Gå til innhold

Hjelp til å lage vote/poll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tar et par timer å skrive en skikkelig poll.

 

En enkelere løsning kan være å basere den på cookies. Sen en tråd nevnet tidligere så kan dette medføre noen svaketheter, som f.eks. de som ikke har cookies får da stemme flere ganger - men dette behøver ikke være større problem enn det man gjør det til. Dersom brukeren ikke har cookies skrudd på så kan de heller ikke stemme.

 

Det er som sagt en mye enklere måte enn å lagre ip og lignende.

Lenke til kommentar
Det tar et par timer å skrive en skikkelig poll.

 

En enkelere løsning kan være å basere den på cookies. Sen en tråd nevnet tidligere så kan dette medføre noen svaketheter, som f.eks. de som ikke har cookies får da stemme flere ganger - men dette behøver ikke være større problem enn det man gjør det til. Dersom brukeren ikke har cookies skrudd på så kan de heller ikke stemme.

 

Det er som sagt en mye enklere måte enn å lagre ip og lignende.

Men hvor kan jeg da finne et slikt godt, men lett script?

Lenke til kommentar

Du burde prøve Advanced Poll. Den finner du ved å søke på den. Den krever ikke mysql og har cokies og ip system. Hvis du hvet hva FTP er så er det egentlig så enkelt med denne pollen at du bare laster opp filene og går inn i adminpanelet. INGEN instalsjon. Kan hende du må endre path'en inne i adminpanelet for å se bildene, men er da ikke nøvendig med bilder. For å få den inn på siden din går du til hjelt i adminpanelet og der står koden du skal includere i siden din

 

nb. Lagre siden din som .php, ikke .html, eller .htm for da vil den ikke funke.

nb 2. Den norske fila som følger med er det noe galt med, men hvis du sender meg en pm, kan jeg sikkert forklare hva som er feil.

 

Den ligger her: http://proxy2.de/scripts.php

Er flere fine script der som gjestbok, men det får du se på selv. Håper du finner ut av det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...