Gå til innhold

Ny Mist 500w PSU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MISt uten tvil, den har Aktiv PFC den er meget effektiv

80% effektivitet= lite varmeutvikling og forbruk

og den er vistnok veldig stille,

Har bestil den nye Mist psuen, har en bZerk 120+80mm

akkurat nå, er fornøyd med bZerk`en men den blir

ganske fort varm og støynivået blir også deretter

savnet det lave støynivået på min gamle F/S 400

men ønsker også mer krutt. Håper at MIST oppfyller

begge deler

Lenke til kommentar

fikk plutselig lyst på en sånn jeg også.. kjøpte Mist psu sist microplex hadde det for et år siden, men den er bare 350w.. tror jeg må ha en større en snart, når min 5. harddisk kommer i hus, og jeg må vel oppgradere 9800 kortet mitt snart også..

 

den der ser jo unektelig ganske så rå ut da.. venter i spenning på erfaringer

Lenke til kommentar
Den nye MIST ser jo veldig bra ut :D

Eneste jeg kan se som er litt dumt er at den gir kun 18A på +12V, noe som er litt lite :thumbdown:

Mange nye systemer trenger mer amper på +12V

Hvis du hadde sett litt bedre etter så står det at det er 18v på HVER av 12 railene! det er to 12v railer på 18v (12v1 og12v2)... :roll:

Jeg ser det nå :blush:

 

Vil det si at man i prinsippet har 18A+18A eller :hmm: ?

Lenke til kommentar

18A VS 36A? ja det har absolutt noe å si

spessielt vist du har en presc"hot" som drar

105w på standard klokkefrekvens, og sikkert

opp i 130-140w om ikke mer når den er overklokket

og dessuten skal de andre komponentene i maskinen

ha strøm de også, og da blir 18A lite når det virkelig trengs

og dessuten står det 380w max på 12v1+12v2 og det blir

ikke 36A men 31,6 *pirke*

Endret av zandro
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har fått PSUen nå, og det var en fryd å tilkople.

 

Det eneste problemet jeg hadde med den er at den kun kan brukes en vei i kabinettet, i hvertfall mitt Lian Li PC75USB. Skruehullene passet ikke når jeg snudde den. For den hadde vært bedre å ha den snudd på grunn av at den kun har 1 120mm vifte som tar i fra kabinettet, og da ville det ha vært kaldere luft andre veien. Men selv slik den ligger nå så er den ikke antydning til varm i det hele tatt.

 

Anbefalt til tusen.

Lenke til kommentar
Har fått PSUen nå, og det var en fryd å tilkople.

 

Det eneste problemet jeg hadde med den er at den kun kan brukes en vei i kabinettet, i hvertfall mitt Lian Li PC75USB. Skruehullene passet ikke når jeg snudde den. For den hadde vært bedre å ha den snudd på grunn av at den kun har 1 120mm vifte som tar i fra kabinettet, og da ville det ha vært kaldere luft andre veien. Men selv slik den ligger nå så er den ikke antydning til varm i det hele tatt.

 

Anbefalt til tusen.

Åssen var Støy nivået på den. Ca db?

Lenke til kommentar

Fikk denne MIST 500 Watt'ern i dag jeg, og jeg må si at nå føler jeg meg som en dust! Strømkontakten som skal ned på hovedkortet (den store) passer jo ikke?? Er dette en PCI-E kontakt? Jeg har et AGP hovedkort. Kontakten er større enn den jeg har fra før.

 

Edit: Har lest litt mer nå :) Er det en avbrytbar del på denne kontakten??? I såfall hvilken da?

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Ja denne psu'en har jeg prøvd i forrige uke. Jeg hadde en BeQuiet 350 watt psu, msi hovedkort, geforce 4600 ti, 512 ddr ram, en gammel 80 gb harddisk og en ny 200 GB wd harddisk.

 

Jeg bestemte meg for å oppgradere, bestilte Mist 500 w psu fra Microplex og asus sli deluxe hovedkort, 2x 512 ddr brikker 400 mhz, asus ati x600 skjer mkort, og amd athlon 64 3200, fra PSDATA.'

 

Monterte hele greie og flyttet over hardiskene. Hadde operativsystemet på 200 gb'en. Lykken varte ca 4 tmer, midt i et Morrowind spill klikka maskina og reboota. Meldingen om at maskina har kommet seg etter en alvorlig systemfeil dukket opp , og sekunder etter blacka alt ut. Jeg prøver å reinstallere xp fra cd'en men får opp en syk blå melding om skadelige drivere og bytte av skjermkort bla bla. Masse bråk fra hardisken, så klikker alt og hardisken blir død. Nytteløst å finne den igjen i bios. Ja ja to måneder gammel harddisk død på flekken fordi jeg oppgraderte systemet litt.

 

Jeg installerer så xp på den gamle hardisken og nå går alt fint i nærmere seks timer. Mitt under en test med 3dmark2001se rebooter maskina, seiøs systemfeil bla bla, maskina blacker ut, prøver å installere xp pånytt, gikk greit å instalere i stad, nå masse feilmeldinger og så er plutselig hardisken min så ødelagt at windows nekter å installere.

To trofaste hardisker som har kjørt uten problemer på mitt gamle system ødelagt, på noen timer.

 

Jeg tror det kan være strømforsyningen som gjorde det, kan liksom ikke forestille meg at hovedkortet eller rammen eller skjermkortet kan gjøre fysisk skade på en harddisk. Noen som har en ide om hva som egentlig er skjedd?

:dribble::dribble::dribble::dribble::dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...