Gå til innhold

TEST: BenQ FP937s+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er faktisk den første skjermen med 8 ms jeg har sett. Er det mulig å komme lavere? Har hørt at OLED-skjermer ikke har etterslep i det hele tatt.
Jeg ser ingen grunn til at det skal stoppe her, og ett eller annet sted leste jeg at produsentene forventet å standardisere på 8ms i løpet av året, for å pushe 6ms rett før jul. Nå husker jeg ikke kilden, så da bør det vel bare regnes som løse rykter, men det er vel ikke usannsynlig :)

 

sobient: Bildene er ikke ment som direkte dokumentasjon, men som... fyllstoff. Vi leker litt med andre dokumentasjonsmetoder nå, men status på dette er jeg usikker på.

 

genesis: Hvilken skjem har du? Hz skal ikke påvirke en LCD i det hele tatt, da den fysiske begrensningen foreløpig ligger i responstiden.

 

Hurley: Det er marginalt mindre etterslep på denne enn andre skjermer jeg har sett, men opplevelsen i praksis er så og si lik, i alle fall for meg.

Lenke til kommentar

Hz må da påvirke........

 

For å angi mest mulig korrekt hvor mye en ting har flytte seg, eller når noe dukket opp, hjelper det jo med rask oppdatering. Responstiden hjelper oss å "fjerne de gamle bildene", slik at de ikke henger igjen....

 

hjelper lite med 1Hz og 0ms responstid... eller har jeg misforstått?

 

jeg har en acer al712

Endret av genesis
Lenke til kommentar
For å angi mest mulig korrekt hvor mye en ting har flytte seg, eller når noe dukket opp, hjelper det jo med rask oppdatering. Responstiden hjelper oss å "fjerne de gamle bildene", slik at de ikke henger igjen....

Du kan prøve å dytte så mange Hz du vil inn i skjermen, men poenget er at den ikke vil klare å oppdatere bildet fortere. Hvis en LCD skulle forsøkt seg på 120Hz ville bildet bare blitt en stor grøtete masse. Pikslene ville aldri nådd den fargen de skulle hatt før neste bilde skulle vises.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Bildene er ikke ment som direkte dokumentasjon, men som... fyllstoff.

 

Altså, da sitter vi igjen med kun råtekst som dokumentasjon for hvordan denne skjermen (og andre forøvrig) er i test. Sjekk tomshardware f.eks, de har utallige andre måter å måle "hvor god" en skjerm er. Eksempelvis Deltatracking (gjengiving av farger) og kontrast-stabilitet.

 

Deltatracking;

benq_937splus_cont90_lum_90.png

 

mvh

Sobient

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...