Reino Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 Disse støtter IKKE feilsjekking:NEC brennere LG brennere En del andre... Et spørsmål angående dette bare. Er det ingen måter å få sjekket kvaliteten på dvd-plater med en Nec brenner?
gammalost Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 Nei. Det er ikke mulig med PI/PO scan på NEC. Eneste idikasjon du evt kan få er en dårlig readingcurve, men dette er langt ifra godt nok.
ATWindsor Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 (endret) Nei. Det er ikke mulig med PI/PO scan på NEC. Eneste idikasjon du evt kan få er en dårlig readingcurve, men dette er langt ifra godt nok. Kan man ikke bare sjekke om samme bitsekvens ligger på plata som på det du brente fra? AtW Endret 30. januar 2005 av ATWindsor
gammalost Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 (endret) Det blir jo en vanlig "verify". Det sjekker fortsatt ikke kvaliteten på plata, bare om det du har brent samsvarer med det du har brent fra. Endret 30. januar 2005 av gammalost
ATWindsor Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 Det blir jo en vanlig "verify". Det sjekker fortsatt ikke kvaliteten på plata, bare om det du har brent samsvarer med det du har brent fra. Ja ok, siden det var snakk om "feilsjekking" så trodde jeg man var ute etter bitfeil. AtW
Trancton Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Sikkert nevnt før, men for hver eske med 60 stk, er det 1-2 tomme cover, det suger!
_crs_ Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Sikkert nevnt før, men for hver eske med 60 stk, er det 1-2 tomme cover, det suger! Tror du roter, men i dette tilbudet på That's Write 8X DVD-R kommer det 200 stk i kakebokser med 50 stk i hver. Trond
tvangsgreie Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Ja ok, siden det var snakk om "feilsjekking" så trodde jeg man var ute etter bitfeil. Med en verify kan man bare sjekke om spilleren i det hele tatt klarer å lese det som ligger på platen. På den fysiske platen ligger det mye mer data enn de vi ser når spilleren leser den. Disse brukes til feilkorrigering. Jo dårligere en plate er, jo mer feilkorrigeringsdata behøves når platen leses. Blir det veldig mange feil, klarer ikke spilleren å korrigere dem, og da vil man få beskjed om "CRC-feil". De forskjellige testprogrammene rapportere hvor mange feil som måtte korrigeres av to av algoritmene. Dermed kan man se hvor "lett" det var å lese platen. Det er omtrent som en bok. Om den f.eks. har veldig svakt trykk, vil det bli tungt å lese den (hakkete), og det er sansynlig at den vil falme og bli uleselig fortere enn en bok med sterkt og tydelig trykk.
_crs_ Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 Nå er ikke disse That's Write så aktuell lenger, men tenkte allikevel jeg skulle poste en rimelig "dårlig" scan jeg fikk på en av disse "falske" (det er jeg også overbevist om) TYG02. Brent med NEC ND-3520A på 8x. PI peak er aldri over "akseptable" 240-280, men ganske høy feilrate hele platen gjennom.
_crs_ Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 Men så det som var ganske overraskende... platen leste omtrent smertefritt opp til 16X i samme NEC ND-3520A. Forøvrig virket platen også problemfritt i diverse stasjonære DVD-spillere også.
OC-Freak Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Skrevet 1. februar 2005 Nå er ikke disse That's Write så aktuell lenger, men tenkte allikevel jeg skulle poste en rimelig "dårlig" scan jeg fikk på en av disse "falske" (det er jeg også overbevist om) TYG02. Brent med NEC ND-3520A på 8x. PI peak er aldri over "akseptable" 240-280, men ganske høy feilrate hele platen gjennom. PO er dog langt over akseptable verdier. Bruker ikke DVDinfopro. Men i CD-Speed skal PIF (regner med at DIP feilaktig kaller dette PO) være maks 16 med en BenQ brenner når du tester, med en Lite-On skal PIF være maks 4 (enkle "søyler" over 4 aksepteres).
_crs_ Skrevet 1. februar 2005 Skrevet 1. februar 2005 (endret) PO er på samme skala som PI med Pioneer DVR-108 i DVDInfoPro. Det er ihvertfall det karen som lager DVDInfoPro sa på forumet sitt. At så lenge PO var under 240-280 var det like akseptabelt. Så tror ikke du kan sammenligne med de ensifrete PO som fåes ved scans på andre spillere/brennere. Edit: Antar det er derfor DVDInfoPro kaller det PO og ikke PIF Trond Endret 1. februar 2005 av _crs_
xB^ Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 ePro selges overalt til alt ifra 79 - 119 for 25 stk 8x dvd-r og dvd+r plater. Det er meget rimelig, og det er GODE plater med lav feilverdi.. det er samme kostnadden totalt sett å bruke de som å bruke that's write med 50% kast.. så hvorfor riske på that's crap og ikke heller kjøpe noe man vet virker om 6 mnd og ?
Muvule Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Litt offtopic: Hvor kan man slå opp de forskjellige platene å se om de man har er bra eller ikke?
2peewee Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Litt offtopic: Hvor kan man slå opp de forskjellige platene å se om de man har er bra eller ikke? last ned et program som heter dvd identifer. det programmer kjekker media koden til dvd`en. Når du har den kan du lete opp media koden i denne posten og se om det er bra kvalitet eller ikke. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=164498
xps-gen4 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Lurer på er eproformance bra eller dårlige DVD plater ?. Finnes det falske plater av dem også? Hva skal være trykket av skrift tall på dem for å sjekke at di er ekte? Håper ikke dette er feil postet her?. Takker dem som tar seg tid til å svare
Jalladoode Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Unødvendig å poste i en så gamme tråd vel Les denne og denne tråden for å finne ut hvilke plater som er brukbare.
web76 Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Her er min kvalitet på Samsung platene DVD-R 8x (optodisk) Kan vel ikke kalles noe særlig bra!!!! Tror jeg ligger på absolutt bunnen med denne kvaliteten..!! Web76
bengh Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Nei. Det er ikke mulig med PI/PO scan på NEC. Eneste idikasjon du evt kan få er en dårlig readingcurve, men dette er langt ifra godt nok. Nop ND3520 og ND3540 støtter nå feilrapportering med du må oppdatere til siste versjon av Firmware og siste versjon av Nero CD-DVD Speed. ND3500 støttes ikke foreløpig og det spørs om det kommer. Nec ser vel helst at vi oppgraderer , med jeg lar meg ikke lure. Kjøpte en billig LiteON 1673@1693 som jeg kjører scan på. Brenneren er forøvrig nesten like bra som ND3500 og et scoop til 295,- på El-kjøp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå