Gå til innhold

3 døde pixler


Bossman

Anbefalte innlegg

Jeg mottok idag G556 fra Multicom og så fram til å kose meg med pc'en, men gleden ble kortvarig når jeg oppdager under oppstart 3 døde pixler. 2 røde og en blå for å være nøyaktig. Her har jeg gitt 15k for en pc også for jeg med 3 småe irritasjonsmomenter. Dessverre så fikk jeg ikke hentet den før ikveld så jeg for ikke kontaktet de før etter helgen.

 

Men er det egentlig noe håp for hjelp å få? Flere med erfaring dere ut om som har hatt pixelfeil på sine bærebare og evt. har kjøpt hos multicom? Har lest litt om dette pixel greiene og det virker ikke som det er noe form for "garanti" på dette. Stemmer dette?

 

Hilsen en skuffet pc-kjøper

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt avhengig av hvor pixlene sitter, og om de er samlet. Sitter de 3 samlet mitt på skjermen har du vel krav på å få byttet.

 

Du har nå sikkert lest deg til de generelle regler for dette, men det kan jo lønne seg å kontakte multicom og se hva de vil gjøre.

 

Foreløpig har ikke nullpixelfeil garantier kommet i full anmarsj....men de er på vei...

Lenke til kommentar

Er ikke sikker men mener at det hvertfall på vanlige skjermer må være minst 5 døde... mulig det er annerledes på bærbar...

 

Dette kan du prøve: Slå av skjermen.. Ta en tørr klut og maser pixelen ca 30 sekunder... slå på skjermen og se om det har blitt bedre... Det funket for meg med skjermen på jobben men ikke med den som er hjemme...

Lenke til kommentar
Dette kan du prøve: Slå av skjermen.. Ta en tørr klut og maser pixelen ca 30 sekunder... slå på skjermen og se om det har blitt bedre... Det funket for meg med skjermen på jobben men ikke med den som er hjemme...

Massering gjør du best med skjermen påskrudd. De fleste pikselfeil tar du bort på denne måten.

 

Imidlertid vil jeg advare mot å treffe et slikt tiltak når kjøper uansett vil få omlevert varen, enten på reklamasjon eller godvilje hos butikken, eller ved å bruke angreretten og kjøpe maskin et annet sted. Lager man merker eller skader skjermen på noe vis har man ødelagt mulighetene.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Du kan eventuelt bare bruke angreretten din, noe jeg ville anbefale om ikke du får byttet den etter du har snakket med Multicom, men pass på angrefrist tiden. Er vel 10 eller 14 dager om jeg ikke tar feil. Eneste negative med å bruke angreretten er at du må betale porto selv for å sende den tilbake. Pluss porto på en eventuelt ny skjerm du kjøper.

 

Kan forresten anbefale samsung skjermer, har aldri sett en død piksel på en samsung skjerm. Men de er dog litt dyrere enn andre merker.

Lenke til kommentar
Kan forresten anbefale samsung skjermer, har aldri sett en død piksel på en samsung skjerm. Men de er dog litt dyrere enn andre merker.

Det er ikke en skjerm, men en laptop det er snakk om i dette tilfellet. Mail eller ring multicom. Personlig går jeg for telefon, da dette ofte går mye fortere enn mail...

 

Håper det går bra til slutt!

Lenke til kommentar

De 3 pixlene sitter litt sprett egentlig, men jeg skal ta kontakt med Multicom på mandag så for jeg se hva vi kommer fram til.

 

Den maseringen har jeg prøvd, uten godt resultat på en av pixlene. Jeg ønsker ikke å prøve det mer i tilfelle vi blir enig å sende den inn som muffinman hentydet til.

 

Det jeg ville var egentlig høre om det er flere som har vært borti døde pixler og fått godkjent et form for bytte av en bærebar pc (ikke skjerm Obi Wan) p.g.a. døde pixler?

 

Kommer med ett innlegg på mandag etter samtale med Multicom :thumbup:

Lenke til kommentar
Kan forresten anbefale samsung skjermer, har aldri sett en død piksel på en samsung skjerm. Men de er dog litt dyrere enn andre merker.

Det er ikke en skjerm, men en laptop det er snakk om i dette tilfellet. Mail eller ring multicom. Personlig går jeg for telefon, da dette ofte går mye fortere enn mail...

Hmm, leste vel litt for fort jeg.

 

Og en telefon er ikke dumt heller, får ofte bedre "kontakt" med dem om du ringer.

 

Hadde tidligere en bærbar med to døde pixler, ufattelig irriterende er det. Men kunne ikke klage, det var en slik pc som jeg fikk gjennom skolen :-/

 

Uansett, setter dem seg på bakbeina er det bare å bruke angreretten, men en telefon først er ingen dum ide.

Lenke til kommentar

Angrerett på 14 dager betyr at du kan bytte en vare om du f.eks klør litt på ryggen eller er litt dårlig i magen. Dvs. at du trenger ikke å oppgi en saklig grunn, angreretten er 100% ubetinget innen 14 dager etter at du har fått produktet fysisk.

 

Fikk selv min 1557-GLS levert med en berserk pixel, dvs. ikke en død en, men en som blinket vilt hele tiden ca 10 ganger så sterkt som alle de andre. Etter en halv dag med pixelmassasje satt jeg den på plass derimot.

 

Når det gjelder døde pixler, må du ofte massere ganske så hardt, press hardt på området den døde pixelen er, og masser gjerne rundt pixelen også, dette må ofte gjøres ganske så lenge, dvs. det holder ikke med 30-40 sekunder i mange tilfeller. Evt. hvis du har en lang negl på lager, så press med neglspissen akkuratt der den døde pixelen er, det setter den ofte på plass slik at den får strøm igjen.

PS: Når jeg sier hardt, så mener jeg ikke så hardt at skjermen får permenent skade, men det skjønte du sikkert :D.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Angrerett på 14 dager betyr at du kan bytte en vare om du f.eks klør litt på ryggen eller er litt dårlig i magen. Dvs. at du trenger ikke å oppgi en saklig grunn, angreretten er 100% ubetinget innen 14 dager etter at du har fått produktet fysisk.

 

Fikk selv min 1557-GLS levert med en berserk pixel, dvs. ikke en død en, men en som blinket vilt hele tiden ca 10 ganger så sterkt som alle de andre. Etter en halv dag med pixelmassasje satt jeg den på plass derimot.

 

Når det gjelder døde pixler, må du ofte massere ganske så hardt, press hardt på området den døde pixelen er, og masser gjerne rundt pixelen også, dette må ofte gjøres ganske så lenge, dvs. det holder ikke med 30-40 sekunder i mange tilfeller. Evt. hvis du har en lang negl på lager, så press med neglspissen akkuratt der den døde pixelen er, det setter den ofte på plass slik at den får strøm igjen.

PS: Når jeg sier hardt, så mener jeg ikke så hardt at skjermen får permenent skade, men det skjønte du sikkert :D.

Skal man gjøre det mens skjermen er av?

Faren min sin FS Amilo 8820? har et stort rødt felt nede i høyre hjørne. Lurer på om det kan gnis vekk. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...