Gå til innhold

Kulehull I Plexi, Vil Dette Gå?


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å gjøre noe orginalt med Plexi'n som skal i sidedøra på kabinettet mitt, nemlig å skyte hull i den (Eller i hvertfall få det til å se ut som om det er skutt hull der). Men jeg er ikke sikker på om dette vil virke slik som jeg hadde tenkt. Jeg vil få til noe alà den effekten som skjer når man skyter på frontruten til en bil.

 

Mitt spørsmål er da følgende: Noen her som vet om plexi er så motstandsdyktig at det vil motstå trykket fra en kule akkurat nok til at den ikke knekker/knuser, men at den heller får et ca 1cm stort hull med noen svake sprekker rundt? :hmm:

 

Alternativet er da Lexan, men jeg leste et sted her på forumet at det er skuddsikkert. Er dette riktig, eller vil Lexan gi meg noe lignende den effekten jeg er på jakt etter?

 

Takker for alle svar!

 

PS:

Ja, jeg vet at MrLee har et emne som ligner på dette, men han vil skyte hull i en metall plate, ikke i plastikk. Vær så snill, ikke link til det førnevnte emnet. Jeg har lest den allerede. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

letteste er nok å bruke bor og bormaskin fremfor pistol, selv om det sikkert er mer spennende.

 

bor ett 2mm hull, å så kjører du på med 9mm bor, å legger trykk på, slik at plexien sprekker litt. kan nok være lurt å øve litt først. får du ikke sprekker, kan du ta en rissenål eller kniv, eller dremel for den saks skyld, å lage "sprekker" i plexien.

 

ang lexan er det sikkert en grunn til at det blir brukt blant annet i skuddsikre glass ;)

 

edit:

 

Piloux gjorde dette på blackmesa kabinettene sine.

Endret av clubzoda
Lenke til kommentar

jeg ville borret ett hull jeg å prøvd å tvingt en skrue som er litt større en hulle.

bare trøkt nedpå med makt.. helt til du har fott skruen til å "entre" å gjenger seg nedi plexien så skrur du til det ikke går mer å littt til til det sprikker,

prøv på en liten plexi bit du først i tilfelle det blir mislyket

Lenke til kommentar
ang lexan er det sikkert en grunn til at det blir brukt blant annet i skuddsikre glass

 

Vanlig tykkelse på lexan (3 - 5mm) er ikke skuddsikkert, må være ganske tykt før det er det. Men alikevel tror jeg ikke du ville fått den effekten du er ute etter, på grunn av at det er for mykt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...