Gå til innhold

Skuffende av netshop


Anbefalte innlegg

Kan bare advare andre som tenker å kjøpe den pakka her. Det er ikke nødvendigvis sikkert at delene er så lette å få satt sammen. Pga. av gammel BIOS så er det flere tilfeller der hovedkortet ikke kjenner igjen CPU. Og da må man oppgradere BIOS, og med mindre man har en annen s939 prosessor av den litt eldre typen liggendes, så må man sende inn kortet til netshop. Noe som også koster deg 200-300kr om du bor i litt mer grisgrente strøk.

 

Er det for mye forlangt av meg når jeg kjøper en oppgraderingssett fra en netbutikk at det da skal passe sammen? Sikkert andre som skjønner min følelse over å ha kjøpt en pakke-pc som bare viste svart skjerm. Også regner de med å bruke en ukes tid før de har muligheten til å se på problemet og oppgradere BIOS på hk.

 

Poenget med topicen: Hvem er enig med meg at når man kjøper et oppgraderingsett, da skal det passe sammen? For netshop mente at det var ikke noe de kunne noe for, pga. av at det hadde sneket seg inn "gamle" hk. Dette mener jeg de bør ha kontroll på.

 

Hvem har isåfall ansvaret for å betale frakt? De mener jeg, jeg mener dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig med deg her. Det minste Netshop burde ha gjort her er å betale frakten. Helst burde de trukket tilbake hele pakken og byttet den ut med en tilsvarende hvor man fikk komponenter som "passet sammen" out-of-the-box.

 

Edit: Dersom det kun er visse, få, tilfeller av pakkene der BIOS er for gammel, kan de da gjerne beholde pakken. Men de burde informert TYDELIG om at BIOSen *kan* være for gammel, og betalt frakt begge veier dersom det var tilfellet.

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Denne saken var ikke så bra, men regner med at du har snakket med netshop om dette. Da de selger dette som en komplett pakke så regner jeg med at de koster det det koster for deg å sende kortet tilbake og at de dekker all annen utgifter.. Hvis dem derimot ikke gjør det så hadde jeg hevet kjøpet..

 

Og kjøpt kortet og Cpu med en levrandør som kan garantere at de går sammen, selv om netsjappa egentlig ikke kan ha oversikt over om det er gamle eller nye hk hos dem så synest jeg at Netshop bør kreve evt refusjon fra HK levrandøren hvis ikke dette er oppgitt på HK sin hjemmeside at det må oppgraderes med ny bios

 

Kjenner jeg Netshop rett fikser de opp i dette....

 

RScue

Lenke til kommentar

Jada, jeg har tatt diskusjonen med dem. Og de har gått med på å betale frakt selv om de mener jeg er den som egentlig burde gjøre det. Og for meg ble det da en prinsippsak, der jeg ville høre andres mening.

 

I og med at dette er det første kjøpet jeg noen gang har gjort hos netshop, så gir ikke det meg så godt intrykk som alle andre har gitt dem.

Tror jeg må ha vært uheldig. Ellers var de da kjappe med å pakke, og alt var da med.

Lenke til kommentar

Kan jo egentlig sitere forbrukerkjøpsloven her, disse to delen mener iallefall jeg er relevante.

 

 

 

§ 15. Tingens egenskaper

 

      Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

 

      Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen

a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til

b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper

c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering

 

§ 16. Mangel

 

      Tingen har en mangel dersom

a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15

 

---------------------------------------------------------

§ 26. Forbrukerens krav ved mangler

 

      Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28

b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30

c) kreve prisavslag etter § 31

d) kreve heving etter § 32

e) kreve erstatning etter § 33.

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

      Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Altså, for å summere opp. Kunde kjøpte en pakke hos netshop, en pakke som han forventet skulle passe fint med hverandre da de tross alt ble kjøpt samlet. I tillegg til det som står i 15 c, nemlig at tingen(e) skal passe til et bestemt formål osv.

 

Dette gjorde ikke varen, og da har den en mangel. Retting av mangel skal skje uten kostnad for kjøper!

Lenke til kommentar

Hallo boys,

 

Slenger meg inn med et ord i saken her jeg. Oppgraderingspakken burde selvklart passe sammen og i utgangspunktet gjør den det. Vi har testet løsningen her hos oss før vi annonserer en slik pakkeløsning for å forsikre oss om at dette fungerer.

 

Som det diskuteres litt i tråden her så kan det skje at et hovedkort med en eldre BIOS-versjon sniker seg inn. Dette er selvfølgelig veldig uheldig for kunden og vi har full forståelse når slikt skjer (er mennesker vi også "you know"!).

 

Uansett er det også her viktig å ta kontakt med oss så vi sammen kan løse saken, og at vi dekker utgiftene ved frakt for å få flashet denne BIOSen tar vi selvklart som et selvfølge.

 

Ha en trivelig kveld videre ;)

 

Mvh,

Andreas, Netshop

Lenke til kommentar
Noen ulemper "skal" det jo være ved å handle online :whistle:

Og hvis forbrukerene hadde motatt et hovedkort der embalasjen var brutt fordi man måtte oppgradere firmware før man sendte det ut , tror jeg hadde blitt ramaskrik av dette også. Lei situasjon når man får nytt kort, men det ordnet seg heldigvis. :!:

Lenke til kommentar

Klart det ordner seg til slutt. Men når jeg er påmeldt LAN på fredag sammen med kamerater og cs klan. Også kan jeg ikke møte opp pga. at jeg ikke har noe hk. Og må fortsatt betale 200kr for plassen jeg har reservert :( Eneste muligheten for at det kommer frem tidsnok er om kortet blir sendt i morgen. Og i morgen er det akkurat en uke siden det kom frem. Venter i spenning på mail :-)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte de samma delene i den pakka fra netshop bortsett fra vifte og skjermkort. Jeg fikk også svart skjerm ved oppstart. Derfor sendte jeg inn hovedkortet for å få oppgradert biosen. Jeg fikk tilbake hovedkortet idag og det viste seg at det ikke var nødvendig å oppgradere biosen alikvel. Hovedkortet funka med 939 winchester prosessorer.

Så nå sitter jeg her og undrer hva jeg kan gjøre for å få bilde på skjermen :S

 

Har prøvd å bytte plasser på RAM'en, men det gjorde ikke saken no bedre...

Noen som har peil på hva som kan være galt?

 

Håper på et en løsning =)

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte de samma delene i den pakka fra netshop bortsett fra vifte og skjermkort. Jeg fikk også svart skjerm ved oppstart. Derfor sendte jeg inn hovedkortet for å få oppgradert biosen. Jeg fikk tilbake hovedkortet idag og det viste seg at det ikke var nødvendig å oppgradere biosen alikvel. Hovedkortet funka med 939 winchester prosessorer.

Så nå sitter jeg her og undrer hva jeg kan gjøre for å få bilde på skjermen :S

 

Har prøvd å bytte plasser på RAM'en, men det gjorde ikke saken no bedre...

Noen som har peil på hva som kan være galt?

 

Håper på et en løsning =)

Sjekk jumperen for SLI, hender den står på SLI enabled på enkelte kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...