Gå til innhold

Installere Solaris 10- Hvordan sette sammen iso?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på Solaris 10 distroen i og med at den er gratis.

Har vært lite borti Linux før, men det er aldri for seint å begynne.

 

Her er problemet:

Jeg har lasta ned alle 5 rar-filene som inneholder DVD versjonen. Jeg har pakket ut filene, og hadde regna med at rar arkivet var sammensatt slik at filene bygget seg selv sammen etter utpakkingen. Dette var ikke tilfellet.

Så nå sitter jeg her med 5 deler av en iso, og en fil med installasjonsveilledning som jeg ikke kan åpne. Veilledningen heter "sol-10-GA-x86-dvd-iso.inst", og de andre filene heter "sol-10-GA-x86-dvd-iso-a", fra -a til -e.

 

Nå sitter jeg her og skjønner ingenting... Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solaris er IKKJE Linux, men ein UNIX-variant. Omtrent alle Linux-distribusjonar er gratis.

 

Solaris er best egna for servarar på Sun-hardware, og er i alle fall ikkje laga for nybegynnarar.

 

Dersom du vil prøve GNU/Linux på din desktop-PC anbefalar eg ein brukarvennleg distribusjon:

 

- SuSE

- Mandrake

- Ubuntu

- Fedora

Endret av objorkum
Lenke til kommentar

Tror det er best for deg at du prøver Live linux.. Dvs, at du slipper å innstalere noe som helst. Det kan være mye smartere, samt at siden det er så stort utvalg, så kan du jo finne utav hvilken du liker best.

 

Sjekk linken, der har de skrevet en artikkel om det!

 

Lykke til!

 

Itavisen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...