelder film og spill der borte. Bare se på en del av de syke tegnefilmene som surrer og går..

Det han mener er at det kun er de aktive kontoene som skaper problemer. Det at 100 milliarder har kjøpt betyr ikke at 100 milliarder skal spille samtidig. Det er vel allikevel tvilsomt at de som har kjøpt spillet ikke vil prøve det ganske fort.

Lenke til kommentar
Før noen sier at man ikke kan forvente MMORPG er oppe og uten problemer den første dagen: EQ2 har 1.5% mindre spillere på verdensbasis og greide starten 100% strøkent, ikke en eneste server restart de 5 første dagene.

 

Kødder du med meg? EQ2 serverne var nede hele den første helgen etter release.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
Online spill som er populær borti østen hadde sikkert falt i sinnsykt dårlig smak her i denne delen av verden.

 

Dem har en helt annen smak både når det gjelder film og spill der borte. Bare se på en del av de syke tegnefilmene som surrer og går..

Det han mener er at det kun er de aktive kontoene som skaper problemer. Det at 100 milliarder har kjøpt betyr ikke at 100 milliarder skal spille samtidig. Det er vel allikevel tvilsomt at de som har kjøpt spillet ikke vil prøve det ganske fort.

Om 100 Milliarder løpte til butikken for å skaffe seg spillet den første dagen, så regner jeg med at alle de er aktiv i løpet av de første dagene. ;)

 

http://www.mmogchart.com/Chart1.html

Interresant graf forresten, meget fin økning for WoW. Men det ser ikke ut som de har tatt med seg Europa release.

Men hvor får de egentlig grunndata fra?

Endret av Fury
Lenke til kommentar
Om spill setter salgsrekorder har lite og si, det er aktive kontoer som teller,

Hvordan fungerer denne logikken? forklar meg det...

Det var de første dagene i USA og Europa hvor Blizzard hadde problemer, og det var den første dagen i USA hvor de hadde salgsrekorden for PC spill noensinne.

"lurer" du deg unna? :p

Om det selges 100,000 kopier med kun 10,000 av dem blir aktivert, da er 90,000 inaktive og blir ikke brukt, ikke at dette er tilfelle, men håper du ser poenget mitt med at kontoer må være aktive for å skape problemer ;)

Lenke til kommentar
Før noen sier at man ikke kan forvente MMORPG er oppe og uten problemer den første dagen: EQ2 har 1.5% mindre spillere på verdensbasis og greide starten 100% strøkent, ikke en eneste server restart de 5 første dagene.

 

Kødder du med meg? EQ2 serverne var nede hele den første helgen etter release.

Og EQ2 ble sluppet mandag/(tirsdag), etter 5 dager, lørdagen var det EN eller 2 servere som crashet pga. systemfeil.

 

Runnyeye som var den største serveren og andre hadde ingen problemer, sett bort fra standar patching, og det kan knapt kalles problemer vel? ;)

Lenke til kommentar
Online spill som er populær borti østen hadde sikkert falt i sinnsykt dårlig smak her i denne delen av verden.

 

Dem har en helt annen smak både når det gjelder film og spill der borte. Bare se på en del av de syke tegnefilmene som surrer og går..

Det han mener er at det kun er de aktive kontoene som skaper problemer. Det at 100 milliarder har kjøpt betyr ikke at 100 milliarder skal spille samtidig. Det er vel allikevel tvilsomt at de som har kjøpt spillet ikke vil prøve det ganske fort.

Om 100 Milliarder løpte til butikken for å skaffe seg spillet den første dagen, så regner jeg med at alle de er aktiv i løpet av de første dagene. ;)

 

http://www.mmogchart.com/Chart1.html

Interresant graf forresten, meget fin økning for WoW. Men det ser ikke ut som de har tatt med seg Europa release.

Men hvor får de egentlig grunndata fra?

Det står på websiden.

 

Ang. at all "100 milliarder" menneskene aktiverte kontoen iløpet av de første dagene er ganske usansynlig, da det sikkert ble kjøpt evig mange kopier i gaver etc, av folk på ferie, folk som har examens uker osv. Og det er sikkert mange som ikke gidder å prøve det før en ting har gått (som meg) eller faktisk ikke gidder å prøve det i det heletatt. Eller prøver det 5minutter fordi de syntes _dette_ er noe dritt.

 

Det fines ingen god unskyldning for å ha dårlig serverstabilitet, uansett hva folk måtte fantasere om, som man også kan se så er EQ2 og WoW starten ganske lik når det gjelder subscriptions under start. Se forøverig på Linage 2 og dens raise i antall spillere, om jeg minnes rett var det ikke noen forferdelige serverproblemer der heller.

 

At tom. registration var nede er utilgivlig

Lenke til kommentar
Ang. at all "100 milliarder" menneskene aktiverte kontoen iløpet av de første dagene er ganske usansynlig, da det sikkert ble kjøpt evig mange kopier i gaver etc, av folk på ferie, folk som har examens uker osv. Og det er sikkert mange som ikke gidder å prøve det før en ting har gått (som meg) eller faktisk ikke gidder å prøve det i det heletatt. Eller prøver det 5minutter fordi de syntes _dette_ er noe dritt.

Det er greit at du synest det er usannsynlig at så mange vil prøve spillet de første dagene, men det er direkte feil om vi skal tro Blizzard og sine tall for de første dagene ved USA release. Jeg legger med en quote fra Blizzard for enkelhetens skyld.

In addition to shattering sales records, World of Warcraft also broke peak concurrency and account creation records for a MMORPG. Within the first day, over 200,000 players created World of Warcraft accounts. By 5:00 p.m. PST, over 100,000 were playing the game concurrently. These two record-breaking numbers made World of Warcraft the fastest-growing MMORPG in history. Within a single day, all original 40+ World of Warcraft servers were filled to capacity, and by the end of the Thanksgiving weekend, more than 40 additional servers were deployed to meet the rapidly growing player base, as the number of new accounts and concurrent users continued to grow.
http://www.blizzard.com/press/041201.shtml

Og noe senere slo de rekorder på antall spillere online sammtidig i USA rundt juletider/nyttår.

 

Men jeg er enig i at det finnest ingen unnskyldning for noen ting, selvom der var en del rekorder som aldri før har skjedd for MMORPG spill i USA og i resten av verden. Men det jeg er mest opptatt av er den elendige webservicen Blizzard Europe har. Og jeg vet kanskje hvorfor: De har ingen webmasters!

Og derfor bruker de så fryktelig lang tid på å fikse f.eks. forumet. (Jeg tror de fortsatt har en webmaster stilling åpen. sjekk www.blizzard.co.uk)

 

Zlash er ikke helt(!) enig med deg om situasjonen for EQ2 lanseringen ;) Men jeg vet ingenting om den eller Lineage spillene...

Endret av Fury
Lenke til kommentar

Dette viste jeg ikke, at de fikk så mange kontoer aktivt på så kort tid.

 

Men, med Lineage sine 3.5mill subscribers så ville det vært veldig rart om de ikke hadde 100,000 spillere online samtidig, må kanskje ta tallene til Blizzard med en konteiner salt;)

 

- - -

 

Ser ikke ut som problemene har gitt seg, nå er spillet totalt ubrukelig, tom. menyer bugger seg når man prøver å logge seg inn, nice.

Lenke til kommentar
Da ser det ut som WoW har "driti på draget", helt totalt uakseptabelt i denne MMORPG alderen.

 

Før noen sier at man ikke kan forvente MMORPG er oppe og uten problemer den første dagen: EQ2 har 1.5% mindre spillere på verdensbasis og greide starten 100% strøkent, ikke en eneste server restart de 5 første dagene.

 

Ikke engang Registration saken funker (prøvd "trixet"), dette er alt for dårlig.

"trixet"??? hva mener du med det?? :ermm::hmm:

Lenke til kommentar
Da ser det ut som WoW har "driti på draget", helt totalt uakseptabelt i denne MMORPG alderen.

 

Før noen sier at man ikke kan forvente MMORPG er oppe og uten problemer den første dagen: EQ2 har 1.5% mindre spillere på verdensbasis og greide starten 100% strøkent, ikke en eneste server restart de 5 første dagene.

 

Ikke engang Registration saken funker (prøvd "trixet"), dette er alt for dårlig.

"trixet"??? hva mener du med det?? :ermm::hmm:

Det var et "trix" om å bruke http:// istedet for https:// for å få reg til å fungere, uvesentlig nå.

Lenke til kommentar

De pressemeldingene fra Blizzard er en del av markedsføringsstrategien deres. Bare så synd de drukner på deres egen forside etter hvert som forum, login og diverse andre servere streiker.

 

Igjen, de har kjemperespons på produktet sitt. Probleme derimot kommer av at de har performanceproblemer på serverside. Skal vedde på at det den var designet for minst det doble antallet spillere for hvert realm. Køene er der ikke på grunn av *innhold* (dvs for mange spillere i forhold til content), men serverstabilitet.

 

Soningen som du slipper å laste i wow er også ett problem med tanke på overbefolkning av innhold. City of Heros åpner for eksempel nye instanser av soner når det blir mange spillere i samme område. Dette er etter min mening en ren designfeil fra wow.

 

Blizzard er mmorg noobs. Vitner om arroganse at de ikke har lært fra feil gjort av andre i bransjen. Kanskje de hørte for mye på fansen sin og faktisk trodde selv at de ikke kunne gjøre feil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...