Gå til innhold

Tips til kjøp av ekstern harddisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et kjent problem med alle eksterne disker er VARME! Vær klar over dette. Man kjøper ikke en ekstern disk for å ha den stående på 24/7.

 

Maxtor har vel blitt store på eksterne disker. Mange av de som dør.. om det kommer av feilbruk eller dårlig kjøling/disker vet jeg ikke. Har en 250/7200 disk sjøl og den lever i beste velgående, men er ikke den datatingen som blir mest brukt her.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Maxtor sine eksterne harddisker så må du ikke finne på å kjøpe "Maxtor OneTouch", da denne ikke har innebygd vifte og blir ekstremt varm.

 

Maxtor sin nye OnetouchII har innebygd vifte (du må virkelig lytte for å høre den), og denne blir ikke varm. Noe som igjen øker levetiden.

 

Jeg skal selv kjøpe med Maxtor OnetouchII nå. Har ikke hørt om noen problemer av denne harddisken fra min vennekrets.

Lenke til kommentar
Et kjent problem med alle eksterne disker er VARME! Vær klar over dette. Man kjøper ikke en ekstern disk for å ha den stående på 24/7.

 

Har hatt min stående i boden på en Linksys Network Storage Link, men her i forrige uke tok jeg den ut, formaterte og koblet den på maskinen jeg har i stuen. Har av gammel vane lat disken stå på hele tiden.

 

Men jeg merker nå at den aldri spinner ned og litt varm

Det kan vel ikke være sunt..

 

 

Må vel kjøpe meg en ny intern disk til stuemaskinen istede.

Lenke til kommentar
takker- ser ut som det blir Maxtor OneTouch II her og :D

 

men leser på komplett : http://www.komplet.no/k/ki.asp?sku=303455&cks=PLS

 

at folk har hatt en del problemer med den. hva tror dere?

Det er med Maxtor som med testing av qtec, uansett hvor godt kabinett qtec har laget skal alltid folk nilete etter feil, og finner("Finner") dem. Har personlig ikke hatt noe problem med Maxtor.

Lenke til kommentar
Et kjent problem med alle eksterne disker er VARME! Vær klar over dette. Man kjøper ikke en ekstern disk for å ha den stående på 24/7.

Vi har to Maxtor OneTouch 250GB disker her (den gamle typen, ikke OneTouchII). De står på 24/7. Den eldste er vel et år gammel eller noe sånt. Når jeg tar på kabinettet så kjennes jo aluminiumen faktisk kald ut, ingen tendens til varme. Er de så varme på innsiden uten at det kjennes utenpå? Får man noen advarsler om at skal knele, en ulyd eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...