Gå til innhold

Tips, installasjon av vannkj. i Chieftec?


Anbefalte innlegg

Hei,

Er ganske ny innen vannkjøling, og trenger derfor litt tips til installasjon (har kjøpt alle delene).

Bruker en AC radiator, "airplex EVO 240" og en Eheim 1048 vannsirkulasjonspumpe, samt tygonslanger og en liten vanntank koblet til pumpen pluss 2 stk Enemax 120 mm vifter m/ regulerbar hastighet.

Kabinettet er et Chieftec Maxi tower(tror jeg, ca. 10 cm høyere enn Midi)..

Tenkte dette var en ganske vanlig kombinsjaon av deler, så kanskje noen har satt dette opp på en fornuftig måte?

Er vel smartest å ha radiatoren i front eller?

 

Takk for alle svar! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er du villig til å kutte å modde litt på kabbinettet så kan jeg hjelpe deg. (du MÅ kutte å modde litt)

 

nor det gjeller raddisen så kan du evt bore ut pop naglene som holder di 2 nedrste hdd boksene oppe di "hyllene"

 

kansje du må ta ale 3.. for å få plass til raddisen der.. :=)

 

men da må du kansje lage deg et harddisk kabnett nede ved Hk eller lignende.

 

du kan skjære hull nede i bunn av kabinettet å legge raddies der .

da ville jeg gjort det slik følgende

 

hull i bunn 2 vifter skrudd fast å radiator på toppen av di viftene...

 

viftene burde suge fra raddis. altså blåse ned i gulvet. det er en løsning jeg ville funnet bra... vil du at viftene skal suge inn i kabinettet. BRUK STØV FILTER hybel kaniner å støv formerer seg fort da.

 

i toppen er også en mulighet hvor du kan ha en radiator vis du vill da du må gjøre akkurat det samme som i bunn..skjære hull osv ;P

 

pumpen bør ikke være så vanskelig å plasere så den kan du nermest plasere hvor du vil ;=) lykke til med vannkjølingenen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...