Gå til innhold

7-polet bryter! Finnes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er på jakt etter en 7-polet bryter (du leste riktig), men jeg undrer...finnes dette i det hele tatt? Finnes det en annen løsning? Seriekople brytere eller noe lignende?

Endret av Skjold
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du kaaan gjøre... er å paralellkoble 7 reléer, og slå disse av og på med en vanlig enpolt bryter... ellers vil jeg tro det blir litt vanskelig! :p

Skrevet

Ikke noen som kunne forklart dette litt mer inngående for meg, da jeg er en av få som ikke har gått elektro her inne..! :p Evt. en liten skisse...hadde blitt satt stor pris på! :D

Skrevet

Du kan bygge ut brytere til og bryte/lukke 7 ledere viss du vil, men det ville blitt ein vakkelvoren konstruksjon.

Det beste ville være å bruke eit par rele.

(noko som zeph fint forklarer).

Kva er det du skal bryte?

Skrevet

Hehehehe! Dritbra forklart, lo godt av den tegninga..! Misforstå meg riktig, det var bra forklart, men en særdeles fiffig måte å illustrere det på..! :!: Takk for hjelpen, tror jeg tok det nå.. :thumbup:

Skrevet

jeg pleier å bare samle alle røde og svarte kabler fra viftene og koble de rød innom en trinnløs viftestyring jeg har, funker vel med en bryter og? bir jo 10000 ganger så enkelt

Skrevet (endret)
jeg pleier å bare samle alle røde og svarte kabler fra viftene og koble de rød innom en trinnløs viftestyring jeg har, funker vel med en bryter og?  bir jo 10000 ganger så enkelt

Dermed har du paralellkobla alle ;) Men siden han skal ha en 7-pola sak, regner jeg med at han f.eks skal ha forskjellige spenninger eller noe annet som gjør det nødvendig med 7 forskjellige brytere ;)

Edit: Hadde forresten bare blitt 7 ganger så lett :p

Endret av ok2k
Skrevet (endret)

joa, men da går det mer strøm igjennom viftestyringen, dessuten, så er det ikke sikekrt at det er det samme som skal gå igjennom alle 7 ledningene, og da må de være adskilt... ;)

*edit*

ok2k var raskere... :(

Endret av tha stoffi
Skrevet

Gankse riktig at det er 7 forskjellige spenninger jeg har bruk for en bryter til, og alle må skrus på samtidig, ellers hadde det ikke vært noen sak..! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...