Gå til innhold

Angående MiniDisk hos Elkjøp.


Anbefalte innlegg

Hvorfor vil ikke dere forstå at Elkjøp faktisk ikke har noe med forsikringen å gjøre? Jeg ser ikke helt hvorfor ikke det skal synke inn... Alastor har sagt det noen ganger allerede...

 

I en forsikringssak er saksgang følgende:

 

Kunde -> Elkjøp -> AON Grieg -> Moderna Forsäkringar

 

Før, da trådstarter kjøpte sin MD/Forsikring var saksgang følgende:

Kunde -> Elkjøp -> SAFE -> SAFE

 

Å klage på Elkjøp i en forsikringssak blir som å skyte Volvo fordi naboen din kjørte på deg og ødela bildøra di...

 

Elkjøps oppgave i en forsikringssak er å ta imot en klage som da kunde signerer før den blir sendt inn. Er forsikring godkjent vil produkt bli reparert eller byttet, alt ettersom.

 

En fordel med SAFE-forsikringen, er at du kan kjøpe deg opp - Det vil si at du faktisk kan ta de 1000 kronene for å kjøpe ett annet produkt og betale mellomlegget - Det kan du ikke med AON.

 

Og ett forsikringsselskap er faktisk å A4 at de kan finne på å tilby en Nokia 3200 i erstatningsmodell f.eks. for en Nokia 6100 - Fordi en 3200 tilbyr stort sett alt en 6100 kan tilby...

FORØVRIG; når det gjelder mobiltelefoner, går faktisk Moderna Forsäkringar ut fra amobil.no sin prisguide...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor vil ikke dere forstå at Elkjøp faktisk ikke har noe med forsikringen å gjøre? Jeg ser ikke helt hvorfor ikke det skal synke inn... Alastor har sagt det noen ganger allerede...

 

I en forsikringssak er saksgang følgende:

 

Kunde -> Elkjøp -> AON Grieg -> Moderna Forsäkringar

 

Før, da trådstarter kjøpte sin MD/Forsikring var saksgang følgende:

Kunde -> Elkjøp -> SAFE -> SAFE

 

Å klage på Elkjøp i en forsikringssak blir som å skyte Volvo fordi naboen din kjørte på deg og ødela bildøra di...

 

Elkjøps oppgave i en forsikringssak er å ta imot en klage som da kunde signerer før den blir sendt inn. Er forsikring godkjent vil produkt bli reparert eller byttet, alt ettersom.

 

En fordel med SAFE-forsikringen, er at du kan kjøpe deg opp - Det vil si at du faktisk kan ta de 1000 kronene for å kjøpe ett annet produkt og betale mellomlegget - Det kan du ikke med AON.

 

Og ett forsikringsselskap er faktisk å A4 at de kan finne på å tilby en Nokia 3200 i erstatningsmodell f.eks. for en Nokia 6100 - Fordi en 3200 tilbyr stort sett alt en 6100 kan tilby...

FORØVRIG; når det gjelder mobiltelefoner, går faktisk Moderna Forsäkringar ut fra amobil.no sin prisguide...

Elkjøp lar tydeligvis SAFE fremstå som sitt forsikringsalternativ når man handler hos Elkjøp. Da er det avgjørende hva forsikringen presenteres som. Hvis det klart profileres at forsikringen utgjør en slags "trygghet" og at en får igjen _likeverdige_ produkter ved skade, da er det svindel å tilby dekning for produkter som ikke er likeverdige med skadet produkt og Elkjøp må da holdes solidarisk ansvarlig for kundens tap siden Elkjøp markedsførte forsikringen i sin butikk.

 

Dersom man får et produkt til 300 kroner i erstatning for ett som kostet 10000, da er ikke produktene likeverdige- åpenbart. Eksempler er forskjeller i byggkvalitet, materialvalg, lydkvalitet, pålitelighet, funksjoner osv. Mobileksempelet ditt er opplagt, siden der der også dreier seg om funksjonsforskjeller.

 

Personlig hadde jeg selvsagt aldri betalt for en forsikring som ikke var i nærheten av å erstatte et tap når premien medregnes.

 

CD

Lenke til kommentar
Hvorfor vil ikke dere forstå at Elkjøp faktisk ikke har noe med forsikringen å gjøre? Jeg ser ikke helt hvorfor ikke det skal synke inn... Alastor har sagt det noen ganger allerede...

 

I en forsikringssak er saksgang følgende:

 

Kunde -> Elkjøp -> AON Grieg -> Moderna Forsäkringar

 

Før, da trådstarter kjøpte sin MD/Forsikring var saksgang følgende:

Kunde -> Elkjøp -> SAFE -> SAFE

 

Å klage på Elkjøp i en forsikringssak blir som å skyte Volvo fordi naboen din kjørte på deg og ødela bildøra di...

 

Elkjøps oppgave i en forsikringssak er å ta imot en klage som da kunde signerer før den blir sendt inn. Er forsikring godkjent vil produkt bli reparert eller byttet, alt ettersom.

 

En fordel med SAFE-forsikringen, er at du kan kjøpe deg opp - Det vil si at du faktisk kan ta de 1000 kronene for å kjøpe ett annet produkt og betale mellomlegget - Det kan du ikke med AON.

 

Og ett forsikringsselskap er faktisk å A4 at de kan finne på å tilby en Nokia 3200 i erstatningsmodell f.eks. for en Nokia 6100 - Fordi en 3200 tilbyr stort sett alt en 6100 kan tilby...

FORØVRIG; når det gjelder mobiltelefoner, går faktisk Moderna Forsäkringar ut fra amobil.no sin prisguide...

Elkjøp lar tydeligvis SAFE fremstå som sitt forsikringsalternativ når man handler hos Elkjøp. Da er det avgjørende hva forsikringen presenteres som. Hvis det klart profileres at forsikringen utgjør en slags "trygghet" og at en får igjen _likeverdige_ produkter ved skade, da er det svindel å tilby dekning for produkter som ikke er likeverdige med skadet produkt og Elkjøp må da holdes solidarisk ansvarlig for kundens tap siden Elkjøp markedsførte forsikringen i sin butikk.

 

Dersom man får et produkt til 300 kroner i erstatning for ett som kostet 10000, da er ikke produktene likeverdige- åpenbart. Eksempler er forskjeller i byggkvalitet, materialvalg, lydkvalitet, pålitelighet, funksjoner osv. Mobileksempelet ditt er opplagt, siden der der også dreier seg om funksjonsforskjeller.

 

Personlig hadde jeg selvsagt aldri betalt for en forsikring som ikke var i nærheten av å erstatte et tap når premien medregnes.

 

CD

Neida, det er en misforståelse...

 

SAFE er Elkjøps gamle forsikringsselskap. Elkjøp droppet SAFE nettopp av denne grunnen.

 

AON har helt andre standarder og vilkår enn SAFE. Der får du faktisk tilsvarende vare igjen. Når det gjelder mobil vil du mest sannsynlig få en swap-telefon (samme telefon som du leverte inn) for å forminske antallet svindel-saker...

 

Det har hendt utallige ganger at enkeltpersoner kommer inn med telefonen sin, nettopp henta opp av vaskebøtta fordi det kom ut en ny modell fra Nokia f.eks.

 

Jeg forstår at enkelte av dere er frustrerte. Det eneste jeg mener er at det ikke nytter å klage på Elkjøp når det gjelder behandligstid, behandling generelt, rep. av produktet o.l., fordi det går eksternt.

 

Med AONs forsikring gjelder følgende;

- Ingen egenandel

- Ingen verdiavskriving

 

 

##edit## leif var ute på tur

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

Som sagt en del ganger tidligere i denne tråden så har du krav på en spiller med tilsvarede funksjoner. Uavhening av hva du betalte for din spiller og hva den du tilbys koster. Men en del av de billige spillerene mangler funksjoner som fjernkontroll med display osv.

 

Så det du må gjøre er å sette opp hva den spilleren du har har fått tilbudt mangler av funksjoner i forhold til den du hadde. Som f.eks. dette (klippet ut fra min egen klage)

 

Fjernkontroll med Bakgrunnsbelyst LCD Display. (MZ-N510/S har fjernkontroll men mangler Lcd display og bakgrunnsbelysning.

 

Mikrofoninngang. (MZ-N510/S har bare line inn mens MZ-R900 har både line inn og mikrofon.)

 

Line ut (mulighet for å koble til stereoanlegg)

 

Long Play (Komprimering av musikk som gir mulighet for å ta opp opptil 240min musikk på en plate)

 

Mulighet for å bruke innebygd oppladbart batteri i tillegg til AA for å øke batterikapasiteten

 

 

Men hvis den spilleren du har fått tilbudt har de samme funksjonene som den du hadde så har Safe rett i at du bare får penger til å kjøpe den.

 

Men da kan man spørre om vekt og størrelse blir regnet som en funksjon.

 

 

Arne

Lenke til kommentar

Har selv sakt at Elkjøp ikke har noe med dette å gjøre mer.. og oysfaerghar rett. Elkjøp har byttet forsikrings selskap forde at SAFE er så vanskelig med å gjøre. har snakket med elkjøp en del i dag. De har tatt på seg å fullføre denne saken for meg.. alt jeg trengte å gjøre no er å bestille den spilleren jeg hadde lyst på så skulle de orde resten.. Bra service, og jeg er meget fornøyd. så no blir det NW-HD3 på meg:)

 

vil takke for alle som tok seg tid å svare i denne posten:)

Lenke til kommentar
Har selv sakt at Elkjøp ikke har noe med dette å gjøre mer.. og oysfaerghar rett. Elkjøp har byttet forsikrings selskap forde at SAFE er så vanskelig med å gjøre. har snakket med elkjøp en del i dag. De har tatt på seg å fullføre denne saken for meg.. alt jeg trengte å gjøre no er å bestille den spilleren jeg hadde lyst på så skulle de orde resten.. Bra service, og jeg er meget fornøyd. så no blir det NW-HD3 på meg:)

 

vil takke for alle som tok seg tid å svare i denne posten:)

Godt å høre du ble fornøyd:)

Lenke til kommentar
Har selv sakt at Elkjøp ikke har noe med dette å gjøre mer.. og oysfaerghar rett. Elkjøp har byttet forsikrings selskap forde at SAFE er så vanskelig med å gjøre. har snakket med elkjøp en del i dag. De har tatt på seg å fullføre denne saken for meg.. alt jeg trengte å gjøre no er å bestille den spilleren jeg hadde lyst på så skulle de orde resten.. Bra service, og jeg er meget fornøyd. så no blir det NW-HD3 på meg:)

 

vil takke for alle som tok seg tid å svare i denne posten:)

Gratulerer. Smart av Elkjøp dette synes jeg. Øker ihvertfall min lyst til å handle hos dem.

 

CD

Lenke til kommentar

Åh så du går for Harddisk spilleren isteden SMART!

 

MW-HD3 Den er bedre enn MW-HD1/den første. Men kan laste ned ny firmware til MW-HD1 som gjør at den tar mp3 også, fint for de som ikke klarte å vente til HD3 kom...

Endret av div_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...