Gå til innhold

Hvilket HW\PC kjøp angrer du mest på?


Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Thermaltake Xaser III kabinetter mitt.

Enig, det som ble påstått å være et bra kabb, med masse smarte løsninger og atpåtil stillegående. Skikkelig misfornøyd.

 

Masse plast og dill foran viftene i tillegg til små hull for lufta skaper hverken mindre støy eller mindre varme. Hurtigklemmene for harddiskene hjelper ikke det grann mot vibrasjonsstøy. Hurtigfestene i bakkant klarer ikke å holde pci kort skikkelig på plass. Det eneste positive å si er at det er god plass i det.

- Dilldall-plasten er for lengs fjernet.

- Viftefestene er for lengst fjernet og nye hull til 120mm vifter er laget istedet.

- Hardiskene er festet med gummifester istedet.

- 80mm viftene er byttet ut med støysvake vifter fra papst.

- Rheobussen er byttet ut, da 2 av kanalene streiket etter kort tid.

- PCI brakettene er festet med skruer istedet.

 

resultat? Jo jeg sitter til overs med et en haug av plast, og 7 ubrukelige 80mm vifter. Og kabinettet? Jo det er endelig blitt stille, smart og kjølig. (Men det kunne jeg strengt tatt fått til med et annet kabb som var billigere.)

 

Men til sommern blir det ny PC. Lukter jeg Lian-Li? Skal iallefal gjøre skikkelig research på kabinettet før jeg kjøper noe som helst.

Endret av hakrist
Lenke til kommentar
Thermaltake Xaser III kabinetter mitt.

Enig, det som ble påstått å være et bra kabb, med masse smarte løsninger og atpåtil stillegående. Skikkelig misfornøyd.

 

Masse plast og dill foran viftene i tillegg til små hull for lufta skaper hverken mindre støy eller mindre varme. Hurtigklemmene for harddiskene hjelper ikke det grann mot vibrasjonsstøy. Hurtigfestene i bakkant klarer ikke å holde pci kort skikkelig på plass. Det eneste positive å si er at det er god plass i det.

- Dilldall-plasten er for lengs fjernet.

- Viftefestene er for lengst fjernet og nye hull til 120mm vifter er laget istedet.

- Hardiskene er festet med gummifester istedet.

- 80mm viftene er byttet ut med støysvake vifter fra papst.

- Rheobussen er byttet ut, da 2 av kanalene streiket etter kort tid.

- PCI brakettene er festet med skruer istedet.

 

resultat? Jo jeg sitter til overs med et en haug av plast, og 7 ubrukelige 80mm vifter. Og kabinettet? Jo det er endelig blitt stille, smart og kjølig. (Men det kunne jeg strengt tatt fått til med et annet kabb som var billigere.)

:roll: thermaltake viftene er stille vist du kjører de ned på 7 volt

Lenke til kommentar
Thermaltake Xaser III kabinetter mitt.

Enig, det som ble påstått å være et bra kabb, med masse smarte løsninger og atpåtil stillegående. Skikkelig misfornøyd.

 

Masse plast og dill foran viftene i tillegg til små hull for lufta skaper hverken mindre støy eller mindre varme. Hurtigklemmene for harddiskene hjelper ikke det grann mot vibrasjonsstøy. Hurtigfestene i bakkant klarer ikke å holde pci kort skikkelig på plass. Det eneste positive å si er at det er god plass i det.

- Dilldall-plasten er for lengs fjernet.

- Viftefestene er for lengst fjernet og nye hull til 120mm vifter er laget istedet.

- Hardiskene er festet med gummifester istedet.

- 80mm viftene er byttet ut med støysvake vifter fra papst.

- Rheobussen er byttet ut, da 2 av kanalene streiket etter kort tid.

- PCI brakettene er festet med skruer istedet.

 

resultat? Jo jeg sitter til overs med et en haug av plast, og 7 ubrukelige 80mm vifter. Og kabinettet? Jo det er endelig blitt stille, smart og kjølig. (Men det kunne jeg strengt tatt fått til med et annet kabb som var billigere.)

:roll: thermaltake viftene er stille vist du kjører de ned på 7 volt

hvordan gjør jeg det ? har Tt Tsunami og er veldig fornøyd bortsett fra at kab viftene ( 2x 12cm ) som skulle være "silent" bråker minst like mye som den gamle 8cm vifta mi som ikke skulle være silent i det hele tatt.

 

jeg angrer mest på et Geforce2 GTS som jeg bytta rett etter at jeg fikk det for 3 år siden. og litt på WD diskene som ikke har vært så veldig stabile.

Lenke til kommentar

Tror ikke dere trenger å diskutere hvorfor han angrer, poenget er vell at han angrer :p

 

Kan også nevne at jeg angrer temmlig bra på kjøp av en 60mm kobber kjøler med 60mm delta (dette er kanskje den mest ubehaglige lyden i verden, rosa helikopter blir som en drøm) og et KOSS PRO 3AAT (tror det var det det het) pga en usedvanlig dårlig kvalitet..

 

Trådstarter kan vurdere å skifte emne tittel til : "Hvilket HW kjøp angrer du mest på?" ?

Endret av gsn
Lenke til kommentar
hvordan gjør jeg det ? har Tt Tsunami og er veldig fornøyd bortsett fra at kab viftene ( 2x 12cm ) som skulle være "silent" bråker minst like mye som den gamle 8cm vifta mi som ikke skulle være silent i det hele tatt.

 

jeg angrer mest på et Geforce2 GTS som jeg bytta rett etter at jeg fikk det for 3 år siden. og litt på WD diskene som ikke har vært så veldig stabile.

Kople viftene mellom +12V ledningen og +5V ledningen istedet.

 

12-5 = 7

Lenke til kommentar

Har vel ikke angret på noen kjøp enda, men var uheldig engang. Saken var at jeg hadde en P4 2.4GHz NW som jeg måtte ha nytt HK til, så ble pinnene bøyd og slikt når jeg tok den ut og prøvde rette dem i 3 timer til det gikk i dass...

 

Så da måtte jeg kjøpe en ny 478 prosessor, ville heller hatt ett 775 system. Men slikt skjer.

Lenke til kommentar

Kjøpet jeg angrer mest på er et Asus A7M 266-D Dual mobo som aldri har fungert som det skulle. Ble sendt til rep 3 ganger og vær gang testet ok..... Siste gangen sendte jeg hele maskinene med all hardware ned og selv den ble testet ok. Og var like køddent da den kom tilbake.

 

Det kortet ligger bare å samler støv.. 3000,- rett i dass.

Lenke til kommentar

Mitt elendigste kjøp var da Blutooth Musa kom fra MS.

 

Trodde at man vill få bedre kontroll siden man ikke hadde ledning å passe på. Endte opp med at crossairen hoppet og spratt,føltes som om man var 3 sekunder bak det man tenkte på å gjøre hele tiden.

 

Av en eller merkelig grunn så tenke hodet mitt(høy pris+nyeste teklologi=KJEMPEBRA)

 

MS musa gikk i glemmeboka og jeg kjøpte meg en MX500 som jeg er kjempefornøyd med.

 

Bluetooth MY ASS

 

:no:

Lenke til kommentar

Jeg angrere mest på at jeg kjøpte en MX 1000 mus. den irriterer meg mye, ikke reagerer den bra på min Steelpad 4D når jeg "tegner" i photoshop, og et Aoper ak45 socket A hovedkort, det starte på hvert tredje trykk på startknappen, dette kortet hater jeg.. jeg planlegger å uhm sprenge det :D

 

edit:

jeg angrer også på at jeg kjøpte en AMD athlon XP 2100 Palaminio (eller no sånt) CPU den er møkk, varm som en varm ting som ikke skal være varm, og enda en ting jeg angrer på er at jeg kjøpte en Mist Silet Twin, den er stille men den er bare der.

Endret av Dwagon
Lenke til kommentar

kan ikke si at jeg angrer noe særlig på noe som helst kjøp av hardware, men det dummeste kjøpet jeg noen sinne har gjort var å kjøpe et TNT2 M64 samme uken som det kom i butikkene. Betalte 1500 spenn for det, noe jeg ikke mener det var verdt.

Kjøpte et Geforce 256 annihilator pro med en gang de kom også. betalte i overkant av 3000 spenn for det, og solgte m64 kortet for 500 spenn.. så alt i alt er jeg vel fornøyd med det også...

Lenke til kommentar

Har ikke gjort så mange dumme HW kjøp gjennom årene føler jeg.

Det verste var vel et geforce 3 ti200, jeg kjøpte dette da geforce 4 ti kortene var HELT nye. Tenkte for meg selv at jeg ikke trengte det aller nyeste og beste. Endte opp med at jeg kjøpte meg et geforce 4 ti et par uker etterpå :p

Ga geforce 3 kortet til broren min da men....

 

Et annet dumt kjøp var en 40gb IBM dextar eller noe, ville aldri funke ordentlig..skikkelig møkka disk!!

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...