Gå til innhold

Knitrer i lyden på lydkortet!


Anbefalte innlegg

Hvis jeg skal spille av en ny sang eller går inn på mapper på windows så kommer det en klikk lyd som det skal komme men kommer også en tikke vrenge lyd som bass elementene på høytalerene mine har stor slaglengde er vel ikke bra for forsterkeren eller høytalere.

Har SB Audigy LS, men tror ikke jeg har festet lydkortet med skruer er en sånn enkel låse klips på mitt Chenbro gaming bomb. Kan det kanskje sitte litt løst??

 

Noen som har noen tips? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er desværre ingen løsning på dette problemet som jeg vet om, hvis du ikke har ett av de nyeste hoved kortene.

"knitringen" kommer av at pci er koblet sammen på south brigen noe som også hardisker og cdrom også er, så når du spiller eller laster ned så "bruker du opp" den tiljenglige båndbredden som south brige tilbyr, og da blir lyden hengende etter en liten stund.

 

jeg har soundblaster live 5.1 digital med samme problemet, så hvis noen vet noe mer en meg så rop ut:D

Lenke til kommentar

dette er bare et "skudd i mørket"..men prøv følgende...hvis det er egen kabel fra cd-rommen inn på lydkortet...fjern den...! prøv også å vri litt rundt på minijacken som går inn på lydkortet fra høytalerne....veldig ofte dårlig kontakt på disse...sjekk også i lydmixeren at alle inn/utganger som ikke er i bruk er nedskrudd/disablet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...