Gå til innhold

CL1558 som Underholdnings pc.


DocJ

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sitter nå å lurer på å bestille meg en bærbar pc.

Hadde tenkt å bruke den til litt spill og film og lignende.

Så kom jeg over den nye CL1558 hos whitebox.

All hardwaren så ganske interresant ut, men åssen i

alle dager er skjermkortet som sitter i det? er det bra

nok til spill egentlig?

 

For info:

http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...fy&nComputer=16

http://www.whitebox.no/subpages/spesificat...sp?nComputer=16

 

Noen som har peiling på dette?

 

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en PC fra Whitebox og har litt over 1 år med garanti igjen.

 

Jeg håper inderlig ikke at det skjer noe med den...

 

Whitebox skal jeg holde meg langt unna fra nå av.

 

Maken til suppehuer og rotekopper som jobber der...Betal gjerne litt mer og få tilsvarende PC hos andre steder. Ellers vil du angre...dersom du får trøbbel med din maskin.

 

Det er jo ikke usannsynlig. De sender gjerne med feil deler osv. Og regn med noen hundre kroner i telefonkostnader :thumbdown:

Lenke til kommentar

Synest nå ikke prisen var noe å rope hurra for, dessuten bli den første til å bestille !!! som det står på siden.. Tenker heller det skulle stått første til å bestille siste til å få.. Kommer nok til å få den hurtigere hvis du bestiller den hos netshop eller psdata når de får den inn..

 

Whitebox er jo ikke kjent for å være noko særlig raske..

 

RScue

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg bestilte cl1558 fra whitebox på torsdag forrige uke, og denne er nå innlevert postterminal og er altså hos meg i overimorgen.

 

jeg er fullstendig enig i at de er trege og rotete.. men er dere egentlig klar over hvor stor pågang dem har? de har gode priser på maskiner, og maskinene får gode resultater i tester, noe som tilsier at pågangen øker..

 

jeg ville ikke latt være å kjøpe eksempelvis et bra bilmerke hvis grunnen til at de ikke klarte å levere i tide var fordi alle andre også ville ha..

 

så lenge man betaler i oppkrav funker det jo :) og dell er da ikke så raske til å levere de heller, om man skal sammenligne med "proffe" merker..

 

men dette varierer jo, det kan være både lang og kort leveringstid hos alle leverandører... i bunn og grunn kan nok whitebox være litt mindre rotete.. men jeg er veldig fornøyd med produktene deres..

 

problemet er at man bare hører om de negative erfaringene... :p hehe

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke kjøpt fra whitebox. Men om du ønsker det så går det greit.

 

Jeg har selv en cl1557 maskin derifra. Denne bruker jeg innimellom som "underholdingsmaskin" i stua. Den funker helt fett til det. Den er vel også rimeligere, eller hvertfall ikke mye dyrere i innkjøp. Denne får du også hos PSData og Netshop. Der prisen er omtrent lik den whitebox har. De har billigere frakt.

 

Den har bedre skjermkort osv. Ville nok heller satset på den ;)

Lenke til kommentar
CL1558 som whitebox sender ut har pci-express skjermkort.. så man kan oppgradere etterhvert.. :)

Nei, det kan man ikke. AOpen 1558 har ingen form for utskiftbar grafikk. Det er en myte at alle bærbare med PCI Express kan bytte grafikkløsning sånn helt uten videre. Dette vil kun være mulig med modeller som benytter seg av nVidias MXM eller ATIs AXIOM løsninger for modulære grafikkløsninger, og selv da må man ha spesifikk modellinformasjon for å vite om andre, og evt hvilke moduler som vil passe. Disse eksisterer primært for å senke kostnadene for leverandørene, selv om de også under visse forutsetninger kan gjøre det enklere for sluttbrukere å oppgradere også.

Lenke til kommentar
jeg er fullstendig enig i at de er trege og rotete.. men er dere egentlig klar over hvor stor pågang dem har? de har gode priser på maskiner, og maskinene får gode resultater i tester, noe som tilsier at pågangen øker..

 

jeg ville ikke latt være å kjøpe eksempelvis et bra bilmerke hvis grunnen til at de ikke klarte å levere i tide var fordi alle andre også ville ha..

Hahaha. Unnskyld meg, men dette var dagens gullkorn.

Lenke til kommentar

Jeg har en CL1557 fra Whitebox. Hvis du skal bruke den som underholdningsmaskin anbefaler jeg headsett for høytalerene er no skikkelig crapp :hrm: Videre er jeg plaget med dvd spilleren, får den ikke til å lese eller brenne dvd. Har prøvd det mest men må nok sende den inn. Har og problemer med varmgang slik at maskinen låser seg, spesielt ved online spilling av call of duty og lignende. :no: --------> konklusjon: finn en annen maskin!

 

Noen pluss dog:

God oppløsning på skjerm

Kjempe spillytelse (når den ikke går varm da)

Slank og lett til å ha 15" skjerm

God batteritid, opptil 4 timer ved vanlig bruk.

Billig i forhold til hos andre levrandører.

Lenke til kommentar

men whitebox sier faktisk at grafikkdelen på cl1558 kan oppgraderes etterhvert?

 

og til deg som sa det var dagens gullkorn.. noen av de feteste bilene som produseres i verden har også den aller lengste ventetiden... det går nesten alltid raskest å handle med "upopulære" firma, da de har minst pågang.

 

jeg er uenig i at whitebox har dårlig kundeservice.. problemet er bare å komme igjennom til dem. de har alt for mye å gjøre og alt for stor pågang, men når man først kommer igjennom, så er de alltid hjelpsomme og kundevennlige.

 

edit: trykkleif

Endret av kammiz
Lenke til kommentar

Det er vel ikke *helt* umulig at noen vil komme med et grafikkort som kan gå i Expresscard-slotten på nyere bærbare, men disse vil med 99.9% sikkerhet kun bli rettet mot multiskjermsløsninger/DVI og ha svært begrenset ytelse (Det finnes slike for CardBus, men jeg har ikke sett noen lansert for Expresscard).

 

For det første er det et plassproblem: Det er begrenset hva man kan skvise inn i et lite kort.

 

For det andre er det et effektproblem: Expresscardspesifikasjonene setter grenser for hvor mye strøm et kort kan bruke.

 

For det tredje er det et varmeproblem: Selv om det var nok strøm finnes det ingen måte å effektivt kunne avgi den tempraturen en moderne grafikkbrikke for 3D produserer.

 

For det fjerde er det båndbreddeproblem: Expresscard har bare tilgang på 2 PCI Expressbaner som ikke gir mer enn to ganger båndbredden av PCI (ca. 250MB/s i full duplex), noe som i praksis ikke vil yte bedre enn AGP 1X.

 

Om Whitebox sier du definitivt *kan* sette et grafikkort i denne slotten har de i så tilfelle en krystallkule som kan se inn i framtiden til uannonserte produkter. Om de hevder at dette (om det kommer) vil være for å oppgradere 3D-ytelsen er de i beste fall uvitende, og i verste fall lyver/overdriver de for å sikre salget.

 

Edit: Leif.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

hehe, skal ikke argumentere mot den der.. men snakket med whitebox idag, og de snakket på at cl1558 om noen måneder skal komme med større skjermoppløsning..

så det kan være jeg har misforstått og at man senere kan sende inn maskinen for å oppgradere skjermkort, kan jo være cl1558 kommer med bedre skjermkort samtidig som den skal komme med bedre oppløsning?

Lenke til kommentar

Har kjøpt meg pc fra DIGITAL IMPULS nå,

 

men vil si litt positivt om Whitebox først.

 

I min leting etter den beste bærbare maskinen for meg og mitt bruk, har jeg sendt litt mail rundt forbi for å høre om div tilbud ved endring av konfigurasjoner;

 

Whitebox svarte etter 2 dager med hyggelig tilbakemelding, og var vilig til å gå ned 2000,- inkl moms for å selge meg 1558! Kjempegreier etter min mening!!

 

Netshop svarte ALDRI på mailen!!

 

Dell svarte ALDRI på mailen!!

 

Digital Impuls tok jeg kontakt med på telefon rett etter at mailen min var sendt; fikk grei pris på akkurat den konfigurasjonen på 1557 jeg ville ha, og da var saken grei. Bestilte torsdags kveld, hadde maskinen i hus på mandag!!!!

 

Mao. Mine erfaringer tilsier at whitebox er mer kundeorienterte enn mange andre på markedet (netshop og dell), men dette inntrykket er visstnok ikke det samme hos alle brukerne på forumet :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...