Gå til innhold

Reklamasjon på K700 telefon


Anbefalte innlegg

Fikk overlevert en del papirer fra en god vennine av meg. Hun kjøpte en K700i fra Elkjøp i sandvika like før skolestart i fjor. Den røk inn etter en uke da hun oppdaget at selger hadde oppskrytt batteriet.

 

Dette gikk igjen gjennom 3 reperasjoner. Batteriet ville aldri bli bedre. Tror egentlig det er snakk om 4 ganger, da butikken byttet batteri for hun i lokalet, men ikke skrev ut kvittering for det.

 

Når hun henvendte seg sist gang så fikk hun beskjed om at den måtte inn 4 ganger før hun kunne heve, men av en eller annen grunn overleverte de henne en ny K700i grunnet lang ventetid på service.

 

Enden på visen er at den nye telefonen ikke er av holdbar kvalitet den heller.

 

jeg er av den oppfatning at butikken ikke skulle overkjørt hun da hun ønsket å bytte til en annen, men er litt undrende til hvordan denne saken skal løses nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker, men jeg tror siden hun allerede har tatt imot en ny telefon så er det nok ikke noe å få gjort med det. Hadde hun ønsket å heve kjøpet, så måtte hun nok ha takket nei til denne nye K700i. Hun skulle nektet butikken å utlevere ny, å heller krevet pengene.

Lenke til kommentar

Nei, får man ny telefon av service, er dette å regne som omlevering av telefon, dvs et forsøk på avhjelp. (I forbrukerkjøpsloven står avhjelp som enten reparasjon eller omlevering).

 

Iogmed at denne telefonen har vært inne så mange ganger som den har nå, så er det absolutt et hevingsgrunnlag her. Det var det egentlig før hun fikk ny K700 også, hun skulle fått pengene sine igjen.

 

Du kan lovene nokså godt christian, så jeg foreslår at du viser henne de riktige paragrafene, ber henne gå tilbake til butikken, gjerne med noen foreldre om hun ikke er så veldig gammel selv, og kreve heving av kjøp. Enkelt og greit.

 

EDIT: For bare å gjøre det helt klart, jeg mener at å få en ny K700 i bytte for den gamle er som et repareringsforsøk. Altså omlevering, og da teller regelen for 3. gangs feil :).

 

Skulle egentlig ikke være noe problem å få hevet dette kjøpet.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Nei, får man ny telefon av service, er dette å regne som omlevering av telefon, dvs et forsøk på avhjelp. (I forbrukerkjøpsloven står avhjelp som enten reparasjon eller omlevering).

 

Iogmed at denne telefonen har vært inne så mange ganger som den har nå, så er det absolutt et hevingsgrunnlag her. Det var det egentlig før hun fikk ny K700 også, hun skulle fått pengene sine igjen.

 

Du kan lovene nokså godt christian, så jeg foreslår at du viser henne de riktige paragrafene, ber henne gå tilbake til butikken, gjerne med noen foreldre om hun ikke er så veldig gammel selv, og kreve heving av kjøp. Enkelt og greit.

 

EDIT: For bare å gjøre det helt klart, jeg mener at å få en ny K700 i bytte for den gamle er som et repareringsforsøk. Altså omlevering, og da teller regelen for 3. gangs feil :).

 

Skulle egentlig ikke være noe problem å få hevet dette kjøpet.

er greit at jeg vet det, men hun godtar det de sier uansett (hennes egne ord)

Det er derfor denne saken er så langvarig. Telefonen burde vært byttet med en gang, men de ville bare få henne til å beholde den.

 

 

Skriver nok et brev senere i dag, og ber om at kunde får heve kjøpet.

Lenke til kommentar

Stå på ditt så ordner det seg nok til slutt! :thumbup:

 

Når man mottar ny telefon sånn uten videre pga. av sen levering og uten ny lapp el.l. så vil jeg nok tolke det som Alastor, altså som er "reperasjon".

 

EDIT: Og du er sikker på at batteriet ble riktig brukt de første gangene?

Endret av datating
Lenke til kommentar
Stå på ditt så ordner det seg nok til slutt! :thumbup:

 

Når man mottar ny telefon sånn uten videre pga. av sen levering og uten ny lapp el.l. så vil jeg nok tolke det som Alastor, altså som er "reperasjon".

 

EDIT: Og du er sikker på at batteriet ble riktig brukt de første gangene?

jeg har spurt hun grundig om det, så ja.

 

Dog var dette en av de aller første telefonene av denne typen. jf. Netshop skulle det visstnok ta opptil 4 uker før man fikk skikkelig batteritid.

Dog tror jeg at selger her har skrytt opp batteri tiden veldig, for den skulle gi henne flere dagers bruk med god del sms og snakking. Det greier ingen av disse. Min egen som jeg hadde var like ille.

 

 

stå på mitt? :p jeg er nokså sta av meg, det har flere butikker fått merke.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Stå på ditt så ordner det seg nok til slutt! :thumbup:

 

Når man mottar ny telefon sånn uten videre pga. av sen levering og uten ny lapp el.l. så vil jeg nok tolke det som Alastor, altså som er "reperasjon".

 

EDIT: Og du er sikker på at batteriet ble riktig brukt de første gangene?

Er reparasjon uansett etter min mening så lenge det er snakk om samme telefon som har blitt gitt til kunde :). Det er et forsøk på å fikse kundens problem, altså å gi avhjelp etter forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar

jeg har hatt k700 siden i sommer engang,en av dem første som kom

detjeg gjordevarå dra hjem full lade batterieti 24 timer så sakkjeg å fikk oppgradert programvaren på den...

lader den nå en gang i uken..

greit jeg sender lite sms men ringer endel

værste fall kanskje 3 ganger på 2 uker

 

selv om folk sier det er ikke viktig å lade den opp riktig nå lengere fordi det er en annen batteri type...jeg gjør det fortsatt og har jo god batteri tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...