anbar Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 nå som vannkjølin er på plass og lengtelsen etter et stille system, uten harddisk klikking og piping, er værendes. Så lurer jeg selvfølgelig om det er noen her som har en stillegående disk å¨anbefale! Kriteriene mine er : 1. lang holdbarhet (min systemdisk( wdc 80) er fem år gammel i august og den ryker om en ukes tid ) 2. temp under 45 3.Og til det viktigste, Stillhet!! Jeg orker ikke mer piping i idle tilstand jeg vil gjerne ha litt saklige anbefalinger, gjerne noen som har disker så de kan sammenligne
FreeMan Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Ga bort mine 2x100GB WD disker for ikke så lenge siden. Orket ikke mer spetakkel. Har idag 3x200GB Seagate i en pc som står på 24/7 + en 120GB i xbox'n. Er veldig fornøyd. Ingen plagsomme ulyder fra disse. Også gode erfaringer med Samsung.
Gunnar_ Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 De eneste virkelige alternativene er vel Samsung 5400 rpm w/noiceguard og muligens Hitachi 7k250 om du også vil ha god ytelse men dog høyere temp.
Launch Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Seagate og Samsung har stille og gode harddisker (Har også en Seagate i Xbox'en, etter byttet hørtes bare kjøleviften, så da måtte jeg bytte og modde kjøleviften for at det skulle bli helt stille )
tozer Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 jeg har 2stk seagate 160gb, hører de ikke i det heletatt. samt at diskene er raske! de anbefalles på det sterkeste.
Krestjan Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 De nyeste Seagate diskene er IKKE spesielt stille og rolige! Ta en titt på www.silentpcreview.com for mer info om dette. Den nye kongen på haugen er nok Samsung sine Spinpoint disker, men også her kan du være uheldig og få en bråkete disk. Et annet alternativ er å henge opp disken i strikk. Da slipper du "arbeidslyden" som ofte forsterkes av kabinettet. Den høye pipelyden kan du bli kvitt med å bokse inn disken, men hverken Seagate eller Samsung disken er spesielt hylete av seg.
anbar Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Skrevet 7. februar 2005 hm... etter å lest en del review tror jeg at jeg går inn for enten samsung eller seagate .7 sin disk Hitachi har en flaw som gjør at den lager en infernalsk lyd hvert 10 minutt...så jeg vet ikke helt om jeg tør satse på den.
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Jeg kan ikke si jeg har hørt noen infernalsk lyd fra mine 2x250GB Hitachi 7K250, og de har stått på 24/7 i 2-3 uker nå. Jeg hører kun disse når jeg kopierer noe stort til/fra de. Jeg har også 2x160GB fra Samsung, som jeg ikke hører i det hele tatt =)
anbar Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Skrevet 7. februar 2005 hm... jeg begynte å tvile her det er bare anbefalt to disker, seagate og samsung. fra http://www.silentpcreview.com/ men om hitachi står det "Hitachi/IBM Deskstar180GXP and 7K250 drives have been tested by SPCR, and even reviewed (180GXP Review). They all tend to have a touch of whine, low overall noise, and a fatal flaw that makes them unacceptable for most Silent PC enthusiasts: A loud head reset noise that occurs periodically whenever in low activity for more than ~10 minutes. This noise has been described variously, from a meow, to a screech, to a braying kind of eeee-awwww. Still, some people don't seem to mind, and the 7K250 are about the fastest 7200 RPM drives going."
Aalton Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Skulle jeg hatt meg ny HD så hadde jeg valgt en samsung, Spin-point systemet er med på og gjøre disken nermest lydløs.
anbar Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Skrevet 7. februar 2005 for ikke skape en diskusjon eller virke vrang, så går jeg for samsung takk for alle svar!!!
maitruckz Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Kjøpte en seagate disk nå, støyer lite, men hører den relativt godt når den jobber. Men Western digital 80 Gb utklasserer de lett
Aalton Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Han har nå sagt at han går for en samsung spin-point disk...
Launch Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 (endret) Min nyeste IDE HD (Garantibyttet) WD160GB er nå 62'C :o i åpen kasse, har erfaring med at hvis det står tett montert så dør de av varmen Samsung har vist best motor BTW, godt valg Endret 7. februar 2005 av Launch
Gunnar_ Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Meow lyden er vistnok borte på de nyeste diskene, og så lenge du har gummioppheng til diskene har det aldri vært mye plagsomt.
am3k Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Denne tråden har spilt sin nytte og stenges. Skulle trådstarter ha et ønske om at denne reåpnes er det bare å ta kontakt.
Anbefalte innlegg