Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsigelse av Telenor ADSL med binding


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bluecom bygger ut sine egne sentraler ja. Med bedre hastigheter enne det det Telenor har og til lavere priser. Med de tjener mye mer enger på sine egent linjer enn det de gjør der de må leie av Telenor. Då derssom de ikke har egen sentral der så tviler jeg på at de kan "sponse" deg noe

Lenke til kommentar
Bluecom bygger ut sine egne sentraler ja. Med bedre hastigheter enne det det Telenor har og til lavere priser. Med de tjener mye mer enger på sine egent linjer enn det de gjør der de må leie av Telenor. Då derssom de ikke har egen sentral der så tviler jeg på at de kan "sponse" deg noe

Er det mulig å sjekke om jeg tilhører en sentral der bluecom har bygget ut `?

Lenke til kommentar
Korleis gjekk det?

Sponsa Bluecom?

 

Helsing ein i samme situasjon :)

Bluecom sponser ikke, de har begrensninger på hva de faktisk har lov til å gi når de kjører fra "telenor" sentraler, les : Sentraler som de ikke drifter selv.

 

Hastighetene igjennom telenor sentraler, har overraskende nok, telenor-hastigheter... Verken mer eller mindre :thumbdown: Noe som gir deg den FANTASTISKE uthastigheten, på VANVITTIGE 256kb/sek :w00t::thumbdown:

 

Brutter'n sitter på en bluecomlinje som går igjennom en telenor sentral og jeg vurderer å skifte til det, det tragiske er jo at man MÅ gå for overprisede og dårligere linjer i mine øyne... :(

 

Linjehastigheter og priser når telenor drifter :

 

720/128 349.-

1024/256 449.-

2048/256 549.-

 

Mot de sentralene bluecom drifter :

 

512/256 299.-

850/384 349.-

1100/448 399.-

2200/512 499.-

3000/640 599.-

 

Kjipt, men, sånn er det med den saken. :nei:

Lenke til kommentar
Er det mulig å sjekke om jeg tilhører en sentral der bluecom har bygget ut `?

Ja, en sentral der bluecom, eller forsåvidt stort sett alle andre internett-leverandører ikke har bygd ut, heter en "sone 2 sentral" disse gir dårligere linjer til dyrere pris, som skre vet over.... Dette for å "presse" folk på disse sentralene inn på telenor linjer, siden telenor tilbyr "mer" for samme prisen...! :thumbdown:

 

Med mer mener jeg de "fantastiske" ubrukelige tingene som: Fri etablering (dette er det nå flere som har tilbud på, men okda)

Sikkerhetspakke.....

Underholdningspakke......

Spesialtilbud... (Trådløst internett til kroner 985.- eller en fri måned)

 

og, ja, må ikke glemme, HURRA!!!!! ikke begrensning på nedlasting (som om noen andre enn telenor hadde dette, begynner å lure på om de hadde det så de i ettertid kan reklamere med fri nedlasting... :thumbdown: )

 

Jeg kan si EN positiv ting om telenor sitt bredbånd. Ved bruk av trådløst internett, så sikrer det faktisk litt bedre når man må logge seg på.

Annet enn det, har mange som legger inn brukernavn og passord i trådløsrouteren, uten noe som helst annen sikring.. HURRA... :w00t: nytterverdien var da..... uhm... null :hrm:

Lenke til kommentar
Ja, en sentral der bluecom, eller forsåvidt stort sett alle andre internett-leverandører ikke har bygd ut, heter en "sone 2 sentral" disse gir dårligere linjer til dyrere pris, som skre vet over.... Dette for å "presse" folk på disse sentralene inn på telenor linjer, siden telenor tilbyr "mer" for samme prisen...! :thumbdown:

 

Med mer mener jeg de "fantastiske" ubrukelige tingene som: Fri etablering (dette er det nå flere som har tilbud på, men okda)

Sikkerhetspakke.....

Underholdningspakke......

Spesialtilbud... (Trådløst internett til kroner 985.- eller en fri måned)

 

og, ja, må ikke glemme, HURRA!!!!! ikke begrensning på nedlasting (som om noen andre enn telenor hadde dette, begynner å lure på om de hadde det så de i ettertid kan reklamere med fri nedlasting... :thumbdown: )

 

Jeg kan si EN positiv ting om telenor sitt bredbånd. Ved bruk av trådløst internett, så sikrer det faktisk litt bedre når man må logge seg på.

Annet enn det, har mange som legger inn brukernavn og passord i trådløsrouteren, uten noe som helst annen sikring.. HURRA... :w00t: nytterverdien var da..... uhm... null :hrm:

Forstår ikke hva du syter over. Man ikke bli Telenor-kunde. Syt heller over de andre ISP'ene som ikke har bygd ut, slik at du har noe å velge i. Om det ikke er begrensninger i sentralene, så er det fritt for alle å bygge ut. Det er derfor ikke Telenor sin feil at de eventuelt er alene om å tilby ADSL. Alternativet vil da være ingen tilbud av ADSL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...