Gå til innhold

Yderst hysterisk og infernalsk viftebråk!


olaman

Anbefalte innlegg

Altså maskinen jeg har bråker som en bestialsk støvsuger, og ligger på ca. 40 grader load med original-kjøler.

 

Det jeg vil, er å få satt ned lydnivået i pcen min, evt. plassere viftene på mer geniale plasser!

Og da lurer jeg på; Hvordan setter dere ned volten på viftene deres sånn at de kjøres ved lavere hastighet?

 

Har: 2 stk. thermaltake standard kabinettvifter i front, som suger inn, en på sidedøra som suger inn, AMD 3400+ s754 standard-kjøler, 1 standard thermaltake kabinettvifte bak som blåser ut, og en Thermaltake Xblower som også blåser ut bak. PSUen min er en Thermaltake Purepower Butterfly 480w.

Dette bråker inni granskauens mye, og vannkjøling er uaktuelt.

Noen tips om å få satt ned lydnivået til en litt normal "level" ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en god del som lurer på det samme. Gå på overklokking-støydempning forumet og bare les noen poster der(eller bruk søk funksonen).

 

Ellers er vel de enkleste/billigste tingene:

 

viftekontroller eller nye stille vifter

harddisk støydemper (strikk ellerno... se hos www.microplex.no)

støydempningsmatter (biltema 80kr ellerno...)

en ny cpu kjøler (en stor svær en :p )

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg selv såppas godt at jeg ikke begynner å kleise med vann i kabinettet mitt, ville vært tøft å se litt nærmere på det, men foreløpig - Vifter!

 

Og det med viftekontroller, det er liksom helt vanlige vifter... Går det an å kontrollere de da?

 

PS: Hvis dere hadde vært i samme situasjon, ville dere evt. tatt ut en vifte eller to?

bråket er heeelt sinnsykt etter min mening.

Endret av olaman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...