Gå til innhold

Hvordan bruke " Two Handed Axe " ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg en super øks, er på nivå 5, men så klarer jeg ikke å equippe det. Jeg er warrior, hva må til for å kunne bruke den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror du må til ironforge og til han warriors trainer der for å gjøre det. Men det er bare warriors og paladins som kan bruke 2handed økser og sverd. (er ikke helt sikker på dette.)

edit:

Ops, glemte det var 2 "factions" xD men til alliance er det bare warrior og paladin.

For å bruke 2 handed swords må du hvertfall til Stormwind city og snakke med weaponstrainer der.

Endret av Choo
Skrevet
Tror du må til ironforge og til han warriors trainer der for å gjøre det. Men det er bare warriors og paladins som kan bruke 2handed økser og sverd. (er ikke helt sikker på dette.)

jeg er warrior så det går bra. Mener du han fyren helt i begynnelsen? Jeg var hos han men han hadde ikke noe sånt å tilby ??

Skrevet

Feil.. mange raser kan... Du må til en såkalt weapon master og traine.. det koster 10silver.. For å finne ham i IF så spør en guard.. (orgrimmar hos horde)

Skrevet
Feil.. mange raser kan... Du må til en såkalt weapon master og traine.. det koster 10silver.. For å finne ham i IF så spør en guard.. (orgrimmar hos horde)

IF? Hvor er det?

Skrevet

IF? Hvor er det?

Ironforge

Skrevet (endret)
Hvor er egentlig toget i stormwind? Finner det ikke :(

Spør vaktene som vandrer rundt omkring ;)

Endret av Blib
Skrevet (endret)

går det seriøst an å spørre vaktene om ting?

Jeg må vel ikke GÅ til ironforge, det vil jo ta en evighet?

Endret av asad
Skrevet

Ja, høyreklikk på en vakt så kan du spørre han om hvor diverse bygninger ligger. Han gir deg da en sånn greie på mappet ditt som viser hvor du skal gå til. Så spør du vaktene i IF igjen om hvor weaponmasteren er.

Skrevet

ok! Når vi er så godt igang, hehe. Hvordan tjener man egentlig penger, på best måte? ta oppdrag? Og hva er hele den greia med 0/20 oppdrag egentlig, er det alt av missions man kan ta??

Skrevet (endret)

Jeg husker jeg slet med penger i starten. Men etter lvl 12-15 ca har det så og si aldri vært et problem.

Jeg looter alt som kan lootes(skin, tøy og alt som kan stackes/legges oppå hverandre er nice), nice items selger jeg på auksjon, får noen ganger 2-3 ganger så mye for dem der enn hos vanlig selgere.

Foresten, hunter kan også bruke 2 handed øks:) Man må som sagt trene seg hos Class trener.

Endret av bjornmagnus
Skrevet (endret)

Hvis man aldri har spilt MMORPG er overgangen til multiplayer-spilling ganske vanskelig fant jeg ut. Det er faktisk litt "ekkelt" å ta direkte kontakt med andre spiller og spørre og grave om ting. Jeg ble helt paralysert når kompisen min (dette var i AO, han guida meg i starten) sa, "Se, der står ei dame, gå bort og spør henne om hun vil teame, så får dere mye mer xp". Jeg turte ikke gå bort og spørre rett og slett., og bare sto bak henne som en tosk helt til hun snudde seg og spurte "Wanna team?".

Du må huske at du spiller et multiplayerspill, og det er tusenvis av spillere som har vært der du er nå, altså ikke skjønner noe særlig. En av de viktigste ressursene for begynnerhjelp er alltid forumet til spillet. Altså blizzard.com sitt WOW-forum. Der pleier man å kunne finne "beginners guides" til alle proffesions og raser og klasser. Det er heller ikke livsfarlig å spørre noen med høyere level om å hjelpe deg litt, vise deg rundt ellerno. De fleste er snille folk som skjønner at du sliter :)

Også NPC'r (non player characters) som f.eks. vakter er ofte programmerte til å kunne svare på allverdens spørsmål du skriver i områdechatten.

MMORPG'r er hovedsaklig teamspill (etter de første 10-20 levels), så du må nok prøve å være litt sosial i flekkene, ikke bare late som du spiller singleplayer og kaster ut $13 i mnd for det. Men jeg skjønner det kan være lett å tenke singleplayer i starten.

Noen spillere liker å være "fadder" for nykomlinger, og hvis du treffer på en sånn kan du bli hjulpet svært mye i starten. Jeg ble nedlesset med våpen og rustninger og penger ganske tidlig i Anarchy Online, ikke fordi jeg ba om det, men fikk venner som hadde lyst å hjelpe en liten amatør i startfasen.

Endret av Bitex
Skrevet (endret)

Du innrømmer at du ikke er helt sikker, så vil bare poengtere her: Hunters kan bruke alle våpen, så vidt jeg vet. Også to hånds økser og sverd, man må bare trene seg opp i de. Øksetrenere er i Ironforge, sverdtrenere er i Storwind.

Endret av Munch
Skrevet (endret)

Hunters can bruke alle våpen untatt maces eller slegger. :p

Grunnen til at du vil bruke 2 hånds våpen opp til du når lvl 20 er at du ikke kan bruke et skjold. Etter lvl 20 kan du velge om du vil bruke såkalt dual wielding (et våpen i hver hånd). De fleste hunters etter lvl 20 bruker enten dual wielding eller det største og kraftigste 2 hånds våpenet de får tak i. Da gjerne et polearm (spydaktig ting) Men husk at du vil gjøre mest skade om du lar petten din tanke mens du skyter med bue eller gever.

Et annet tips er at du vil ha så mye agility som overhodet mulig da dette er staten som mye av skaden din er basert på blant annet også sjanen for å parere et angrep, sjansen for å ungå angrep og sjanen for å få et "critical strike" Disse 3 tingene er dit livsblod, Personelig bruker jeg agility/stamina items på min hunter.

Endret av Literu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...