Gå til innhold

MSI selger GeForce 6800 som GT?


Anbefalte innlegg

ja, det med den gfx kjøleren irriterte meg litt i starten..jeg fikk jo tilsendt et msi kort med kobberkjøleren,men dette var jo såklart defekt..retursak..fikk nytt kort med kobberkjøler..men det klokker jo greit da...gjorde ultra modden å kjører 410/910 på gpu og ram..;)

 

Jeg har stort sett alltid hatt noe MSI i min pc..enten skjermkort eller hovedkort..nå kjører jeg både hovedkort og skjermkort og jeg kan ikke si at jeg angrer i det hele tatt på de kjøpene jeg har gjort.

 

Msi har alltid vært en liten favoritt i mine øyne;) har testet mange andre kort av ymse slag og det heller liksom litt mot MSI hver gang jeg tester noe nytt..blir nesten et savn;P

 

Men jeg regner med at MSI ikke har gjort dette med vilje og at de kommer til å rydde ganske kjapt opp i dette problemet de har hengende over seg..kan nok tenkes at de jobber ganske intenst for å få orden i dette, så vi får nok vite noe ganskje snart om hva som har skjedd etc..

 

mvh

En fornøyd MSI eier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ikke tenkt på at kanskje hovedkortet gir for mye strøm og dreper disse komponentene dine?, virker ikke positivt for meg med en maskin som dreper 6 gpuer og 12 cpuer. Ingen CPU eller GPU har tatt kvelden hos meg.

Såvidt jeg kan se, skriver han ikke at HK har ødelagt noe. For meg ser det ut som at han har oppgradert grafikkort og prosessor litt oftere enn normen. :)

Overlevd betyr vel at den har levd lenger enn cpuene og gpuene.

Lenke til kommentar

hvordan vet du det? hvordan kan du egentlig sitte å si at MSI virkelig er så dumme at de gjør dette av egen fri vilje? Om du hadde vært en av de ledende hovedkort og skjermkort produsentene, ville DU virkelig være så dum at du hadde gjort et sånt stunt?

 

Skjerp deg litt.

Det blir for dumt å tro at det 100% sikkert er MSI sin feil.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt 6800GT PCE av netshop, tipper jeg henter det i morgen. Skal selvsagt sjekke og gi tilbakemelding her.

 

Svindel/rebranding av produkter er vel ikke akkurat nytt.

Hvis f.eks en uærlig arbeider ved en av fabrikkene stjeler et parti 6800, vil han jo få enda bedre betalt for varene om han merker og selger dem som 6800GT.

Lenke til kommentar

Dette blir jo bare verre og verre. Det viser seg i følge den kinesiske websiden til MSI at MSI er fullt klar over at det er 12 pipelines og ikke 16. Det kommer vistnok et skjemkort i nærmeste fremtid som heter 6800GTX - med 16 pipelines !?!?!

 

Jeg synes dette er lureri å operere med egne navn på skjermkort. Alle vet jo hva som menes med et 6800GT. WTF er et 6800GTX??

 

Kilder: MSI Forumet

Lenke til kommentar

Vel, salgssjefen v/ netshop har iallefall uoppfordret sendt meg en mail om at de har fått feil produkt fra MSI ved siste levering som ikke holder spesifikasjonene for et GT kort.

 

De tilbyr bytte til annet GT kort uten ekstra kostnader.

Valget blir da POV som kommer i neste uke, eller vente på ny sending fra MSI.

 

Dette er ryddig netshop, som selvsagt ikke kan klandres for denne feilen.

Sender derfor kortet i retur.

Lenke til kommentar
Vel, salgssjefen v/ netshop har iallefall uoppfordret sendt meg en mail om at de har fått feil produkt fra MSI ved siste levering som ikke holder spesifikasjonene for et GT kort.

 

De tilbyr bytte til annet GT kort uten ekstra kostnader.

Valget blir da POV som kommer i neste uke, eller vente på ny sending fra MSI.

 

Dette er ryddig netshop, som selvsagt ikke kan klandres for denne feilen.

Sender derfor kortet i retur.

Kjempe greier, ros til Netshop.

 

GO MSI. :thumbdown::no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Hallo!! Det er snakk om 360 kort som ble "feil" produsert. At netshop ordner opp er bra men dette gjelder alle andre webshopper som det er kjøpt feil msi kort. De skal bytte den ut mot en autentisk 6800GT

Lenke til kommentar

Skremmende å lese hvor mange naive folk som skriver her, rope opp om svindel og det som værre er :no:

Tror dere virkelig at MSI satser sitt navn og rykte på noen skarve grafikkort?? Nei selvfølgelig gjør de ikke det .

Dette er en feil som har skjedd og de som har fått disse kortene får nye.

Så la meg heller si det slik, at den som føler seg feilfri her på forumet kan kaste den neste konspirasjonstanken ut . :cry::cry:

Lenke til kommentar
Hallo!! Det er snakk om 360 kort som ble "feil" produsert. At netshop ordner opp er bra men dette gjelder alle andre webshopper som det er kjøpt feil msi kort. De skal bytte den ut mot en autentisk 6800GT

Synes fortsatt tallet høres lavt ut, kan hende norge har fått veldig mange av disse 360, men dog.

 

AtW

Lenke til kommentar
Skremmende å lese hvor mange naive folk som skriver her, rope opp om svindel og det som værre er :no:

Tror dere virkelig at MSI satser sitt navn og rykte på noen skarve grafikkort?? Nei selvfølgelig gjør de ikke det .

Dette er en feil som har skjedd og de som har fått disse kortene får nye.

Så la meg heller si det slik, at den som føler seg feilfri her på forumet kan kaste den neste konspirasjonstanken ut . :cry::cry:

Større firmaer har gjort værre ting før *host* ford *host*, forøvrig er det ingen konspirasjonteori. Den innebærer ingen konspirasjon.

 

AtW

Lenke til kommentar
Skremmende å lese hvor mange naive folk som skriver her, rope opp om svindel og det som værre er  :no:

Tror dere virkelig at MSI satser sitt navn og rykte på noen skarve grafikkort?? Nei selvfølgelig gjør de ikke det .

Dette er en feil som har skjedd og de som har fått disse kortene får nye.

Så la meg heller si det slik, at den som føler seg feilfri her på forumet kan kaste den neste konspirasjonstanken ut .  :cry:  :cry:

Større firmaer har gjort værre ting før *host* ford *host*, forøvrig er det ingen konspirasjonteori. Den innebærer ingen konspirasjon.

 

AtW

Greit nok,men har overhode ingen tro på at dette er utført med overlegg, men snarere er en feilproduksjon.

Det er bare det at det hele tiden blåses opp til enorme dimensjoner her på forumet, skulle tro det var storpolitikk det var snakk om :cry:

Lenke til kommentar
Skremmende å lese hvor mange naive folk som skriver her, rope opp om svindel og det som værre er  :no:

Tror dere virkelig at MSI satser sitt navn og rykte på noen skarve grafikkort?? Nei selvfølgelig gjør de ikke det .

Dette er en feil som har skjedd og de som har fått disse kortene får nye.

Så la meg heller si det slik, at den som føler seg feilfri her på forumet kan kaste den neste konspirasjonstanken ut .  :cry:  :cry:

Større firmaer har gjort værre ting før *host* ford *host*, forøvrig er det ingen konspirasjonteori. Den innebærer ingen konspirasjon.

 

AtW

Greit nok,men har overhode ingen tro på at dette er utført med overlegg, men snarere er en feilproduksjon.

Det er bare det at det hele tiden blåses opp til enorme dimensjoner her på forumet, skulle tro det var storpolitikk det var snakk om :cry:

Nei, det kan jeg jo forsåvidt være enig i, veldig naivt å ikke tro at noe slikt skal bli oppdaget. Men synes personlig at MSI gjør mange feil. Og derfor har de (dessverre?) ikke verdens høyeste stjerne hos meg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Skremmende å lese hvor mange naive folk som skriver her, rope opp om svindel og det som værre er  :no:

Tror dere virkelig at MSI satser sitt navn og rykte på noen skarve grafikkort?? Nei selvfølgelig gjør de ikke det .

Dette er en feil som har skjedd og de som har fått disse kortene får nye.

Så la meg heller si det slik, at den som føler seg feilfri her på forumet kan kaste den neste konspirasjonstanken ut .  :cry:  :cry:

MSI har jo gått ut og bekreftet at ekte 6800GT-kort skal hete 6800GTX eller noe lignende, og at 6800GT er en nedgradert versjon av andre produsenters 6800GT-kort. De kan ikke benytte samme modellbetegnelse som andre produsenter når du virkelig ikke får et ekte 6800GT-kort! Dette kortet fra MSI koster jo også like mye som andre fullverdige GT-kort.

Når jeg kjører disse kortene i SLI får jeg også elendig skjermbilde, akkurat som på en TV med dårlig signal. Håper dette bare gjelder disse kortene, og ikke alle andre GT-kort.

Endret av apwr
Lenke til kommentar
GO MSI SIER BARE JEG!

 

Måtte de brenne i helvete for denne svindelen. Vel det overrasker meg ikke da, MSI er jo crappy all the way. Tipper det er på tide å bytte navn jeg, MSI har vel omtrent samme status som United, Topcom, Thrust og VIA hos meg iallefall.

 

Hvorfor folk kjøper MSI? Lav pris, men den lave prisen kan ikke forsvare elendig kvalitet, da bør man heller betale litt mer, eller kjøpe en lavere modell av ett kurrant merke.

 

SKROT! :thumbdown:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=255188

 

Les innlegget til Snekker'n, og tell til 10 før du poster

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...