Gå til innhold

Dataen bare skrur seg av når den vil?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurte på om det er noen som tror de vet hvorfor dataen min skrur seg av hele tiden av seg Det skjer som oftest når jeg spiller css eller lotr kampen om midgard men et henger seg i nfsu2 er det noen som vet hvorfor?

Har prøvd å ta av kabinett siden for å få mer kjøling men den bare skrur seg av likevel.

PS:Det står at den runner i fail safe state og den er bygd av meg personelig som første bygge prosjekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg kommer på i farten er at det er en av disse tingene:

- noe blir for varmt (sjekk monteringen av kjøleribbe på cpu og evt. skjermkort)

- noe får for lite strøm

- noe er overklokket for mye

- strømforsyningen er for svak/gir ustabil spenning

- RAM'en er lettere defekt (kjør memtest86 eller prøv å flytt på brikkene)

 

I tillegg er det lettere å hjelpe hvis vi vet hva slags maskinvare det gjelder.

Lenke til kommentar

Det jeg mener at din strømforsyning(PSU) ikke duger. Q-tec er godt kjent rundt på forumet her som :thumbdown:

Utallige folk som har hatt ustabil pc grunnet q-tec PSU, så jeg ville nok anbefalt deg å prøve en annen en. Kanskje låne en av en kompis? Ganske stor sannsynlighet for at det er PSU som ødelegger her....

Lenke til kommentar

Vell, fullt mulig at det er strømforsyningen din, men jeg har opplevd akkurat samme problem som du har, med samme RAM og prosessor. Prøvde RAM i min AMD 2500, og den har her fungert fint. Skal kjøre memtest på den for å se om jeg finner noen feil...

 

Forsøkte da først med et sett Corsair Twinx i AMD64 maskinen, fungerte da bra. Da jeg gjerne ville benytte Twinx modulene i en av mine andre maskiner, så gikk jeg til anskaffelse av disse http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=120020 (fikk dem billig av en kammerat :D ). Maskinen har nå vært stabil i ca 6 mnd.

Lenke til kommentar
Vel hvis du kjører pcn med den q-tec 350W, så vedder jeg 2 kr på at det er PSU som sliter :!: . Kjøp deg for all del en ny PSU med litt kvalitet...

Enig! Skal også vedde på at det er problemet ditt. Akkurat som hos meg med min fantastiske Q-Tec 400W som varte i 3 mnd....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...