Gå til innhold

Disciples 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey, folkens!!!

Har akkurat anskaffet meg Disciples 2 - Dark Prophecy.

Som gammel heroes-traver må jeg si dette er mye bedre og ikke minst realistsisk i forhold til utvikling av "armies".

Anyway...problemet mitt er:

Hvordan i all verden får man brukt "second attack" i combat. F. eks The Druidess......greit at hovedangrepet er å booste damage gjort av andre personer i flokken men hun har "Heal" som secondary attack men jeg finner bare ikke ut hvordan man får brukt det......?!

Er det noen der ute som vet?

Daniel

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disciples 2 er og blir et bra spil. Måtte bare si det.

Når det gjelder problemet ditt så har det seg ganske enkelt slik at det er ikke mulighet for å gi et secondary attack i det hele tatt. En druidess som i dette tilfellet kan ikke "heale" de andre unitsene selv om "source" er "life". Druidessen kan bare kurere en unit dersom den har blitt angrepet med f. eks. et poison angrep.

Skrevet

Det som er poenget med at valgene deler seg når de leveler opp. Du må velge bort en effekt, og få en annen. Eller fortsette med den effekten du allerede har (f.eks. heale litt mere, eller kun gi extra attack). Det som gjør spillet såpass unikt. Kan spilles på mange måter.

Den ene effekten utfyller stort sett den andre likevel. Om man ikke kan heale lengre, kan man gi en av fighterne et extra attack istedet, og da trenger du kanskje ikke heale noen likevel siden du får et ekstra slag.

F.eks. som Empire baserte jeg hele strategien min på å spawne Valkyrie (lvl 2-spell tror jeg) rett ved siden av enemy heroes som kom for nært.

Hun gir 2x50 damage per attack, har høy hitpoints, og banker de fleste småheltene som lusker rundt, og koster ikke for mye spellpoints å hive, selv om hun bare varer en runde.

Men når man spiller dvergene har man ikke Valkyrie i det hele tatt og må basere seg på andre taktikker. Ble møkklei etter å spilt gjennom 3 av kampanjene..tror ikke jeg har rørt spillet på et halvt år ellerno.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...