Oleway Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 (endret) Little Richard... Jeg vet at dette kan være en diskusjon som varer i evigheter, men var ikke Bill Haley & his Comets før ham? See You Later, Alligator... Men du kan jo lese en biografi om Elvis Presley. Jeg vet ikke om jeg har rett, men det står at han fant ut at han hadde lyst til å lage litt mer liv i Blues/Countr-musikken. Endret 6. februar 2005 av Oleway
Suppelars2k Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Nja, "Rocket 88" blir vel regnet som den første rockesingelen, riktignok har Bill Hayley m. band også gitt ut denne, men det var noen år etter originalen, som kom i 1951. Little Richard var fremdeles før Elvis. Vil du har noe sukker på den arrogansen din?
iver89 Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 With Miiiiiles...Miles Davis Just diggin' it! ...'Cos we are the best 5 sider og ingen som har nevnt ham?!
H4ngm4N Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Jeg synes Ishan fra Emperor er en stor musiker. Resten av gjengen er jo også kjempedyktige, men det virker som Ishan var hovedpersonen bak bandet. Han spilte mange instrumenter, var en strålende vokalist og var det han som skrev musikken/tekstene? (Er litt usikker her, men mener å ha hørt det et sted.)
Jan Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Oleway: Nope. Det Elvis Presley står for er å gjøre rocken "hvit", ikke mer. Jeg sier ikke jeg har mye peiling, men hvem var det som oppfant den? Det er faktisk "de hvite" som gjorde rock'n'roll til et faktum. Faktum? nei, kommersielt.
Oleway Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Pirke, pirke? Det var nettopp det jeg mente, Jan-Erik. Jeg prøver ikke å være arrogant, selv om det kan oppfattes slik. Jeg bare husker tydelig å ha lest at Elvis Presley plutselig skal ha funnet på som 19-åring å spille blues/country-musikk litt fort foran noen platefolk, som ville ha ham til å synge "svart" musikk, fordi det var populært at hvite folk spilte slik musikk. Uansett; Elvis Presley har betydd mye.
Jan Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 Ja han har betydd utrolig masse, men det er viktig musikkhistore, må pirke litt da.
toranv Skrevet 7. februar 2005 Skrevet 7. februar 2005 ja. jeg trur personlig ikke at metallica kommer til å bli like "legendarisk" som mange andre heavy rock/metal band har blitt(guns'n'roses,queen,slayer,iron maiden, j-priest , ac/dc, kiss osv) edit: glemte kiss!!!! endelig noen som nevnte Guns N Roses. det var på tide..
Deadringer Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 endelig noen som nevnte Guns N Roses. det var på tide.. ja, de er jo legendariske allerede innenfor rock'ens verden
Ø.B. Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Hva med The Rolling Stones? Var på Stones i 95! Valle Hovin
Zeph Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Liten kommentar til Spears: Kva hadde ho vært utan utseendet?
Deadringer Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Liten kommentar til Spears: Kva hadde ho vært utan utseendet? nothing! NOTHING I SAY!!!
hylo Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Olve Eikemo var/er en stor musiker. (Abbath fra Immortal, hvis du lurer). Han er meget talentfull på gitar, og har skrivd de fleste sangene til Immortal. Han er i bandet Bombers nå. Motorhead coverband. Dritkult.
Tumbleweed Skrevet 9. februar 2005 Skrevet 9. februar 2005 Nåvel. Et lite bidrag fra en gammel sullik: (Fullstendig tilfeldig rekkefølge) Ramones John Hiatt The Edge Philip Lynott (Thin Lizzy) David Sylvian Tom Waits Elvis Costello Andy Partridge (XTC) Sigur Roos Johnny Cash Bruce Cockburn .....og det er vel strengt talt i grenseland når det gjelder topic, men jeg synes jo at en ikke trenger å gå tilbake til attenhundreoghvitkål for å finne betydelige musikere. Hvem vet hvem som står igjen om femti år....? T'Weed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå